Categories: بانک و بیمه

نهادینه شدن مزایای صنعت بیمه در ذهن افراد هنر روابط عمومی هاست

دکتر بهاری فر با تاکید بر این موضوع که روابط عمومی های صنعت بیمه کشور در افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه نقش بسزایی دارند گفت : افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه یک موضوع با چندین راه حل است. فارغ از تسهیل فرآیند بیمه‌گری از سوی سیاست‌گذاران، جمع شدن بساط انواع سنگ اندازی‌ها توسط نهادها و سازمان های مختلف و پرداخت منصفانه و به موقع خسارت، بخش مهم و حیاتی تحقق این امر به روابط عمومی شرکت‌های بیمه از طریق بالابردن سطح آگاهی مردم ، بازمی‌گردد. اینکه درصدی از اقشار جامعه از سر اجبار بیمه نامه‌هایی چون ثالث و بدنه بخرند را نمی‌توان عملیات بیمه‌گری دانست. صنعت بیمه زمانی موفق است که مردم با علم ، خود خواسته و از سر اشتیاق به سراغ انواع بیمه نامه چون زندگی ، مسئولیت ، آتش سوزی و غیره بروند. نهادینه شدن مزایای صنعت بیمه در ذهن افراد هنر روابط عمومی هاست که توسعه فرهنگ بیمه یا همان افزایش ضریب نفوذ را به دنبال دارد.

ایشان با اشاره به دستاوردهای همفکری و همکاری روابط عمومی های صنعت بیمه با سندیکای بیمه گران ایران تاکید کرد : سندیکای بیمه‌گران ایران به عنوان تشکل صنفی ، حرفه‌ای و غیرانتفاعی شرکت‌های بیمه ، ایجاد شده تا با مراجع قانونی ذیربط ، برای خلق ایده‌های کارآمد ، تصحیح سیاست‌ها ، مبارزه با هرگونه فساد و تقلب در بازار بیمه و ایجاد ساز و کارهای مناسب ، همکاری موثر و نتیجه بخشی داشته باشد. بهره‌ بردن از پتانسیل ارتباطات سندیکا را بهترین دستاورد هفکری و همکاری روابط عمومی‌ها با این نهاد غیر دولتی می‌توان برشمرد. مدیران روابط عمومی با انتقال نظرات، نیازها، کاستی‌ها و انتقادهای برگرفته از بطن جامعه به سندیکا، می‌توانند تحول و تغییرات اساسی را موجب شوند.

ایشان در پایان تصریح کرد : متاسفانه نه تنها درصنعت بیمه بلکه در بیشتر صنایع به روابط عمومی به عنوان واحد تخصصی نگاه نمی‌شود، از این رو بعضا شاهد حضور مدیران و پرسنل سفارشی ناکارآمدی هستیم که در تحقق اهداف عالی سازمان نقش چندانی ندارند. روابط عمومی‌ها با ایستادن در جایگاه اصلی و درخورشأن خود ، به جای حاشیه باید در متن شرکت‌ها باشند ، اینجاست که در نتیجه خلاقیت ، ارتباطات موثر ، معرفی درست و اثر گذار عملکرد شرکت‌ها ، زمینه مشارکت مردم در فعالیت های تولیدی و خدماتی فراهم شده و اصطلاح قلب تپنده در خطاب روابط عمومی، معنا پیدا می کند.

فتحنایی

Recent Posts

حضور پررنگ بانک سینا در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

همزمان با برگزاری میهمانی عید غدیر در شهرهای مختلف کشور، بانک سینا موکب پذیرایی از…

8 ساعت ago

انتصاب جناب آقای دکتر ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل

دکتر مسعود ظهرابی طی حکمی از سوی مدیرعامل محترم موسسه اعتباری ملل از اول تیرماه…

8 ساعت ago

راه‌اندازی سیستم چت آنلاین در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با هدف ارائه خدمات نوین بانکی و ارتقای سطح کیفی خدمات، سیستم چت…

8 ساعت ago

مزایده عمومی املاک مازاد بانک اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین در راستای اجرای«قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بانک مرکزی…

8 ساعت ago

مراسم تکریم سادات در بانک صنعت و معدن

در آستانه عید سعید غدیر خم مراسم تکریم سادات با حضور حسین عسکری رییس هیات…

8 ساعت ago

بهره برداری از سایت جدید بانک ملت همزمان با عید سعید غدیرخم

همزمان با عید سعید غدیرخم، نسخه آزمایشی وب سایت جدید بانک ملت با امکانات ویژه…

8 ساعت ago