×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
ناترازی انرژی، فرسودگی ماشین آلات و بخشنامه های بدون برنامه، صنعت فولاد را با مشکلات جدی روبرو کرده است

احمد خوروش مدیرعامل فولاد کویر گفت: بیش از ۴۰ درصد فولاد کشور در حالی در استان اصفهان تولید می شود که متأسفانه در اکثر مواقع هر کجا مشکلی در حوزه انرژی به وجود می آید همه فشارها به طرف صنعت سرازیر می شود.

احمد خوروش با اشاره به قطعی های گسترده و مداوم برق در طول تابستان امسال گفت: تأمین انرژی چه در حوزه برق تابستان و چه گاز در زمستان در کشور مستلزم یک اقدام علمی و ریشه ای است، چرا که امروز با وجود عدم تأمین انرژی برای صنایع مختلف و از جمله فولاد، تولید کشور دچار آسیب جدی شده است.

رئیس انجمن نوردکاران فولادی کشور همچنین گفت: عامل دیگر در حوزه توسعه تولید فولاد، فرسودگی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات از ابتدا تا انتهای زنجیره در ایران است که متأسفانه به سبب عدم قابلیت به‌روز‌رسانی، به طور مثال در بخش معدن، ماشین آلات با عمر بالای ۳۵ سال در حال فعالیت هستند که با مشکلات جدی به خصوص در موضوع بهره‎وری مواجه هستند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در ادامه با اشاره به صدور بخشنامه‌های لحظه‌ای و غیرعلمی دولتی افزود: پتروشیمی و فولاد از جمله صنایعی هستند که به سبب توان ارزآوری بالا می توانند هم اثرات تحریم و هم تورم را از کشور دور کنند اما دولت‌ها بدون مشورت از صاحب‎نظران صنایع، اقدام به صدور بخشنامه‌های غیرتخصصی و غیرعلمی می‌کنند که نتیجه آن جز آسیب جدی به این صنعت نبوده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ ما توانستیم به بیش از ۳ میلیون تن صادرات در حوزه فولاد دست پیدا کنیم که اگر به جای محصولات ساده آهنی، به سمت تولید فولادهای آلیاژی و SBQ برویم می‌توانیم بسیار موفق تر عمل کرده و ارزآوری بالاتری برای کشور داشته باشیم.

احمد خوروش در پایان گفت: سرمایه گذاری و برنامه‌های ما در گرو تصمیمات دولت مانده که امیدواریم با حضور دولت جدید و نوع نگاه علمی به موضوع تولید، این مشکلات از حوزه تولید کشور مرتفع شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.