×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳
نگرانی فولادمبارکه از اعمال محدودیت برق برای فولادسازان / تلاش برای مدیریت تأخیر در تحویل محصولات به مشتریان

با شروع روزهای گرم سال و فرارسیدن تابستان، نگرانی مسئولان فولاد مبارکه از بابت دو موضوع مهم و کلیدی اعمال محدودیت‌های شدید برق و تأخیر در تحویل محصولات به مشتریان افزایش‌یافته است، موضوعاتی که علی‌رغم تلاش همه‌جانبه مدیریت شرکت می‌تواند از یک سو صنایع پایین‌دست فولاد مبارکه را با مشکلات جدی مواجه کند و از سوی دیگر در بروز التهاب در بازار نقش مؤثری داشته باشد.

مجید فخاری، مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصول فولاد مبارکه با بیان مطلب فوق در گفتگو با ایراسین تصریح کرد: در شرایطی که شرکت فولادمبارکه تلاش فراوانی جهت تامین نیاز ورق گرم کشور نموده است اما اعمال محدودیت های شدید در تخصیص برق به فولادسازان در روزهای اخیر نگرانی‌های زیادی در تولید و تخصیص محصولات فولادی به صنایع پایین دست ایجاد کرده است، در عین حال برنامه‌ریزی در مجموعه فولادمبارکه برای مدیریت تاخیرات ایجاد شده ناشی از این محدودیت ها صورت گرفته است.

فولاد مبارکه به‌عنوان صنعت مادر، تأمین‌کننده نیاز طیف گسترده‌ای از صنایع بزرگ و کوچک کشور به محصولات فولادی است این شرکت همواره تلاش نموده تا با بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های تولید و تحویل به‌موقع محصولات ضمن پاسخگویی حداکثری به نیاز تولیدکنندگان داخلی از بروز هرگونه کمبود و التهاب در بازار محصولات فولادی کشور ممانعت به عمل آورد.

تأمین ۷۰ درصد محصولات نهایی فولادی تخت مورد نیاز صنایع کشور

به گفته مجید فخاری بحمدالله در سال گذشته فولاد مبارکه باعرضه حدود ۸۵ درصد محصولات تولیدی خود در بازار داخل و ثبت رکورد ۷.۴ میلیون تنی تحویل محصولات به مشتریان، توانست حدود ۷۰ درصد مصرف محصولات نهایی فولادی تخت کشور را تامین و تحویل صنایع مختلف از قبیل تولیدکنندگان لوله‌های قطور برای پیش بردن پروژه‌های ملی انتقال آب و نفت و گاز، صنعت لوله و پروفیل و ساختمان، خودروسازی، لوازم خانگی، بسته‌بندی و دیگر صنایع نماید.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه محصولات نیمه‌نهایی نیز نوردکاران کشور توانستند با تحویل‌گرفتن تختال تولیدی فولاد مبارکه، محصولات گرم و پلیت تولیدی خود را به بازار عرضه نمایند. این دستاوردها که قطعاً به‌واسطه رکوردهای حاصله در خطوط تولید فولاد مبارکه و تحویل محصولات به صنایع مختلف شکل‌گرفته است، بی‌شک نقش تأثیرگذاری در رشد تولید و به‌تبع آن رشد اقتصادی سال گذشته کشور داشت.

اعمال محدودیت‌های شدید و دور از انتظار در برق موردنیاز فولاد مبارکه از اوایل خردادماه

مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصول فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در دوماهه ابتدایی سال جاری نیز باتوجه‌به هدف‌گذاری سالانه شرکت برای تأمین نیاز زنجیره تولید در کشور، به‌واسطه رکوردهای به‌دست‌آمده در تولید و تحویل کالا، بیش از ۱.۵ میلیون تن انواع محصولات تحویل صنایع مختلف کشور گردید. این در حالی است که متأسفانه از اوایل خردادماه به دنبال اعمال محدودیت‌های شدید و دور از انتظار برق که بسیار زودتر و شدیدتر از سال‌های گذشته صورت پذیرفت، تولید و تحویل محصولات به میزان قابل ملاحظه‌ای تحت تأثیر قرار گرفت و این نگرانی وجود دارد که تداوم این روند، پاسخگویی به موقع به تعهدات و تحویل به موقع محصولات به مشتریان را با چالش جدی مواجه نماید و تبعات محتملی را به زنجیره تولید در کشور تحمیل نماید.

فخاری تصریح کرد: باتوجه‌به اهمیت و حساسیت موضوع و لزوم تحویل به‌موقع محصولات فولاد مبارکه به صنایع مختلف جهت پایداری چرخه تولید در کشور، ضروری است مسئولین امر این موضوع را موردتوجه قرار داده و در خصوص اعمال محدودیت‌ها به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری و اقدام نمایند تا آسیب‌های کمتری متوجه تولید شود.

ایراسین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.