×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲ دی , ۱۴۰۳
نمایشگاه صنعت پست؛ رسانه‌ی اثرگذار در میان کنشگران اکوسیستم پستی

 به گزارش تجارت گردان به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ مهدی چمن زاد عضو هیئت مدیره و رئیس نمایشگاه صنعت پست ضمن تشریح برگزاری این رویداد که برای اولین بار برگزار گردید، آن را موفق و قابل قبول برشمرد. 
 این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه ایده اولیه نمایشگاه از حدود ۶ ماه توسط مدیرعامل شرکت ملی پست ارائه و طی این زمان اجرا ئی شد، افزود: «همراهی و همکاری مدیران و واحدهای مربوطه بسیار خوب بود که در کنار خرد جمعی و کار تیمی ، برگزاری موفقیت آمیز این رویداد را رقم زدند.»
وی در خصوص تعداد مشارکت کنندگان نمایشگاه گفت: «علیرغم اینکه انتظارمان این بود که برای دوره اول شاهد تعداد کمی شرکت کننده باشیم ولی تعداد ۱۵۰ شرکت اعم از شرکت های دانش بنیان و شرکت های فعال در لجستیک، تجارت الکترونیک، شرکت های بیمه، بانک ها و صنایع مختلف وابسته به صنعت پست اعم از شرکت های کارتن سازی و پاکت سازی و حتی آنانی که در بحث فروش محصولات در فضای مجازی فعالیت دارند در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و گرد هم آمدند.»
چمن زاد با بیان اینکه شرکت ملی پست با وجود نداشتن سابقه قبلی برای برگزاری چنین رویدادی، تجربه خوبی پشت سرگذاشته است از استقبال مسئولین از جمله  مقام عالی وزارت و معاونین وزارتخانه های راه، صنایع، صمت و نمایندگان مجلس خبر داد. 
ایجاد همسوئی و  وحدت نظر فرابخشی در دستگاه های مسئول اعم از مجلس و کمیسیون صنایع آن و بخش های دولتی اعم از وزارت خانه های مذکور در ضرورت حمایت از ساماندهی فعالیت های پستی و تقویت آن به عنوان یک اکوسیستم پویا و قابل توسعه از  دستاوردهای مهم این رویداد بود که وی به آن تاکید کرد. 
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست به قابلیت های خوب و موثر نمایشگاه در معرفی و ارتقاء جایگاه پست و آگاهی بخشی به اقشار مختلف در خصوص اهمیت آن در زندگی روزمره مردم و چشم اندازهای آینده آن و همچنین افزایش تعاملات بخش خصوصی و دولتی اشاره کرد. 
وی به حضور شرکت های دانش بنیان در این رویداد اشاره کرد و گفت: «حضور بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه و تعامل با مخاطبان و مسئولین و بازدید مسئولین از غرفه های آنها و پیگیری و بیان مشکلات و ایجاد هم افزایی و تجاری سازی فعالیت هایشان از جمله دیگر مزایای این نمایشگاه بود.»
وی شرکت ملی پست را به عنوان پست دولتی، تسهیل گر و حمایت گر بخش خصوصی خواند و افزود: «در واقع ما خود را رقیب بخش خصوصی نمی دانیم بلکه قصد داریم با ایجاد یک سکوی کسب و کار یکپارچه، با  هدف افزایش مشارکت، افزایش سرانه پستی، بهبود خدمت رسانی و ارتقای جایگاه صنعت پست، تنظیم کننده فعالیت بخش خصوصی در زنجیره ارزش صنعت پست باشیم.»
چمن زاد ابراز امیدواری کرد: «در نمایشگاه دوره بعد ضمن رفع کاستی های موجود، شاهد مشارکت بیشتری باشیم و حضور بخش بین الملل در این رویداد پررنگ تر باشد.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.