×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۱ شهریور , ۱۴۰۳
نمایشگاه‌های صنعت پلاستیک؛ فرصتی برای تبادل تجربه و یادگیری

به گزارش تجارت گردان ، مهندس محمد حسین اکبری، رییس فروش محصولات شیمیایی پتروشیمی مارون در نمایشگاه ایران پلاست اعلام کرد: زنجیره نمایشگاه‌های صنعت پلاستیک و ماشین‌آلات وابسته در نقاط مختلف جهان به صورت متوالی برگزار می‌شود. این نمایشگاه‌ها بسیار جامع هستند و تولیدکنندگان عمده و بزرگ، بازرگانان، خریداران و تأمین‌کنندگان از ایران و سایر کشورها در آن شرکت می‌کنند. این نمایشگاه‌ها فرصتی برای دانشجویان و آینده‌سازان است تا با ذوق و شوق در خصوص این صنعت و محصولات آن صحبت کنند و با فضای بازار و کسب و کار آشنا شوند.
اکبری افزود: این نمایشگاه‌ها به ما امکان می‌دهند تا با سایر تولیدکنندگان بزرگ در خصوص انتقال تجربه و یادگیری از یکدیگر ارتباط برقرار کنیم. این فرصت بسیار خوبی برای مدیران و کارشناسان است تا بحث و تبادل نظر کنند و ارتباط مستقیم برقرار کنند. این نمایشگاه‌ها دید بسیار خوبی به همکاران ما در تمام قسمت‌ها می‌دهند و لزوم برگزاری و شرکت در آن‌ها راه را برای ما روشن می‌کند.
وی همچنین تأکید کرد: این نمایشگاه‌ها فرصتی عالی برای نشان دادن و شناساندن سازمان و قابلیت‌های آن و محصولاتش هستند. امیدواریم که امسال هم مثل سال گذشته بتوانیم از این فرصت بهره‌برداری کنیم و بیشترین استفاده را برای صنعت و کشورمان ببریم.
رییس فروش محصولات شیمیایی پتروشیمی مارون، اعلام کرد: صنایع متنوعی از جمله بسته‌بندی، خودروسازی، نساجی، غذایی و پزشکی تحت پوشش صنعت پتروشیمی قرار دارند. صنایع غذایی و دارویی به دلیل حساسیت‌های بهداشتی و استانداردهای پزشکی اهمیت ویژه‌ای دارند. خوشبختانه، صنعت پتروشیمی ایران توانسته است در این مسیر گام بردارد و استانداردهای لازم را کسب کند.
اکبری افزود: صنعت پلاستیک و پتروشیمی از هم جدا ناشدنی هستند و در تمام جنبه‌های زندگی ما حضور دارند، از لباس و خودرو تا خانه و سایر موارد. مواد اولیه تولید پلاستیک از گاز طبیعی و گاز مایع تأمین می‌شود و طی فرآوری‌های متعدد به محصولات مختلف پلاستیکی تبدیل می‌شود. این فرآیند نشان‌دهنده پیشرفت علمی و مهندسی در صنعت پتروشیمی است.
وی همچنین به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد که توانسته‌اند محصولات سفارشی با ویژگی‌های خاص تولید کنند. این دستاوردها نشان‌دهنده بلوغ علمی و فنی صنعت پتروشیمی ایران است. اکبری تأکید کرد که صنعت پتروشیمی ایران با وجود مشکلات و تحریم‌ها، توانسته است کیفیت محصولات خود را حفظ کند و در بازارهای جهانی حضور داشته باشد.
مهندس محمد حسین اکبری، رییس فروش محصولات شیمیایی پتروشیمی مارون، اعلام کرد: صنعت پتروشیمی ایران، با وجود جوان بودن، توانسته است به لطف خدا و تلاش جوانان و متخصصان داخلی، به دستاوردهای بزرگی دست یابد. اکبری اشاره کرد که کشورهای مختلف همواره به دنبال افزایش ارزش افزوده مواد اولیه پتروشیمی هستند و همکاری جوانان در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در این مسیر داشته است.
وی افزود: در سال گذشته، شرکت پتروشیمی مارون با یک نقص فنی مواجه شد که به اذعان متخصصین خارجی، تعمیر آن می‌توانست بیش از شش ماه طول بکشد. اما با اعتماد مدیریت به جوانان و متخصصان داخلی، این مشکل در مدت کوتاهی حل شد و کارخانه به بهره‌برداری کامل رسید. این تجربه نشان‌دهنده توانمندی و دانش بالای جوانان ایرانی است.
اکبری همچنین به چالش‌های بازرگانی خارجی به دلیل تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: با وجود این مشکلات، صنعت پتروشیمی ایران توانسته است با ابتکار و تلاش همکاران، حضور خود را در بازارهای مختلف حفظ کند و حتی رو به رشد باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.