×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ دی , ۱۴۰۳
نتیجه ارزیابی عملکردها باید به رضایت ذی نفعان ختم شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، دکتر ایمانی در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مدل های ارزیابی که عمدتاً در شبکه بانکی کشور اجرایی می شود مدل تعالی سازمانی (EFQM) است، گفت: در مدل تعالی و پیشرفت سازمانی با ارزیابی عملکرد سازمان و ارائه تصویر واقعی از فعالیت ها و برنامه های موجود، تفاوت بین شرایط فعلی و سطح مطلوب احصا و بر مبنای آن راهکارها جهت رسیدن به سطح تعالی و مطلوب سازمانی، ارائه می شود.
وی در ادامه بر توجه به روند کارآیی و تاثیرگذاری این روش از ارزیابی تاکید کرد و گفت: هدف از اجرای این روش کمک به حرکت سازمان بر مسیر تعالی است لذا باید بر اساس این مدل از ارزیابی در فرهنگ بانکداری به منظور بهبود فرایند ها و روش های اثربخش استفاده نمود و با شناسایی پروژه های بهبود و نواقص، خلاءهای موجود رفع شود.
مدیرعامل بانک سینا یکی از شاخص های اصلی هر سیستم را بحث ارزیابی عملکرد بر پایه یک مدل و اساس مورد قبول در آن سازمان دانست و افزود: ماحصل این روش ها باید بر این مبنا باشد که ضمن ارزیابی دقیق از عملکردها، نتیجه مطلوب نیز حاصل شود. نتیجه مطلوب از آن نظر مهم است که ذینفعان بانک از عملکرد، روش ها و برنامه هایی که به عنوان برنامه عملیاتی مطرح است رضایت داشته باشند.
گفتنی است که تیم ارزیابان چهارمین دوره ارزیابی تعالی سازمانی به مدت سه روز در بانک سینا مستقر و ضمن حضور در واحدهای مختلف بانک و دریافت گزارش های تدوین شده با ارائه مستندات مربوط به رویکردهای بانک بر اساس مدل تعالی سازمانی، مسیر ارتقاء و بهبود فرایندهای تعالی سازمانی را مورد ارزیابی قرار می دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.