در ابتدای این مراسم پیام رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی قرائت شد، خانم دکتر “آنه گرت آبارزوا“ در این پیام با تأکید بر اینکه برتری و سرآمدی، یک موضوع مهم در روابط عمومی است، گفت: وقتی شما به تعالی، سرآمدی یا برتری در روابط عمومی فکر می کنید، یعنی به طور دائمی و مدام به طرح جدیدی می اندیشید که خطاها و ضعف های خود را بیابید و برای غلبه بر آن ها برنامه ریزیهای لازم را انجام داده و به بهبودی مستمر برسید، مطمئنم این رویکرد می تواند در تبیین و نمایش ظرفیت های روابط عمومی موثر باشد.
وی افزود: یک روابط عمومی سرآمد علاوه بر همه ویژگی های خوب، به موضوعات مهم جامعه در باب مسئولیت اجتماعی سازمان یا شرکت خود نیز می اندیشد؛ تغییرات آب و هوایی و رعایت اصول اخلاقی از این موضوعات قابل توجه می باشد . همانطور که اخیرا در ویرایش ۲۰۲۰ مدل تعالی سازمانی آمده، برای توسعه پایدار ۱۷ اصل مطرح شده، که یکی از آن ها، محافظت از زمین و محیط زیستی می باشد. انجمن بین المللی روابط عمومی، دستورالعمل ارتباطات تغییرات آب و هوایی را تدوین نموده که تمام کارگزاران ارتباطات و روابط عمومی با بهره گیری از این دستوالعمل می توانند خطرات تغییرات آب و هوایی را به عموم مردم اطلاع رسانی کنند.
در ادامه این مراسم هوشمند سفیدی رئیس خانه روابط عمومی ایران، روابط عمومی تعالی جو را خطاور و آماده دیدن عیوب خود و اصلاح آنها دانست و گفت: موضوع مهم در روابط عمومی سرآمد، تولید کیفی محصولات و خدمات ارتباطی است که از مهمترین آنها می توان به رضایت، همبستگی سازمانی، سرمایه اجتماعی، تعهد به خدمت، قدرت نرم و قدرت افکارعمومی است.
سفیدی یکی از مزیت های مدل سرآمدی را توجه توأمان به زیرساخت ها و نتایج عملکرد دانست و گفت: پنج گام مهم در روابط عمومی که جمع آنها “منطق رادار“ نام دارد؛ شامل نتایج(Results)، رویکرد یا چشمانداز(Approach)، استقرار(Deployment )، ارزیابی(Assessment)، اصلاح(refinement) هستند و یک روابط عمومی باید در طی مسیر سرآمدی، آنها را مدنظر قرار دهد.
سفیدی، مهمترین ارزش های مدل تعالی روابط عمومی را شامل نوآوری مجدد، یادگیرندگی، خلاقیت، کیفیت، اصلاح، تغییر، بهبودگرایی، جامع نگری، پویایی و سازگاری با آینده دانست.
رئیس خانه روابط عمومی ایران با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به تبلیغات و کار رسانه ای و کسب تبحر در این زمینه، راهکار رسیدن به این فرمول را، استقرار و پیاده سازی مدل روابط عمومی سرآمد دانست.
در ادامه این مراسم روابط عمومی های سرآمد براساس ارزیابی سال جاری به شرح زیر معرفی شده و به آنها گواهینامه و تندیس اعطاء شد. همچنین از تعدادی از مدیران ارشد به عنوان “مدیرارشد تعالیگر ارتباطی“ تجلیل به عمل آمد.
فهرست برگزیدگان
- پیشکسوتان سرآمد:
۱- دکتر علی فروزفر
۲- دکتر حسن خسروی
۳-دکتر مجید مرادیان
- مدیران ارشد تعالی گر ارتباطی:
۱-مهندس علیرضا جعفرپور بروجنی (مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس)
۲-دکتر محمدمهدی احمدی (مدیرعامل بانک شهر)
۳- دکتر مهدی جهانگیری (ریاست گروه مالی گردشگری)
۴-دکتر مصطفی رجبی مشهدی (مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران)
۵-مهندس سروش سردشتی (مدیرعامل شرکت صنایع غذایی موجان)
۶-مهندس محمد فلاح (مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین)
۷-مهندس محمد مدنیفر (مدیرعامل شرکت سیمیدکو)
۸- مهندس حسین کهزاد (مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان)
- مدیران تعالی گر ارتباطی:
۱-دکتر حسن عمیدی (مدیرکل ارتباطات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
۲-مهندس امیر نیکرویان (مدیرکل روابط عمومی گروه مالی گردشگری)
۳-دکتر هومن دانشور
۴-مهندس رضا صفریان (مدیرکل روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان)
۵-مهندس کیارش افشاریان
- حامی دوره نهم:
۱-کانون آگهی و تبلیغات نقش و نگار پوپک
- نشان تعالی روابط عمومی:
۱-مجتمع مس سونگون
۲-مجتمع مس سرچشمه
۳-مجتمع مس شهر بابک
- برندگان تندیس:
- تندیس سیمین:
۱- بانک کشاورزی
۲- شرکت پست ج.ا.ا
۳- شرکت صنعت فولاد شادگان
۴- سازمان نظام پزشکی ج.ا.ا
۵-منطقه ویژه صنعتی-اقتصادیخلیج فارس
۶-شرکت عمران و توسعه شهرهای جدید
۷-دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
۸-شرکت مدیریت شبکه برق ایران
- تندیس زرین:
۱- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
۲-وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۳-وزارت راه و شهر سازی
۴-شرکت نفت ستاره خلیج فارس
۵-گروه مالی گردشگری
۶-شرکت ملی صنایع مس ایران
۷-شرکت سنگ آهن گهرزمین
۸-بانک تجارت
۹-بانک سپه
۱۰-بانک شهر
۱۱-اپراتور ایرانسل
۱۲-سازمانتوسعهونوسازیمعادنو صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)
۱۳-سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)
۱۴- شرکت توانیر
۱۵-شرکت فولاد هرمزگان
۱۶- سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور
۱۷-شرکت ملی فولاد ایران
۱۸-شرکت سیمیدکو
۱۹- شرکت توزیع برق تهران بزرگ
۲۰-سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور
https://tejaratgardan.ir/?p=232093