×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳
ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری پنج شهر تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفت

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی، بیمه شخص ثالث به عنوان یک سپر حفاظتی نه تنها از خسارت های مالی ناشی از حوادث جلو گیری می کند، بلکه به حفظ امنیت و سلامت مسافران نیز کمک می کند. علاوه بر این بی‌توجهی به داشتن بیمه شخص ثالث برای این ناوگان گسترده در صورت بروز حوادث جدی حتی مسئولیت های قانونی برای صندوق تامین خسارت های بدنی به عنوان یک نهاد حمایتگر در راستای جبران خسارات حوادث رانندگی ایجاد میکند. باید توجه داشت که حتی موضوع حادثه و بیمه می تواند به اعتبار یک شرکت نیز خدشه وارد کند و از تعداد مسافران و کالاهای باربری آن بکاهد. فارغ از همه این مسایل، بیمه شخص ثالث یک الزام قانونی برای تمام دارندگان وسایل نقلیه‌ در کشور است؛ بنابراین عمل به قانون و پیگیری این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بر همین اساس مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در ادامه مکاتبات و مذاکرات گسترده خود درباره بیمه شخص ثالث، مدتی‌است که بر بیمه ناوگان حمل و نقل ریلی تمرکز کرده.‌ مهدی قمصریان از تاریخ خرداد ۱۴۰۱ اولین مکاتبات و پیگیری های خود را برای چگونگی اجرای تکالیف مقرر شده در قانون از سوی دارندگان وسایل نقلیه ریلی آغاز کرد. وی در مکاتبات خود به هزینه های بالای تحمیل شده به صندوق اشاره کرده که: عدم رغبت دارندگان وسایل نقلیه در خصوص تهیه بیمه نامه شخص ثالث به دلیل عدم اجرای تکالیف بازدارنده از سوی دستگاه ها و نهادهای متولی امور حمل و نقل، موجبات تحمیل هزینه های مالی هنگفتی به صندوق شده است.

اکنون صندوق تامین در جایگاه نقش تنظیم گری روابط موجود بین دستگاه های اجرایی با دارندگان وسایل نقلیه پرداخته و بیش از دو سال است که پیگیری های خود را به طور جدی دنبال میکند. حالا پس از مدتها تلاش همه جانبه، برای نخستین بار پس از تصویب قانون بیمه شخص ثالث، شرکت راه آهن ج.ا.ا و شرکت های حمل و نقل ریلی درون شهری در پنج شهر شامل شیراز، مشهد، تهران، اصفهان و کرج نسبت به تهیه پوشش بیمه شخص ثالث برای ناوگان خود اقدام کردند. 

رضا محمدنژاد بیدخت مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه در نامه خود به قمصریان اعلام کرد که برای نخستین بار در کشور پوشش بیمه ای شخص ثالث برای ناوگان حمل و نقل ریلی درون و برون شهری اجرا شده است. وی اظهار کرد که ۴۹۷ فقر بیمه‌نامه شخص ثالث بابت ۱۷۱ فقر ناوگان درون شهری و ۳۲۶ فقره در مورد ناوگان برون شهری در تاریخ خرداد و مرداد سال جاری به مدت اعتبار یک سال صادر گردیده است. علاوه بر این، خلیل کوزه کنانی، رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی کشور نیز طی نامه‌ای به قمصریان اعلام کرد که ناوگان قطار شهری کرج نیز از تاریخ شهریور ۱۴۰۳ به مدت یکسال تحت پوشش بیمه ای شخص ثالث و حوادث رانندگی قرار گرفت.

این اقدام نشانه موفقیت و پیشرفت بزرگ در صنعت بیمه و فرهنگ بیمه کل کشور می‌باشد که علاوه بر عمل به قانون، می‌تواند به حفظ وجوه و منابع عمومی و همچنین جلوگیری از تبعات گسترده و ناگوار اجتماعی و اقتصادی احتمالی ناشی از حوادث در ناوگان عمومی شهری و برون شهری کمک شایانی نماید.

البته این پایان پیگیری های مدیرعامل صندوق تامین در راستای منفعت عمومی نیست؛ وی در این راستای، مکاتبات خود را با تمامی شرکت های ریلی برون شهری ادامه داده و خواستار تمهیدات مناسب در خصوص پوشش بیمه نامه اجباری شخص ثالث برای تمامی واگن های مسافری سراسر کشور شده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.