×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
ناترازی ۱۰ هزار مگاواتی صنعت برق/ امسال خاموشی نداریم

مصطفی رجبی مشهدی امروز در نشستی خبری درباره ناترازی و احتمال وقوع خاموشی در کشور گفت:‌ برای جلوگیری از خاموشی برنامه ریزی‌های متعددی صورت گرفته به طوری که علاوه بر طرح‌های سال گذشته با پویش با انرژی جوایز ارزنده‌ای را برای مشترکان در نظر گرفته‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم که میزان مصرف ۱۰ درصد کاهش یابد.

وی درباره وضعیت صادرات برق در شرایط فعلی تصریح کرد: براساس اولویت داخل میزان صادرات برق تنظیم می‌شود و در حال حاضر در حداقل میزان صادرات قرار داریم به طوری که ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات برق صادر و همچنین میزان نیز وارد می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت توانیر در حال حاضر از ترکمنستان و ارمنستان برق را دریافت می‌کنیم و برنامه ریزی کرده‌ایم که ۵۰۰ مگاوات واردات داشته باشیم.

تعریف ۱۸۰ اقدام برای گذر از خاموشی

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم که با توسعه نیروگاه‌ها، اقدامات تعمیراتی و توسعه و مدیریت مصرف در راستای کاهش این رقم حرکت کردیم، اظهار کرد: برای سال اول دولت ۱۰۰ اقدام، سال بعد ۱۴۰ اقدام و برای ۱۴۰۳، معادل ۱۸۰ اقدام برای کاهش ناترازی پیش بینی شده است.


 ۱۰ هزار مگاوات توسط صنایع انرژی بر احداث می‌شود

وی با بیان اینکه با تلاش بخش خصوصی و دولتی ۹۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید اضافه شد، گفت: ۱۴۰۰ مگاوات توسط صنایع انرژی‌بر و بر اساس قانون مانع زدایی از تولید در دست اجراست و قرار است که ۱۰ هزار مگاوات توسط صنایع انرژی بر احداث شود.

مدیر عامل شرکت توانیر با تاکید بر اینکه تا پایان سال ۲۰۰۰ مگاوات وارد مدار خواهد شد، اکنون احداث ۶۰۰۰ مگاوات شروع شده و ۱۷ هزار مگاوات موافقت نامه اصولی برای دریافت سوخت و مجوزهای زیست محیطی را دریافت کرده اند، گفت: هر سال ۱۰ هزار مگاوات ترانسفورماتور و ۱۲۰۰ کیلومتر شبکه احداث می شود تا اقت ولتاژ اتفاق نیفتد.


۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹.۷ درصد روستاها برق دارند

رجبی مشهدی با بیان اینکه  در راستای توسعه ظرفیت روستایی ۴۵۰ روستا با ۷۰۰۰ خانوار با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان و ۱۸ هزار خانوار عشایر با سامانه های قابل حمل برق‌رسانی شدند، افزود: علاوه بر اینکه ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹.۷ درصد روستاها برق دارند.

 ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در حال ساخت است

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه تجدیدپذیر در حال حاضر ۲۲ هزار مگاوات در حال ساخت است امیدواریم در کمتر از یک سال به بهره برداری برسند، گفت: برای کاهش ناترازی موافقت شده که از صندوق توسعه ملی اعتبار در نظر گرفته شود.

به گفته وی ۷.۵ میلیارد تومان برای نیروگاه‌های حرارتی و ۵ میلیارد تومان برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر تسهیلات در نظر گرفته شده که احداث آنها سرعت بگیرد.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.