Categories: فناوری

معرفی سرویس منحصربه‌فرد Samsung Pass و امکانات کاربردی و پیشرفته‌‌اش

در این زمینه، کاربران محصولات گلکسی سامسونگ کمترین نگرانی و چالش را دارند، چرا که به راحتی و از طریق سرویس Samsung Pass می‌توانند از حساب‌های کاربری مختلف و داده‌های شخصی خود محافظت کنند. Samsung Pass با ارائه مجموعه کاملی از قابلیت‌های امنیتی، دروازه‌ای امن برای ورود به دنیای دیجیتال را به روی کاربران سامسونگ می‌گشاید. با ما همراه باشید تا در ادامه با این سرویس کاربردی و محبوب سامسونگ بیشتر آشنا شویم.

امنیت یکپارچه در اکوسیستم گلکسی با Samsung Pass

Samsung Pass یک سرویس مدیریت حساب و احراز هویت است که به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از اطلاعات بایومتریک خود (مانند اثر انگشت، چهره و…) به راحتی و با امنیت بالا به حساب‌های آنلاین، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف دسترسی پیدا کنند. این سرویس به طور یکپارچه با اکوسیستم سامسونگ ترکیب شده و تجربه کاربری روان و امنی را فراهم می‌کند.

برای استفاده از قابلیت‌های کاربردی سرویس Samsung Pass باید پیش از آن در سامسونگ اکانت (Samsung Account) یا همان حساب کاربری سامسونگ خود عضو شده باشید و آن را فعال کنید. حساب سامسونگ شما به صورت جامع روی تمامی دستگاه‌های هوشمند متصل در سراسر اکوسیستم گلکسی فعال می‌شود و آنها را به صورت یکپارچه به یکدیگر مرتبط می‌کند. بدین ترتیب تنها با یک بار ورود، از تمامی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های سامسونگ بهره‌مند می‌شوید.

این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات امنیتی خود را در گلکسی‌ها و سایر دستگاه‌های هوشمند سامسونگ همگام‌سازی کنید. با این کار اطلاعات و رمز‌های عبور ورود به اپلیکیشن‌های مختلف به طور خودکار وارد می‌شود تا دیگر نگرانی و چالشی بابت فراموشی رمزهای پرتعداد و متنوع نداشته باشید.

حسگر اثر انگشت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Samsung Pass استفاده از اثر انگشت برای احراز هویت است. با استفاده از حسگر اثر انگشت پیشرفته سامسونگ، کاربران می‌توانند با یک لمس ساده به اطلاعات و حساب‌های خود دسترسی پیدا کنند. این روش نه تنها سریع و آسان است، بلکه امنیت بالایی نیز فراهم می‌کند زیرا نه تنها اثر انگشت هر کاربری مختص به خود اوست بلکه این شیوه غیرقابل هک یا کپی‌برداری است.

Samsung Knox

سرویس Samsung Pass، به پلتفرم امنیتی Samsung Knox مجهز است که لایه‌های متعدد امنیتی را برای محافظت از داده‌های کاربران فراهم می‌کند. Knox از سخت‌افزار و نرم‌افزار یکپارچه برای ایجاد یک محیط امن استفاده می‌کند و در برابر تهدیدات امنیتی مقاومت بالایی دارد.

این پلتفرم امنیتی همچنین ۱۰ سال متوالی است که موفق به کسب گواهی Common Criteria (CC) نیز می‌شود. گواهینامه CC یک معیار جهانی است که توسط ۳۱ کشور در سراسر جهان برای ارزیابی یکپارچگی امنیتی محصولات فناوری اطلاعات (IT) تایید شده است.

تاییدیه بایومتریک

این قابلیت در واقع یک فناوری پیشرفته‌ مبتنی بر شناسایی پارامترهای بیولوژیک و منحصر‌به‌فرد هر انسان است؛ مانند عنبیه چشم، مشخصات چهره و اثر انگشت. در حوزه فناوری، مسئله احراز هویت از طریق یک معیار به نام FAR ارزیابی می‌شود. FAR مخفف عبارت False Acceptance Rate است و در معنا به «نرخ پذیرش نادرست» اشاره دارد که به معنای درصد افراد غیرمجازی است که به شکل کاذب و نادرستی توسط سیستم به عنوان کاربر مجاز شناخته و پذیرش می‌شوند. بر این اساس هرچه یک سیستم امنیتی از FAR پایین‌تری برخوردار باشد به معنای کیفیت بالای آن سیستم است.

در احراز هویت سنتی غالباً کاربران به چیزهایی مانند تاریخ‌ها و کدهای کارت شناسایی خود متکی بودند و این شیوه همواره مستعد اشتباهات انسانی و یا خطراتی نظیر فیشینگ و هک بود؛ در نتیجه از FAR یا نرخ پذیرش نادرست بالایی برخوردارند. اما فناوری بایومتریک از FAR پایینی برخوردار است. زیرا از مشخصات بیولوژیک انسان استفاده می‌کند و این مشخصات به دلیل منحصر‌به‌فرد بودن، دقت و امنیت بالایی را در احراز هویت ایجاد می‌کنند و از این طریق دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری را به حداقل می‌رسانند.

Passkey

یکی دیگر از راهکارهای امنیتی که سامسونگ به کاربران گلکسی ارائه می‌دهد، ویژگی Passkey است. این ویژگی از اطلاعات بایومتریک و قفل صفحه گوشی برای رمزنگاری اطلاعات استفاده می‌کند و کاربران را از یادداشت‌برداری یا حفظ و وارد کردن رمزعبورهای متعدد بی‌نیاز می‌سازد. این راه‌حل نه تنها امنیت بیشتری را فراهم می‌کند، بلکه تجربه کاربری سریع‌تر و راحت‌تری نیز ایجاد می‌کند.

برای مثال هنگامی که شما یکی از اپلیکیشن‌های مربوط به فروشگاه‌‌های آنلاین را روی گوشی خود باز می‌کنید، برای ورود به حساب کاربری خود نیازی نیست هر بار نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید؛ شما می‌توانید بر روی گزینه Samsung Pass در قسمت ورود به حساب کاربری کلیک کنید و سپس با وارد کردن رمز قفل گوشی و یا اثر انگشت، وارد حساب کاربری خود در آن فروشگاه شوید.

در مجموع با استفاده از Samsung Pass، کاربران می‌توانند از امنیت بالا و تجربه کاربری به مراتب راحت‌تر در دنیای دیجیتال بهره‌مند شوند. این سرویس با ترکیب فناوری‌های بایومتریک پیشرفته و راه‌حل‌های امنیتی نوآورانه، دسترسی آسان و ایمنی را به اطلاعات و حساب‌های کاربری فراهم می‌کند و یکپارچگی جامع و کارآمدی را در سراسر اکوسیستم گلکسی سامسونگ برقرار می‌سازد.

فتحنایی

Recent Posts

پذیره نویسی صندوق بخشی سیمانی کاریزما

پذیره نویسی سیمانا از ۹ تیرماه آغاز می گردد.

11 ساعت ago

حضور پررنگ بانک سینا در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

همزمان با برگزاری میهمانی عید غدیر در شهرهای مختلف کشور، بانک سینا موکب پذیرایی از…

18 ساعت ago

انتصاب جناب آقای دکتر ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل

دکتر مسعود ظهرابی طی حکمی از سوی مدیرعامل محترم موسسه اعتباری ملل از اول تیرماه…

18 ساعت ago

راه‌اندازی سیستم چت آنلاین در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با هدف ارائه خدمات نوین بانکی و ارتقای سطح کیفی خدمات، سیستم چت…

18 ساعت ago

مزایده عمومی املاک مازاد بانک اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین در راستای اجرای«قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بانک مرکزی…

18 ساعت ago

مراسم تکریم سادات در بانک صنعت و معدن

در آستانه عید سعید غدیر خم مراسم تکریم سادات با حضور حسین عسکری رییس هیات…

18 ساعت ago