×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۳۰ آبان , ۱۴۰۳
موفقیت محصول برنامه ریزی، ممارست در اجرا و برنامه محوری است/ انتخاب شعب برتر در سال جاری بر اساس شاخص‌های اختصاصی برنامه تحول دولت سیزدهم انجام می‌شود

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در این مراسم که صبح شنبه ۲۱ خرداد ماه برگزار شد، در جمع ۱۵ نفر از روسای موفق شعب بانک با اشاره به اینکه مجموعه حاضر نشان داده است که موفقیت به درجه شعبه نیست و همه در کنار یکدیگر تلاش می‌کنیم تا جایگاه بانک را ارتقا دهیم، تصریح کرد: این موفقیت ها با برنامه محوری و ممارست بدست آمده و پست بانک ایران امروز به همین دلیل در موارد متعدد جز برترین‌ بانک‌ها انتخاب می‌شود.
وی با اشاره بر اینکه مدیریت منابع بخش‌های متعددی دارد، افزود: قراردادهای صندوق توسعه ملی، قانون اشتغال پایدار، تبصره ۱۸، طرح مروارید و ده‌ها طرح دیگر که به شعب معرفی می‌شوند جز طرح‌های طراز اول برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها هستند. 
شیری با تاکید بر رعایت شاخص مصارف به منابع یکی از مهمترین بخش‌ها در بانک است، تصریح کرد: شعبی که موفق بوده‌اند بر روی مدیریت منابع نگاه ویژه‌ای داشته‌اند و به طور یقین به مدیریت قراردادها، مصارف و مطالبات نیز توجه لازم کرده‌اند.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه اولین راه موفقیت خود باوری است و در بانکی که همه موفق هستند انتخاب موفق‌ها کار بسیار سختی است خاطرنشان کرد: موفقیت یک شبه خلق نمی‌شود بلکه بر برنامه‌ریزی، ممارست در اجرا و برنامه محوری اتکا دارد و جایگاه امروز بانک در مدیریت منابع مرهون برنامه محوری، اجرا و نظارت بر برنامه‌ها بوده است و اگر موفقیتی حاصل شده است نتیجه مدیریت منابع بوده است. 
بالاترین مقام اجرایی بانک ارتباط موثر را یکی دیگر از عوامل موفقیت شعب اعلام کرد و گفت: روسای شعب اگر ارتباط موثری با مدیران بالادستی، مدیران محلی، همکاران، باجه‌های بانکی روستایی و مشتریان برقرار نکنند، به طور قطع در بهره‌وری به صورت کارا عمل نخواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از شاخص‌های موفقیت پس از جذب مشتری، حفظ وی است، افزود: برای حفظ مشتریان در شعب ابزارها و امکانات لازم داریم که باید مجموعه ستاد بانک آنها را تهیه و برای رفع مشکلات مرتبط با آنها راه حل ارائه دهند.
شیری با بیان اینکه آموزش مجموعه شعب و باجه‌های بانکی روستایی از ارکان اصلی موفقیت روسای شعب بانک بوده است، ادامه داد: آموزش‌های موثری که بدون گواهی نامه رسمی برای ارتقاء خود و همکاران ارائه می‌دهیم نیز موجب موفقیت بیشتر در سیستم می‌شود و تمام این شاخص‌ها در کنار هم برخی افراد را بالاتر از سایر روسای شعب قرار می‌دهند.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اعلام اینکه باید از مجموعه امکانات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع ناپایداری خطوط ارتباطی استفاده کنیم، گفت: وزیر محترم دستور اکید برای ارائه خدمات بدون توقف را داده‌اند و در بانک با تشکیل کارگروهی تلاش می‌کنیم تا قطعی سیستم در برخی استان‌ها را برطرف کنیم.
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از طرف روسای شعب، تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی همکاران مورد توجه مدیران ارشد بانک قرار دارد و در هر مسئله به فراخور آن در مدت زمان‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برطرف می‌شود.
شیری با اشاره به اینکه شاخص‌های عملکردی و عمومی برای تعیین روسای شعب برتر توسط مدیریت امور نظارت و حقوقی باید از قبل اعلام شود، گفت: شاخص‌های انتخاب شعب برتر باید در سه محور: اهداف کمی عملکردی، عمومی عملکردی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام می‌کنند و باید آن را به بخش استانی و شعبه‌ای تقسیم کنیم و شاخص‌های اختصاصی برنامه تحول دولت سیزدهم که در همین زمینه ابلاغ شده است که در سه گروه شاخص‌های عملکردی مالی، غیر مالی و شاخص‌های رفتاری که قابل سنجش و ارزیابی باشد تا پایان خردادماه ابلاغ شود تا در زمان مقرر کارگروه بتواند ارزیابی دقیقی انجام دهد تا به مراجع مختلف بتواند روسای برتر را معرفی کند.
در ادامه این جلسه، فرهاد بهمنی و اصغر جلیلی نیا اعضای هیات مدیره، حسین محمدی معاون مالی و سرمایه گذاری، حسین ملک معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی، محمود سعادتفر معاون سازمان و برنامه ریزی، علیرضا واحدپور مدیر امور استان‌ها و بازاریابی، آرش شهرکی کیا مدیریت امور شعب استان تهران، البرز، قم و سمنان، محسن اخلاقی مدیر امور حراست بانک به مسائل و مشکلات مطرح شده توسط روسای شعب پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.