Categories: ورزشی

نخستین دشت اسکوچیچ در تاشکند و گمانه‌زنی‌های پرونده پرسپولیس در AFC

هفدهمین روز از مهرماه سال ۱۳۹۹ در حالی رو به پایان است که در آخرین ساعت این روز تیم ملی فوتبال ایران که برای یک بازی دوستانه به ازبکستان سفر کرده بود برابر تیم ملی این کشوربا نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. شرح کامل اتفاقات این بازی در لینک آمده است.

«دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی قبل از شروع بازی گفته بود ما با احترام به ازبکستان پا به مسابقه می‌گذاریم اما در عین حال به توانایی‌های خود نیز واقفیم. متن کامل سخنان اسکوچیچ در لینک آمده است. 

البته تنها خبر فوتبالی این روز مربوط به برد تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان نبود بلکه جدایی روزبه چشمی از استقلال تهران و حضور در تیم ام‌صلال قطر خبری بود که در روز هفدهم مهر در خروجی ایرنا قرار گرفت. 

پرونده دیدار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در غرب قاره کهن همچنان یکی از پرخبرترین سوژه‌های روز کشور است. باشگاه پرسپولیس تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دفاعیات خود را برای اثبات حقانیت در این پرونده به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده است. متن کامل این خبر در لینک می‌خوانیم. 
همچنین براساس اعلام دبیر کنفدراسیون فوتبال آسیا پرونده این بازی به کمیته انضباتی فدراسیون فوتبال آسیا رسیده و به زودی به آن رسیدگی خواهد شد. 
«عدنان جستنیه» روزنامه نگار ورزشی عربستانی در مقاله ای با عنوان « النصر و سوء‌نیت» که در شماره امروز نشریه سعودی «الریاضیه» منتشر شده، با بیان اینکه «نمی‌دانم کدام نابغه شکایت النصر از پرسپولیس را تهیه کرده است»، نوشت که این باشگاه برای سرپوش گذاشتن بر شکستش از تیم ایرانی شکایت کرده است.متن خبر در لینک آمده است. 

البته داستان صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان هنوز برای بسیاری از پیشکسوتان جذابیت دارد. «حسین عبدی» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: عملکرد بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا قابل ستایش است و بازیکنان این تیم شایسته تقدیر هستند. متن کامل مصاحبه عبدی در لینک آمده است.
انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال تهران حواشی زیادی را در پی داشت. در حالی که «احمد مددی» از استقلال رویایی با  فکری خبر داد اما این مربی از انتشار قراردادش گلایه داشت و تهدید به شکایت کرد. 
حمایت پیشکسوتان استقلال از محمود فکری از دیگر اخبار مهمی بود که در خروجی ایرنا قرار گرفت. «علی‌رضا واحدی نیکبخت» بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال تهران، اظهار داشت: محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شده است و حالا وظیفه همه پیشکسوتان حمایت از او است. متن کامل مصاحبه نیکبخت واحدی 

بازگشت محمدرضا خلعتبری به سپاهان اصفهان از دیگر اخباری بود که در روز هفدهم مهرماه منتشر شد. این بازیکن در چند سال اخیر حضور در تیم‌های مختلف را تجربه کرده است. متن کامل این خبر در لینک بخوانید.

بخش دیگری از اخبار منتشر شده در روز هفدهم مربوط به خبرهایی از دنیای فوتبال بود جایی که رسانه‌ها اعلام کردند «تیبو کورتوا» دروازه‌بان شماره یک رئال مادرید اسپانیا در تمرینات تیم ملی فوتبال بلژیک مصدوم شده و  در حال بازگشت به مادرید است. خبر مصدومیت این دروازه بان در لینک زیر آمده است.

اخبار میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ از دیگر جذابیت‌های خبری هفدهم مهر بود جایی که اسپانیا و پرتغال توافقنامه‌ای امضا کردند تا درخواست مشترک این تورنمنت بزرگ را بدهند. برای خوانش متن کامل خبر به لینک زیر مراجعه کنید.
نتایج دیدارهای تدارکاتی فوتبال اروپا از دیگر اخبار خارجی منتشر شده در خبرگزاری بود. این نتایج در لینک به صورت کامل آمده است. 
در بخش منهای فوتبال نیز انتخاب برترین کشتی‌گیران دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد با نظر اعضای کمیته فنی از مهمترین اخبار بود. اسامی برترین‌های کشتی در لینک زیر آمده است.  

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با ابراز رضایت از عملکرد شاکردانش در دیدار دوستانه برابر ازبکستان گفت: با توجه به حضور شمار زیادی از ملی‌پوشان در تورنمنت لیگ قهرمانان آسیا شرایط این مسابقه اصلا راحت نبود. متن مصاحبه را اینجا بخوانید.

فتحنایی

Recent Posts

سامسونگ از تبلت‌های سریGalaxy Tab S10  با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از تبلت‌های جدید Galaxy Tab S10 Ultra و Galaxy Tab S10+…

19 ساعت ago

سامسونگ از Galaxy S24 FE مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس از تازه‌ترین گوشی مجهز به هوش مصنوعی خود تحت عنوان Galaxy S24…

19 ساعت ago

بازدید مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع از نمایشگاه دستاوردها و نقش اقشار مختلف در تحقق تمدن نوین اسلامی

همزمان با هفته دفاع مقدس، مهندس مجتبی مهری نژاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع،…

19 ساعت ago

پیام مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان به مناسبت هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه آفرینی‌های ملت بزرگ ایران و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند…

19 ساعت ago

اگر در مقام مسئولیت نگاه مومنانه داشته باشیم، برکات خداوند بر کار ما نازل می‌شود

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه بازدید میدانی از مراکز خدمت‌رسانی بیمه‌ای، درمانی و…

20 ساعت ago