Categories: مناطق آزاد

منطقه آزاد چابهار می تواند ایران را از منافع زیادی بهره مند کند

به گزارش تجارت گردان به نقل از فرینا، «حجت الله عبدالملکی» شامگاه سه‌شنبه در جمع فعالان اقتصادی، جامعه بازاریان و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: مناطق آزاد باید از هر لحاظ تقویت و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در آن و مشوق‌ها بیشتر تا رشد و شکوفایی و رسیدن به جایگاه واقعی و عملی شدن رسالتی که بر هر منطقه آزاد تعریف شده را شاهد باشیم.
عبدالملکی با اشاره به اینکه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال در مناطق آزاد عملی خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید مسائل و مشکلات حوزه گمرکی، ارزی، مالیاتی و اداری در تمامی مناطق آزاد بررسی و براساس اولویت پیگیری و مرتفع شوند تا سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله) و ریاست جمهوری بر توسعه سواحل مکران و بندر چابهار تاکید دارند و در این باره منطقه آزاد بخوبی می تواند با تکمیل زیرساخت‌ها نقش مهمی را ایفا کند.
مشاور رئیس جمهور گفت: منطقه آزاد چابهار نخستین سفر کاری به مناطق آزاد بود چون این منطقه از لحاظ راهبردی مهم و در صورت توجه می‌تواند ایران را از منافع زیادی بهره مند کند و هم اینکه ریاست جمهوری دغدغه زیادی به توسعه کمی و کیفی و رفع مشکلات مناطق آزاد دارند برای همین منظور اینجا حضور پیدا کردم.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور تصریح کرد: تمامی مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی چابهار را براساس اولویت و زمانبندی پیگیری و مرتفع می کنم و شخصا اعلام آمادگی می کنم همه موارد را اعلام تا مرتفع و کمترین مشکلات و موانع سر راه تولید داشته باشیم.
عبدالملکی ادامه داد: برای مشکلات مردم به ویژه حوزه تولید خسته نمی شوم و شبانه روز در پی حل موارد مطرح شده از سوی تولیدکنندگان هستم.
وی در بازید از واحد تولیدی آریا پروفیل گفت: این شرکت با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن انواع لوله‌های صنعتی گاز و لوله‌های مقاطع فولادی و پروفیل با اشتغال ۸۰ نفر در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار در حال تولید است و خوشحالیم اینچنین فعالانی در چابهار حضور دارند.
شماری از فعالان اقتصادی، جامعه بازاریان و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار نیز لحاظ شدن مالیات بدون اطلاع سرمایه گذار، اخد ارزش افزوده ۹ درصد، قوانین دست و پا گیر و مزاحم صادر شده برخی وزارتخانه ها، نبود زیرساخت برق، آب، تلفن و اینترنت و جاده ترانزتی برای حمل و نقل، فرودگاه، نبود ناوگان حمل و نقل برای حوزه گردشگری و برای سرمایه گذاری و فعالیت بهتر اقتصادی را از جمله مشکلات پیش رو عنوان و خواستار پیگیری و رفع مشکلات شدند.
«حجت الله عبدالملکی» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور همچنین در سفر به چابهار به شهدای گمنام ادای احترام و از مناطق حاشیه‌نشین و پروژه‌های ساماندهی هزار واحدی مسکن حاشیه‌نشینی، بیمارستان امام علی (ع)، شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران، طرح توسعه‌ای بندر شهید بهشتی و کلانتری بازدید و در نشست با فعالان فرهنگی، علمی و پژوهشی، گردشگری شرکت و با حجت الاسلام سیدمحمد موسوی امام جمعه اهل تشیع و مولوی عبدالرحمن ملازهی امام جمعه اهل سنت دیدار و گفت و گو کرد.

فتحنایی

Recent Posts

مدیریت جهادی هلدینگ صباانرژی درحوزه اقتصادی نقطه زنی می‌کند

صبح روز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، مدیران و کارکنان…

21 ساعت ago

عملکرد پنج ماهه پاکسان بررسی شد / رشد ۳۳ درصدی درآمد

با برگزاری جلسه شورای مدیران شرکت پاکسان، عملکرد پنج ماهه این مجموعه بررسی و ارزیابی…

22 ساعت ago

صدور نشان دانش بنیان برای یکی از محصولات تولیدی شرکت فولاد اکسین خوزستان

سازمان ملی استاندارد ایران برای یکی از ورق‌های فولادی تولید شده توسط شرکت فولاد اکسین…

22 ساعت ago

صدور نشان دانش بنیان برای یکی از محصولات تولیدی شرکت فولاد اکسین خوزستان

سازمان ملی استاندارد ایران برای یکی از ورق‌های فولادی تولید شده توسط شرکت فولاد اکسین…

22 ساعت ago

معرفی لپ‌تاپ‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی Galaxy Book4 Edge سامسونگ / توسعه اکوسیستم Galaxy AI با نسل جدید کامپیوترهای شخصی

شرکت سامسونگ به تازگی و طی هفته گذشته نسل جدید لپ‌تاپ‌های مجهز به هوش مصنوعی…

23 ساعت ago

تورم خوراکی‌ها به ۳۳.۷ درصد رسید

وزیر جهاد کشاورزی از کاهش کم‌سابقه تورم مواد خوراکی و آشامیدنی در اردیبهشت ماه سال…

23 ساعت ago