×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | نرخ ارز برای زائران اربعین آزاد است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی امروز (دوشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه نرخ ارز برای زائران اربعین آزاد است، گفت: بانک مرکزی اعلام کرده است برای تخصیص ارز پایین‌تر از نرخ بازار محدودیت دارد.  آقای حسین ذوالفقاری با اشاره به تعرفه پارکینگ‌های دولتی در مرز‌ها هم گفت: هزینه این پارکینگ‌ها روزی ۵ هزار تومان برای هر خودرو است و چنانچه خودرو‌ها بیمه داشته باشند، هرگونه خسارتی که به خودرو وارد می‌شود، برای پارکینگ مسئولیت دارد.
آقای ذوالفقاری گفت: سه هزار خبرنگار و ۶۰ دستگاه SNG به عراق اعزام شده‌اند و اسکان آن‌ها نیز هماهنگ شده است.
وی درباره امکانات اینترنتی در مسیر نجف به کربلا گفت:: با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار است اینترنت این مسیر تقویت شود.
آقای ذوالفقاری با اشاره به خدمات به زائران در زمان بازگشت به ایران، تأکید کرد: موکب‌های عراقی معمولا از صبح اربعین جمع‌آوری می‌شوند و ما به چند موکب ایرانی اعلام کرده‌ایم که تا سه روز به زائران خدمت‌رسانی کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه سه مرجع امنیتی برای امنیت زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، گفت:: دولت عراق، ستاد اربعین و ستاد کل نیرو‌های مسلح این سه مرجع هستند تا نگرانی امنیتی برای زائران اربعین وجود نداشته است.
وی افزود: هر زمانی که این مراجع ملاحظات امنیتی داشته باشند، به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، اما تا این لحظه، از سوی افراد معترض یا تروریست، مشکلی برای زائران ایرانی به وجود نیامده است.
وی با بیان اینکه جاده‌های عراق ظرفیت تعداد زیاد زائران برای بازگشت به ایران را ندارند، تاکید کرد: زائران بازگشت خود را بعد از ظهر اربعین و روز بعد آن انجام دهند و سه مرز‌ ایران نیز برای بازگشت زائران به صورت ۲۴ ساعته باز است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌هایی که میان وزارت بهداشت ایران و عراق صورت گرفته است، وزارت بهداشت ایران بر امور بهداشتی در عراق نظارت می‌کند و همچنین در هنگام بازگشت زائران، چنانچه زائری احساس بیماری کند، تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی به موضوع پاکسازی محیطی مسیر نجف به کربلا اشاره و بیان کرد: هفت هزار داوطلب از شهرداری تهران برای پاکسازی محیطی در مسیر نجف به کربلا، داوطلبانه خدمت‌رسانی می‌کنند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: زائران اربعین حسینی در سلامت کامل و در شرایط خوبی هستند و هر چهار مرز کشور باز است.
حسین ذوالفقاری گفت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی از صبح امروز، این مرز فعالیت خود را از سر گرفته است.
وی افزود: کمیته کنسولی هم باید تلاش کند تا مشکلی که برای زوار پاکستانی وجود دارد با مذاکره طرف عراقی برطرف شود، چون مرز شلمچه برای زوار افغانستانی و پاکستانی تعیین شده است. آقای ذوالفقاری گفت:: کمیته اسکان به استانداران مرزی به ویژه دو استان خوزستان و ایلام کمک کند تا ذخیره تغذیه برای برگشت زوار داشته باشند، منتظر نباشیم مردم گزارش کنند، قرارگاه شبانه‌روزی ستاد اربعین را فعال کند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بیان کرد: قرار شد نظارت بر عملکرد درمان و بیمه به ویژه در عراق با محوریت حج و زیارت و وزارت بهداشت و هلال احمر انجام و گزارش آن اعلام شود.
وی بیان کرد: برای تردد زوار خارجی ستاد‌های استقبال گذاشتیم، مشکلی امروز وجود داشت مبنی بر اینکه طرف عراقی در مرز شلمچه اعلام کرد که زوار خارجی (افغانستانی و پاکستانی) از این مرز تردد نکنند و از مرز مهران تردد کنند و در حال رایزنی هستیم که این دسته از زوار هم بتوانند از این مرز تردد کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.