×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۳
نصب اسکلت فلزی آسانسورهای کوره‌بلند ۳؛ گامی برای ایمنی و کارایی بیشتر

ابوالفضل شمسایی مهندس ارشد مکانیک بالابرهای کوره‌بلند ۳، در گزارشی به خبرنگار هفته‌نامه آتشکار بیان داشت: آسانسور اولیه طراحی‌شده برای کوره‌بلند شماره ۳ تنها قابلیت انتقال نفرات تا ارتفاع ۵۵ متری را داشت. این در حالی است که دریچه‌های اطمینان کوره در ارتفاع ۸۵ متری قرار دارند و همکاران برای سرویس و کنترل این تجهیزات در هر توقف کوره، مجبور به استفاده از راه‌پله از ارتفاع ۵۵ تا ۸۵ متری بودند.

وی افزود: در صورت بروز گازگرفتگی در محیط گازی دریچه‌ها، انتقال فرد حادثه‌دیده از طریق راه‌پله به ارتفاع ۵۵ متری و سپس با آسانسور به پایین، مشکلات جدی به همراه داشت.

به گفته شمسایی، نصب آسانسوری با دسترسی به ارتفاع ۸۵ متر نه‌تنها این مسائل را برطرف می‌کند، بلکه از ترافیک تردد تعمیرکاران در زمان تعمیرات نیز جلوگیری خواهد کرد.

مصطفی منصوری فورمن مکانیک کوره‌بلند، نیز اظهار داشت: درخواست ساخت و نصب این آسانسور همزمان با بهره‌برداری از کوره‌بلند شماره ۳ مطرح شد و پس از گرفتن تأییدیه‌های لازم، قرارداد نصب سازه در سال ۱۴۰۲ نهایی شد.

او تأکید کرد: اجرای اسکلت فلزی این آسانسور با وزن حدود ۱۵۰ تن به پایان رسیده و هم‌اکنون در مرحله نصب پوشش هستیم. پیش‌بینی می‌شود حدود دو هزار و هفتصد و پنجاه متر مربع پوشش برای تکمیل پروژه نیاز باشد.

از سوی دیگر، حمیدرضا طاهری فورمن مکانیک بالابرهای کوره‌بلند، به مشکلات طراحی اولیه ساختمان بونکرهای کوره‌بلند ۳ اشاره کرد و گفت: این ساختمان نیز فاقد آسانسور بود و تجهیزات نوار نقاله‌ها و بونکرها تا ارتفاع ۳۴ متری نصب شده‌اند. سرویس و تعمیرات این تجهیزات نیازمند استفاده از پله تا این ارتفاع بود که علاوه بر خستگی شدید کارکنان، در شرایط اضطراری زمان زیادی برای حضور تعمیرکاران و انتقال ابزار تلف می‌شد.

وی افزود: برای رفع این مشکلات، یک آسانسور با شش ایستگاه و دسترسی تا ارتفاع ۳۴ متر طراحی شد که اسکلت فلزی آن با موفقیت نصب شده است.

لازم به ذکر است جهت مونتاژ اسکلت فلزی آسانسور کوره بلند شماره ۳، جرثقیل BK1000 مطابق با استانداردهای لازم بازسازی و راه اندازی گردید.

این پروژه ها نشان‌دهنده تلاش برای افزایش ایمنی و بهبود شرایط کاری همکاران در کوره‌بلند شماره ۳ است و انتظار می‌رود با تکمیل مراحل نهایی، کارآیی عملیات تعمیر و نگهداری به‌طور قابل‌توجهی ارتقا یابد.

در پایان از زحمات شرکت جهان فولاد مروارید به عنوان پیمانکار پروژه و نیز مدیریت های: راهبری و پشتیبانی ماشین آلات، مهندسی کارخانه، نت مکانیک، راه آهن، خرید، قراردادها و امورفنی بهره برداری که در طرح و اجرای این پروژه همکاری نموده اند تشکر و قدردانی می گردد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.