نگاه ویژه وزارت صمت برای توسعه صنعتی و معدنی اردبیل

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایلنا، رضا رحمانی گفت: سفر امروز رئیس جمهور به استان اردبیل نقطه عطفی در توسعه این استان به ویژه در حوزه صنعت این منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه مسئولان استان به ویژه استاندار اردبیل، مسئولان حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین نمایندگان معین وزارت صمت با جدیت دنبال تحقق اهداف توسعه ای وزارت صمت در استان اردبیل هستند.

رحمانی تاکید کرد: نمایندگان معین وزارتخانه اختیار تام دارند تا از تمامی ظرفیت ها و فرصت های ممکن برای پیشرفت بخش های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری استان حمایت و پشتیبانی کنند.

وزیر صمت تاکید کرد: این مهم به صورت ویژه در مناطق محروم تر و کم برخوردار تر استان اردبیل مورد توجه ما است و حتماً حمایت خواهیم کرد.

رحمانی تصریح کرد: از ابتدای امسال ۱۲ استان در سطح کشور که اردبیل نیز از جمله آنهاست در چارچوب برنامه ای اختصاصی مورد توجه قرار گرفته است و سعی خواهیم کرد شاخص های توسعه صنعتی و معدنی این ۱۲ استان را به حد قابل قبولی ارتقا دهیم.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی بزرگی برای توسعه صنعتی استان اردبیل و استان های همجوار آن در دست اجرا داریم که حتماً تاثیر بسزایی در شرایط اشتغال و سرمایه گذاری این استان در آینده نزدیک خواهد داشت.

وزیر صمت گفت: افتتاح اشجع باتری اردبیل باعث جلوگیری از خروج بیش از ۳ میلیون دلار ارز از کشور می شود که اقدامی در راستای تحقق اهداف نهضت ساخت داخل است.

رحمانی افزود: در چارچوب برنامه ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افق ۱۴۰۰، داخلی سازی بیش از ۱۰ میلیارد دلار انواع کالای وارداتی را در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: افتتاح هر یک از این طرح ها علاوه بر ظرفیت های اشتغال زایی و سایر آثار اجتماعی در خودکفایی کشور و قطع وابستگی ها نیز دارای اهمیت بالایی هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: امروز در چارچوب سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل ۱۵ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که حتما در شکوفایی صنعتی استان تعیین کننده خواهند بود.

فتحنایی

Recent Posts

پیام تبریک مدیرعامل بیمه معلم به مناسبت «روز جهانی معلم»

امروز، معادل ۵ اکتبر، در تقویم جهانی به نام بلند معلمان به ثبت رسیده است؛…

8 ساعت ago

هم افزایی و اهتمام جدی برای توسعه واحدهای صنعتی فناور و دانش بنیان

در دیدار معاون وزیر صمت با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری…

8 ساعت ago

پیشتازی ۲٫۵ برابری بیمه زندگی ما از متوسط صنعت بیمه

در حالی که سهم بیمه های عمر و زندگی از کل پرتفوی صنعت بیمه حدود…

8 ساعت ago

اقدامات عام المنفعه چادرملو در مناطق همجوار

روابط عمومی و امور بین المللی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گزارشی از اقدامات عام…

8 ساعت ago

رکورد توانگری مالی صنعت بیمه برای پنجمین سال متوالی شکسته شد؛ تاریخ‌سازی بیمه ملت با ثبت نسبت توانگری ۴۸۸ درصد

بیمه ملت برای پنجمین سال پیاپی، در سال ۱۴۰۳ عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور را…

8 ساعت ago

اقدامات بیمارستان بانک ملی ایران از سال ۱۴۰۱؛ از راه اندازی کلینیک های مختلف تا تهیه دستگاه های جدید

بیمارستان بانک ملی ایران به‌عنوان مرکز درمانی وابسته به‌کل نظام بانکی کشور با بیش از…

8 ساعت ago