×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ اسفند , ۱۴۰۳
نظارت مستمر سازمان هواپیمایی بر نحوه فروش بلیت هواپیما برای جلوگیری از سوداگری و گران فروشی 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال انتشار خبری مبنی بر شکایت‌های متعدد از سوی مسافران سفرهای هوایی و ضرورت نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در ایام نوروز و برخورد با عرضه بلیت از کانال‌های غیررسمی توضیحاتی به شرح ذیل منتشر کرد:

سازمان هواپیمایی کشوری به منظور جلوگیری از سوداگری و گران فروشی بلیت هواپیما به صورت مستمر به نظارت و بازرسی از نحوه فروش و نظارت شرکت‌های هواپیمایی بر فروش بلیت و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی اقدام می‌کند.

 همچنین با توجه به قرار داشتن در دوره اوج سفرهای نوروزی و به منظور پایش و نظارت بر بازار فروش بلیت هواپیما، بازرسی مشترک دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری و واحد بازرسی وزارت صمت به صورت سرزده از شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی آغاز شده است و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت و در صورت محرز شدن هرگونه تخلف، شرکتها و دفاتر متخلف ضمن برخوردهای قانونی بر اساس قوانین و مقررات این سازمان، جهت برخوردهای مقتضی به دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران و سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد. در این راستا در ۹ ماه گذشته تاکنون بالغ بر  ۵۰۰  سایت و دفتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق شده اند.

لازم به ذکر است؛ برخی کانالهای و سایت های غیرمجاز فاقد مجوز نسبت به فروش بلیت هواپیما اقدام می کنند که در این صورت به مسافران تاکید می شود از سایت های معتبر خریداری و بلیت خود را از طریق سایت شرکتهای هواپیمایی صحت سنجی کنند.

گفتنی است؛ براساس الزامات سازمان هواپیمایی کشوری شرکت ها ملزم شدند نسبت به رعایت دستورالعمل حقوق مسافر پایبند باشند و به منظور آشنایی بیشتر مسافران بخش حمل و نقل هوایی، کارتکس دستورالعمل حقوق مسافر تحت عنوان “دانستنی های پرواز” در دو بخش ایمنی و حقوق مسافر در باکس جلوی صندلی پرواز و محیط فرودگاهی قرار داده شود تا مسافران بیش از پیش به حقوق خود در بخش حمل و نقل هوایی آگاه شوند.

همچنین با توجه به آغاز پروازهای نوروزی و به منظور بهبود شرایط سفر و افزایش رضایتمندی مسافران و نظارت دقیق بر رعایت حقوق مسافر، مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی (OCC) با هدف کاهش تاخیر پروازها، مانیتورینگ تمامی فرودگاه‌ها به‌ویژه فرودگاه‌های پرتردد، هم‌پوشانی مشکلات شرکت‌ها، پردازش اطلاعات و ارتقای سطح خدمات هوایی، به صورت مجازی راه اندازی شده است.

لازم به ذکر است؛ به دلیل محدودیت در برخی فرودگاههای کشور در زمان تاخیر و یا لغو پروازها هتل به اندازه کافی وجود نداشته اما اقدامات جایگزین صورت خواهد گرفت.

در پایان از مسافران تقاضا می شود هرگونه شکایت خود در زمینه گرانفروشی یا فروش اجباری را از طریق مراجعه به سایت سازمان به آدرس caa.gov.ir در سامانه حقوق مسافر به همراه مستندات لازم ثبت و پیگیری کنند و با توجه به پایش سامانه مذکور به صورت مستمر در اسرع وقت توسط کارشناسان این سازمان، تا حصول نتیجه پیگیری‌های لازم به عمل خواهد آمد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.