نحوه دریافت غرامت از پست اعلام شد

کاوه دولتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بیمه کالاهای پستی اظهار کرد: ما در پست عنوان بیمه را نه تنها در پست ایران بلکه در پست دنیا بیمه را صرفا به موضوع بیمه ابلاغ نمی‌کنیم و با کاری که ما انجام می‌دهیم متفاوت است.  

وی افزود: بیمه یک کار تخصصی است که توسط بیمه‌گذارها و شرکت‌های بیمه انجام می‌شود اما ما حق تعهد جبران خسارت را بر اساس شرح خدمات و SLA که با مشتریان داریم، پرداخت می‌کنیم، بنابراین به آن تعهد جبران خسارت می‌گوییم که آن هم معنای خاص خود را دارد.  

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست با بیان اینکه تعهد جبران خسارت در چه موقعیت‌هایی اتفاق می‌افتد، تشریح کرد: این تعهد در جایی به کار می‌رود که به مرسوله خسارتی وارد، مفقود کسر شود یا با تأخیر به دست گیرنده برسد. تأخیر هم براساس سرویسی که ما به مشتری ارائه می‌دهد متفاوت است. به طور مثال سرویس مرسولات ویژه ما به این صورت است روزی که مرسوله تحویل پست داده می‌شود یک روز بعد باید توزیع شود و به دست گیرنده برسد. سرویس مرسولات پیشتاز هم به این صورت است از روزی که تحویل پست می‌شود ظرف مدت سه روز تحویل مرسوله به گیرنده انجام می‌شود.   

دولتی ادامه داد: سرویس‌های سفارشی ما کمی SLA  آن پیچیده‌تر از این است که در کلام به آن اشاره کرد. زیرا براساس زمان و مکان توزیع تفاوت دارد یعنی از روزی که مرسوله تحویل پست می‌شود تا روزی که توزیع می‌شود هفت روز زمان می‌برد.

به گفته او جبران خسارتی که پیش‌تر به آن اشاره شد در دو نوع انجام می‌شود؛ اگر فرستنده کالا مرسوله‌ای به ارزش کمتر از دو میلیون تومان به پست تحویل می‌دهد در این صورت گیرنده می‌تواند در شرایطی که به مرسوله او آسیبی وارد شده باشد تا سقف دو میلیون تومان غرامت دریافت کند. اما اگر مرسوله‌ای که تحویل پست می‌شود مانند موبایل ارزشی بیش از دو میلیون تومان داشته باشد گیرنده یا فرستنده ارزش کالای خود را اظهار می‌کند دو دهم درصد از ارزش کالا را به عنوان جبران خسارت دریافت می‌شود و  بعد زمانی که اتفاقی رخ دهد به اندازه جبران خسارتی که مطرح شد پرداخت خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: مسیرهای متفاوتی برای مشتری جهت اعلام این موضوع در نظر گرفته شده است. یک راه این است که مشتری متضرر به نزدیک‌ترین دفتر پستی مراجعه و مستنداتی را ارائه کند و شرکت پست هم از زمان اعلام به مدت یک هفته بررسی و پس از این مدت مبلغ به شهروند عزیز  پرداخت می‌کند. همچنین شهروندان می‌توانند از طریق پرتال شرکت ملی پست و اپلیکیشن‌هایی امکان پیگیری وجود دارد.  

فتحنایی

Recent Posts

حضور پررنگ بانک سینا در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

همزمان با برگزاری میهمانی عید غدیر در شهرهای مختلف کشور، بانک سینا موکب پذیرایی از…

10 ساعت ago

انتصاب جناب آقای دکتر ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل

دکتر مسعود ظهرابی طی حکمی از سوی مدیرعامل محترم موسسه اعتباری ملل از اول تیرماه…

10 ساعت ago

راه‌اندازی سیستم چت آنلاین در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با هدف ارائه خدمات نوین بانکی و ارتقای سطح کیفی خدمات، سیستم چت…

10 ساعت ago

مزایده عمومی املاک مازاد بانک اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین در راستای اجرای«قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بانک مرکزی…

10 ساعت ago

مراسم تکریم سادات در بانک صنعت و معدن

در آستانه عید سعید غدیر خم مراسم تکریم سادات با حضور حسین عسکری رییس هیات…

10 ساعت ago

بهره برداری از سایت جدید بانک ملت همزمان با عید سعید غدیرخم

همزمان با عید سعید غدیرخم، نسخه آزمایشی وب سایت جدید بانک ملت با امکانات ویژه…

10 ساعت ago