×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نمره بیست در بیستمین سالگرد تاسیس / ارزیابی عملکرد شرکت بیمه ملت در سالی که گذشت

 بیست سال فعالیت در بازار بیمه کشور زمان چندان زیادی به نظر نمی‌رسد ولی بیمه ملت در همین مدت کوتاه موفق شده با پشت سر نهادن موانع و چالش‌های متعدد، خود را به عنوان یک شرکت توانمند و چالاک با ضریب توانگری فوق‌العاده مطرح نموده و برای چهارمین سال متوالی در صدر فهرست شرکت‌های بیمه‌ای از لحاظ ضریب توانگری مالی قرار دهد.

پرواز ابرپروژه کامتینا در آسمان جزیره کیش

یکی از مهمترین و چشمگیرترین اقدامات بیمه ملت در سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی ابرپروژه تجاری، اداری و گردشگری کامتینا در جزیره کیش در بیستمین سالگرد تأسیس این شرکت بود. با اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته توسط مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره بیمه ملت، پس از ۱۲ سال موانع موجود بر سر راه تحقق ابرپروژه کامتینا در جزیره کیش از میان برداشته شده و این پروژه منحصر به فرد در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در قلب جزیره کیش کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن بصورت رسمی آغاز شد.

اهمیت و جایگاه این پروژه در این نکته است که ابرپروژه کامتینا نمونه و الگویی خواهد بود برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در بخش‌ها و فرصت‌هایی که سازمان مناطق آزاد برای تولید ثروت و ارزش افزوده برای تمامی سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. این پروژه طی چهار سال با ۷۶ هزار متر مربع زیربنا در سه بخش اداری و تجاری و گردشگری به بهره‌برداری خواهد رسید. این ابرپروژه شامل ۱/۵ طبقه تجاری و هشت طبقه اداری و چهار طبقه فضای بی نظیر اقامتی، تفریحی و گردشگری خواهد بود. سرعت بالای اجرای عملیات این ابرپروژه چنان است که پس از اتمام عملیات خاک‌برداری و گودبرداری به سرعت عملیات بتن ریزی آغاز شده و هم اکنون بتن ریزی پی و فونداسیون پروژه به پایان رسیده است.

شعب جدید از راه می‌رسند

بیمه ملت به عنوان یک شرکت بیمه‌ای جوان تا شروع سال ۱۴۰۱ دارای ۱۲ شعبه در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور بود. از سال ۱۴۰۱ با تغییرات در رویکرد و نقشه راه این شرکت و علیرغم موانع موجود و مشکلات اجرایی دو شعبه جدید در استان‌های کرمان و البرز افتتاح و شروع به کار نمودند و این بسان سکوی پرش بود برای سال ۱۴۰۲ چون در این سال چهار شعبه دیگر در شهرهای بندرعباس، ارومیه، بوشهر و تنکابن افتتاح گردید.

به این ترتیب تعداد شعب این شرکت در سراسر کشور به ۱۶ شعبه افزایش یافت. به عبارت دیگر در سال ۱۴۰۲ رشدی معادل ۲۵ درصد در تعداد شعب شرکت اتفاق افتاده که خود یک رکورد خارق‌العاده دیگر در عملکرد بیمه ملت به شمار می‌رود.

مقتدر و موفق در بیمه‌های اتکایی

در صنعت بیمه آنچه شرکت‌های مختلف را از هم متمایز می‌کند فعالیت در زمینه بیمه‌های اتکایی است که نسبت مستقیم با میزان سرمایه و توانگری مالی شرکت ها دارد.

بیمه ملت به عنوان نخستین شرکت خصوصی بیمه از سال ۱۳۸۴ وارد عرصه بیمه‌های اتکایی و قبول ریسک سایر شرکت‌های بیمه‌ای شده و شرکت‌های مختلف را بیمه اتکایی و حمایت نموده است.

حق بیمه حاصل از پذیرش ریسک اتکایی بیمه ملت از ۳۵۳۹۸۷۷ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ به رقمی معادل ۹۱۰۰۲۷۴ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ رسید که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد رشد نشان داد. در یازده ماه نخست سال ۱۴۰۲ شرکت بیمه ملت مبلغ ۲۲۲۵۳۲۵۹ میلیون ریال حق بیمه اتکایی دریافت شده که نشان از رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. این حق بیمه از محل بیمه اتکایی رشته‌های نفت و انرژی، بدنه اتومبیل، آتش سوزی، باربری، هواپیما و کشتی، مهندسی و مسئولیت بوده است.

جشنواره‌ پشت جشنواره با تخفیف‌های جذاب

جشنواره‌های فروش محصولات بیمه‌ای مجالی هستند که شرکت‌های مختلف فرصت پیدا می‌کنند بصورت جذاب و ویژه محصولات و خدمات خود را به مشتریان عرضه نمایند. در سال ۱۴۰۲ شرکت بیمه ملت جشنواره‌های فروش زیر را برگزار کرده است:
۱_ جشنواره تخفیفی میلاد نور به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر و ولادت حضرت قائم(عج) که بیمه‌نامه تخفیفی با ۲۵ درصد در دو رشته بیمه حوادث انفرادی و بیمه حوادث خانواده ارائه گردید.
۲_ به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله عرضه بیمه‌نامه آتش سوزی با ۴۵ درصد تخفیف در مهرماه
۳- جشنواره بیمه ملت ویزه داروسازان در شهریور ماه و عرضه بیمه‌های مسئولیت حرفه‌ای و آتش سوزی داروخانه‌ها با تخفیف ۵۰ درصدی
۴- جشنواره تخفیفی عید تا عید با ارائه تخفیف‌های ۲۵ تا ۷۰ درصدی در رشته‌های بیمه بدنه خودرو، عمر و حادثه، آتش سوزی منازل مسکونی و بیمه مهندسی در تیرماه
۵_ برگزاری جشنواره تکریم بیمه ملت برای بازنشستگان با جوایز ۵۰ میلیون ریالی در تیرماه
۶_ جشنواره آتش نشان به مناسبت روز آتش نشانی و عرضه بیمه نامه آتش سوزی با ۴۵درصد تخفیف

بهره‌مندی از فرصت‌های نمایشگاه

در سالی که گذشت بیمه ملت حضور فعال و پرشوری در نمایشگاه‌های تخصصی مختلف داشته و اقدام به عرضه خدمات و محصولات بیمه‌ای خود نمود. این نمایشگاه‌ها بهترین فرصت برای تعامل سازنده با مشتریان محصولات متنوع بیمه‌ای، آگاهی از نیازها و درخواست‌ها و روزآمد نمودن فرآورده‌ها و نیازهای مشتریان می‌باشد.

بیمه ملت در نمایشگاه‌ها و همایش‌های زیر در سال ۱۴۰۲ شرکت فعال و سازنده داشته است:
* نمایشگاه دوچرخه و موتورسیکلت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تهران در دی ماه و عرضه بیمه‌نامه بدنه موتور سیکلت و بیمه‌نامه راه سبز ملت به عنوان یک بیمه‌نامه جامع برای پوشش ریسک‌ها و خطراتی که دوچرخه‌سواران را تهدید می‌کند.
* حضور فعال و پررنگ در دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس ۲۰۲۳) در آبان ماه که در حاشیه همین نمایشگاه کلنگ‌زنی ابرپروژه کامتینای بیمه ملت انجام گرفت.
* شرکت در پنجمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از تولیدات داخلی در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش در بهمن ماه در جزیره کیش
* شرکت در هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در آذرماه و ارائه محصولات متنوع بیمه ملت از جمله بیمه‌نامه باربری برای حمایت از فعالان حوزه حمل و نقل شامل سه گروه اصلی باربری داخلی، باربری وارداتی-صادراتی و باربری ترانزیت
* شرکت در بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در مرداد ماه در تهران
* حضور فعال در بیست و سومین دوره نمایشگاه صنعت کشور و تجهیزات و خدمات وابسته در آبان ماه در تهران
* شرکت در دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی کشور در مهرماه
* حضور موثر در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه در تهران در مردادماه
* برگزاری همایش روز ملی بیمه با میزبانی شرکت بیمه ملت در آذرماه در اصفهان
*برگزاری نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در شهرستان خوی با حمایت شرکت بیمه ملت در مهرماه
* برگزاری چهارمین دوره المپیاد استعدادیابی دوچرخه‌سواری کشور با حمایت شرکت بیمه ملت در مرداد ماه در مشهد

جشن بیستمین سال حضور

شرکت بیمه ملت در سالی که گذشت بیستمین سال تاسیس و شروع به فعالیت خود را جشن گرفت. به همین مناسبت فرخنده، اقدامات و مراسم متنوع و مختلفی برگزار گردید از جمله برگزاری همایش مدیران ارشد و روسای شعب با حضور علی استادهاشمی رییس کل بیمه مرکزی و معاونین وی، محسن پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران و برگزاری مراسم جشن تولد بیست سالگی با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و معاونین و مدیران شرکت، ارائه و عرضه محصولات و خدمات بیمه‌ای در رشته‌های اموال و مسئولیت با تخفیف بیست درصدی از ۱۶ آبان ماه به مدت بیست روز و برگزاری کارگاه طراحی پوستر و نمایشگاه آثار برگزیده در شرکت بیمه ملت با حضور ۲۵ نفر از هنرمندان گرافیست سراسر کشور به مدت سه روز در آبان ماه.

توانگر، توانگر، توانگر و توانگرترین

یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که موجب تمایز و تفاوت شرکت‌های فعال بیمه‌ای از یکدیگر می‌شود نسبت توانگری مالی هر شرکت است. شرکت بیمه ملت که طی سه سال متوالی براساس اعلام بیمه مرکزی در صدر جدول توانگرترین شرکت‌های فعال بیمه‌ای قرار داشت، در سال ۱۴۰۲ با حفظ جایگاه برتر خود رکورد توانگری مالی را در میان شرکت‌های بیمه‌ای ارتقا بخشیده و فاصله خود را با دیگران افزایش داد. براساس اعلام بیمه مرکزی نسبت توانگری مالی بیمه ملت از ۴۰۹ در سال ۱۴۰۱ به رقم خیره‌کننده ۴۵۷درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده و این شرکت چهارمین سال متوالی عنوان توانگرترین شرکت بیمه‌ای کشور را به خود اختصاص داد که نشان از جایگاه خاص این شرکت در صنعت بیمه و در بین بیمه‌گذاران و اعتماد آنان به این شرکت است.

اصلاح پورتفو و جهش سودسازی

بررسی صورت‌های مالی شرکت بیمه ملت در یازده ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نشان از رشد ۷۷ درصدی در فروش حق بیمه توسط این شرکت دارد. به نحوی که این میزان از رشد موجب شده پورتفوی این شرکت بورسی از حدود ۴۰ هزار میلیون ریال فراتر رفته و به رقم بی‌سابقه ۴۸ هزار میلیون ریال برسد. قابل توجه اینکه این رقم بیشتر از مجموع حق بیمه تولیدی شرکت در سال ۱۴۰۱ بوده است.

آنچه بر این روند رشد تاثیر مستقیم نهاده، اصلاح ترکیب پورتفو و مدیریت صحیح و کارآمد ریسک عملیاتی می‌باشد. این روند به صورتی بوده که شرکت بیمه ملت در این بازه زمانی تراز مثبت ۱۲۶ درصدی را ثبت کرده و موفق شده نسبت خسارت را به ۴۳ درصد کاهش دهد. براساس آمار منتشر شده از طرف بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت خسارت متوسط صنعت بیمه در همین دوره زمانی در حدود ۵۳ درصد بوده است.

بیشترین رشد شرکت بیمه ملت در رشته‌های مختلف بیمه‌ای از جمله بیمه‌های خودرو، عمر، آتش‌سوزی، درمان و مسئولیت اتفاق افتاده است.

کاهش نسبت خسارت و افزایش حق بیمه تولیدی طی ۱۱ ماه فعالیت در سال ۱۴۰۲ نشان از افزایش ضریب نفوذ بیمه و خدمات بیمه‌ای در سطح کشور و نیز اعتماد و اطمینان بیمه‌گذاران خرد و کلان نسبت به شرکت بیمه ملت می‌باشد.

موفقیت‌های ثبت شده برای شرکت بیمه ملت در سال‌جاری در حالی اتفاق افتاده که آمار و ارقام این شرکت در سال گذشته هم خیره کننده بوده است. چون این شرکت در سال ۱۴۰۱ اقدام به بهینه سازی و حفظ توازن در ترکیب پورتفوی شرکت از طریق حذف پورتفوهای زیان‌ده نموده و با این رویکرد موجب رشد ۸۸ درصدی در سود عملیاتی و رشد کم‌نظیر ۳۳۷ درصدی در سود خالص شرکت شده است.

در سال گذشته رشته شخص ثالث با ۳۱ درصد و رشته زندگی و حوادث با ۱۶ درصد بیشترین سهم را در پورتفوی شرکت داشته‌اند. پس از تغییر رویکرد و اصلاح پورتفو سهم رشته زندگی به‌عنوان یک رشته مهم در عملیات بیمه‌گری نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته و در مقابل رشته درمان به‌عنوان یک رشته با ضریب خسارت بالا و پر ریسک ۲۷ درصد کاهش را تجربه کرده است.

این تغییر رویکرد و نگاه عمیق و کاربردی‌تر به پورتفوی شرکت نقش مهمی در افزایش سودآوری شرکت بیمه ملت ایفا کرده است.

باشگاه بیمه گران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.