به گزارش تجارت گردان به نقل از روابطعمومی شرکت فجر انرژی خلیجفارس، این شرکت هر ساله و بهصورت سالیانه و پیوسته (از سال ۱۳۹۰)، نظرسنجی جامعه پیرامونی را باهدف شناخت نظرات ذینفعان و بهبود مستمر فعالیتها انجام میدهد.
این شرکت در سال ۱۴۰۲ برای دوازدهمین بار برای پایش عملکرد خود در ارتباط با جامعه در سال ۱۴۰۱ نظرسنجی را برگزار کرد. در نظرسنجی عملکرد سال ۱۴۰۱ هدف رضایتمندی همانند سالهای گذشته ۸۰ در نظر گرفته شده که پس از انجام نظرسنجی میزان رضایت کلی ۷۹.۸۴ درصد به دست آمد؛ این میزان سال گذشته (عملکرد سال ۱۴۰۰) ۷۸.۱۹ درصد بوده است. میزان رضایت کلی در نظرسنجی عملکرد سال ۱۳۹۹ نیز ۷۹.۶۲۷ درصد بوده است.
بخش محیط زیستی بیشترین میزان رضایتمندی را در کل نظرسنجی داشته است. میزان رضایت در هر یک از بخشهای عمومی، حاکمیتی و محیطزیست به ترتیب ۷۹.۳۲، ۵۸.۹۷، ۸۰.۳۲ درصد بوده است.
روش انجام نظرسنجی به اینگونه بوده که نمایندگان مردم (نهادهای عمومی، حاکمیتی، مردمنهاد و شرکتهای پتروشیمی همجوار) به گروههای عمومی، حاکمیتی – حمایتی و محیط زیستی تقسیمبندیشده و با ارائه پرسشنامههای تخصصی نظرات آنها درباره عملکرد شرکت فجر انرژی خلیجفارس در یک سال گذشته دریافت میشود.
بالاترین و پایینترین امتیازهای این نظرسنجی بدین شرح است:
در بخش عمومی بالاترین رضایتمندی در بخش رعایت ارزشها و کرامت انسانی بوده و پایینترین رضایت از تصمیمات آینده و تغییرات در فجر که مؤثر و مرتبط با آنها با میزان ۷۰.۶۸ درصد بوده است. سال گذشته نیز همانند امسال در این گروه بالاترین رضایتمندی در رعایت ارزشها و کرامت انسانی بوده و پایینترین رضایت نیز از تصمیمات آینده و تغییرات در فجر که مؤثر و مرتبط با آن بوده است.
این دسته سؤالات شامل سؤالهایی در زمینه ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در منطقه، فعالیتهای عامالمنفعه، آگاهی از تصمیمات آینده و تغییرات شرکت مرتبط و مؤثر با شما، مسئولیتپذیری در قبال انتظارات جامعه، رعایت ارزشهای اخلاقی و کرامات انسانی، اطلاعرسانی اخبار مختلف، پاسخگویی و مسئولیتپذیری این شرکت در قبال تماسهای تلفنی و مکاتبات و اقدامات این شرکت در حوزه مرتبط با ایمنی، بهداشت و محیطزیست بوده است.
در بخش حاکمیتی – حمایتی بالاترین رضایت در بخش رعایت ارزشها و کرامت انسانی بوده و پایینترین رضایتمندی از میزان آگاهی مخاطب از تصمیمات آینده و تغییرات در شرکت که مؤثر و مرتبط با آنها با میزان ۳۷ درصد بوده است. در سال گذشته نیز بالاترین و کمترین رضایت نیز همین موارد بوده است.
این دسته سؤالات نیز شامل سؤالهایی در زمینه توسعه اقتصادی و آبادانی منطقه، فعالیتهای فرهنگی و آموزشی در منطقه، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در منطقه، کاهش مخاطرات مرتبط با سلامت و بهداشت، آگاهی از تصمیمات آینده و تصمیمات مرتبط با شما، مسئولیتپذیری در قبال انتظارات جامعه، فعالیتهای عامالمنفعه، رعایت ارزشهای اخلاقی و کرامات انسانی، اطلاعرسانی اخبار مختلف، پاسخگویی و مسئولیتپذیری در قبال تماسهای تلفنی و مکاتبات و اقدامات این شرکت در حوزه مرتبط با ایمنی، بهداشت و محیطزیست بوده است.
در دسته سؤالات محیطزیست بالاترین رضایتمندی در بخش رعایت قوانین و مقررات زیستمحیطی با میزان ۸۷.۵ بوده و پایینترین رضایتمندی در بخش عملکرد این شرکت در دریافت و تصفیه پساب منطقه با میزان ۷۲.۲ است. در نظرسنجی سال گذشته در گروه محیطزیست بالاترین رضایتمندی در بخش عملکرد شرکت در توسعه و آبادانی فضای سبز بوده است؛ شرکتکنندگان نظرسنجی در گروه محیطزیست پایینترین میزان رضایت را مانند امسال در حوزه دریافت و تصفیه پساب در نظر گرفته بودند.
این دسته سؤالات شامل سؤالهایی در زمینه رعایت قوانین و مقررات زیستمحیطی، رعایت الزامات مرتبط با آلودگی هوا، دریافت و تصفیه پسابهای منطقه ویژه، مدیریت پسماند، توسعه و آبیاری فضای سبز، رعایت الزامات مرتبط با آلودگی صوتی، استفاده بهینه از منابع طبیعی، کاهش مخاطرات مرتبط با سلامت و بهداشت و اقدامات این شرکت در حوزه مرتبط با ایمنی، بهداشت و محیطزیست بوده است.
در این نظرسنجی جامعه آماری ۲۷ سازمان در نظر گرفته شده که برای این نهادها ۱۳۵ فرم نظرسنجی ارسال شد که میزان مشارکت مخاطبان در نظرسنجی اخیر ۳۳.۳درصد بود. بهمنظور افزایش مشارکت پاسخگویان در نظرسنجی، جلسات حضوری یکی از عواملی است که فجر انرژی در چند مرحله از آن بهره جسته و همچنان به دنبال افزایش تعداد پاسخگویان به نظرسنجیها است.
۵۵ درصد از شرکتکنندگان نظرسنجی رضایتمندی جامعه سال ۱۴۰۱، شرکت فجر را خوشنام، ۳۵ درصد خیلی خوشنام و ۱۰درصد نه خوشنام نه بدنام نامیدند. همچنین ۶۴.۴درصد شرکتکنندگان، اقدامات این شرکت در حوزه بهداشت، ایمنی و محیطزیست را خوب یا بسیار خوب دیدهاند.
ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در منطقه از دیگر موضوعات مورد رضایت مخاطبان بوده که ۷۷.۷درصد شرکتکنندگان آن را خوب یا بسیار خوب ارزیابی کردهاند. از سوی دیگر شاخص آگاهی از تصمیمات آینده و تغییرات شرکت نیز از موضوعاتی بوده که ۵۰ درصد از مخاطبان آن را متوسط و کم و بسیار کم ارزیابی کردهاند.
گفتنی است که شرکت فجر انرژی خلیجفارس اقداماتی مؤثر در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف و اجرا کرده است. تزریق برق با توان لحظهای ۵۰۰ مگاوات به شبکه سراسری در فصول گرم سال برای بهرهمندی صنایع و مردم استان یکی از مؤثرترین کارهای شرکت فجر در هر سال بوده که این موضوع تنها در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱.۲ میلیون مگاوات ساعت برق میرسد. همچنین این شرکت رکورد تولید مستمر و پایدار سرویسهای حیاتی را تا پایان سال ۱۴۰۲ ثبت و ارتقا داده و این موفقیت همچنان ادامه دارد.
فجر انرژی در راستای حفاظت از محیطزیست بیش از ۴.۸ میلیون مترمکعب پساب صنعتی و بهداشتی را تصفیه کرده که بخش مهمی از آن نیز مورداستفاده در آبیاری فضای سبز قرار میگیرد. این شرکت همواره بر کار جمعی و اقدامات راهبردی برای توسعه و آبادانی شهرستان، در قالب شورای راهبردی مدیران عامل صنایع پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی تمرکز کرده و تأکیدی بر نگاه بلندمدت به خدمات اجتماعی دارد.
سیدمحمد ناصر مبرقعی سرپرست بیمه ایران با تعدادی از بازنشستگان این شرکت دیدار و گفتگو…
دکتر علی جباری با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به ریاست هیات مدیره و…
مرکز اطلاعرسانی و مسئولیتهای اجتماعی شرکت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی (شستا) درباره برکناری مدیرعامل هلدینگ صبا…
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: وضعیت بازار سکه و طلا به شدت…
دکتر سید محمدرضا میری لواسانی، ضمن تبریک هفدهمین سالروز تأسیس پتروشیمی پردیس، اعلام کرد :…
تور آموزشی و تفریحی پنج روزه شرکت بیمه سامان با حضور بیش از ۷۰۰ نفر…