نقطه عطف پست و لجستیک کشور است

به گزارش تجارت گردان به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ آیین افتتاح نخستین همایش و نمایشگاه «صنعت پست»؛ تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته، صبح‌امروز (دوشنبه، ۸ خراداد) با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.  
 عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌اهمیت صنعت پست در بحث کسب‌وکار و اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه اقتصاد دیجیتال مبتنی بر پست زودتر از بسیاری از کشورمان فعالیت‌هایش را شروع کرده و به آن رونق داده است.

وی جابه‌جایی الکترونیکی ۹۸ درصد مبادلات پولی کشورمان را نشانه پیشرفت در این زمینه دانست و ادامه داد: خوشبختانه زیرساخت‌های اقتصاد الکترونیکی در کشورمان آماده است و برای اینکه به جایگاه خوبی در حوزه اقتصاد دیجیتال برسیم نیازمند یک‌سری مقدمات و زیرساخت‌ها هستیم.
 
زارع‌پور سیستم لجستیک هوشمند را لازمه تحقق اقتصاد دیجیتال دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌ها زیرساخت‌های خوبی در شهرها و روستاها فراهم شده است. 
وی با بیان اینکه دسترسی به اینترنت پرسرعت در شهرها و روستاها ما را در زمره برترین کشورهای پیشرفته قرارداده است  از اتصال ۴ هزار روستای جدید به اینترنت پرسرعت خبرداد .
زارع پور ادامه داد: تا آخر امسال هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری نخواهیم داشت که بدون اینترنت باشند. 
وی افزود:  پروژه بزرگ فیبرنوری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار را تحت پوشش داده که تا ۱۴۰۴، این رقم به ۲۰ میلیون خواهد رسید.

او جوانان فعال در فضای تجارت الکترونیک را سرداران استقلال کشور دانست و با تاکید براینکه این جوان‌ها همانند جوانان دوران دفاع مقدس که اجازه ندادند خاک کشورمان را دشمن تسخیر کند اجازه ندادند فضای اقتصاد دیجتال کشورمان در دست بیگانه باشد، گفت: ایران اسلامی ما امروز در زمینه اقتصاد دیجیتالی نیازمند و وابسته نیست هرچند برای تکمیل این پیشرفت‌ها نیازمند قدم‌هایی هستیم اما دست‌مان پر است. 
زارع‌پور لجستیک هوشمند را مورد تاکید قرار داد و  گفت: با وجود تمام زحمات، در زمینه پست هوشمند راه درازی در پیش داریم و باید از هوش مصنوعی بهره کامل بگیریم تا خدمات تضمین شده قابل اتکا به مردم داشته باشیم و در این راستا تمام تلاش ما ارتقای سطح رفاه مردم است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه صنعت پست؛ با بیان اینکه این نمایشگاه با بهره‌گیری از بخش خصوصی و دولتی می‌تواند نقش‌آفرین باشد، گفت: امیدوارم نمایشگاه صنعت پست با اضافه شدن بخش بین‌المللی استمرار پیدا کند.
نخستین همایش و نمایشگاه «صنعت پست»؛ تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته از ۸ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در محل مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

فتحنایی

Recent Posts

پذیره نویسی صندوق بخشی سیمانی کاریزما

پذیره نویسی سیمانا از ۹ تیرماه آغاز می گردد.

7 ساعت ago

حضور پررنگ بانک سینا در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

همزمان با برگزاری میهمانی عید غدیر در شهرهای مختلف کشور، بانک سینا موکب پذیرایی از…

14 ساعت ago

انتصاب جناب آقای دکتر ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل

دکتر مسعود ظهرابی طی حکمی از سوی مدیرعامل محترم موسسه اعتباری ملل از اول تیرماه…

14 ساعت ago

راه‌اندازی سیستم چت آنلاین در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با هدف ارائه خدمات نوین بانکی و ارتقای سطح کیفی خدمات، سیستم چت…

14 ساعت ago

مزایده عمومی املاک مازاد بانک اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین در راستای اجرای«قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بانک مرکزی…

14 ساعت ago

مراسم تکریم سادات در بانک صنعت و معدن

در آستانه عید سعید غدیر خم مراسم تکریم سادات با حضور حسین عسکری رییس هیات…

14 ساعت ago