Categories: نفت و انرژی

هدفگذاری آبرسانی به ۹.۳ میلیون جمعیت روستایی تا پایان دولت

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایسنا، حمیدرضا جانباز در آئین افتتاح طرح آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۷ استان کشور با اعتبار ۳۰۲ میلیارد تومان، اظهار کرد: طرح ملی تکمیل و آبرسانی به روستاهای کشور از سال ۱۳۹۳ با اجازات مقام معظم رهبری و با برداشت از صندوق توسعه ملی آغاز شد.

وی با اشاره به هدفگذاری طرح مبنی بر بهره‌مندی ۱۰.۹ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم و پایدار گفت: با احتساب پروژه‌های این هفته از پویش #هرهفته الف ب_ایران، آبرسانی به ۱۳ هزار و ۱۶۳ روستا با جمعیت ۸.۷ میلیون نفر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

جانباز از برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت روستایی برخوردار از آب شرب سالم و پایدار به ۹.۳ میلیون نفر تا پایان فعالیت دولت خبر داد و افزود: در سال ۹۹ در قالب پویش #هرهفته الف ب_ایران آبرسانی به ۱۶۶۹ روستا با جمعیت ۹۷۹ هزار نفر هدفگذاری شده بود که با احتساب پویش امروز، از این تعداد ۱۶۵۰ روستا با جمعیت یک میلیون و ۴۹ هزار نفر از آب شرب پایدار برخوردار شده‌اند.

وی اظهار کرد: برنامه داریم با اتفاق‌هایی که در لایحه بودجه و مصوبات کمیسیون تلفیق افتاد، در ادامه دولت تا شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، تعداد دیگری از روستاها از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شوند و جمعیت نهایی به ۹.۳ میلیون نفر برسد. از میان ۴۰۰ روستایی که امروز از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند، ۱۶۸ روستا فاقد هرگونه تاسیسات آبرسانی بودند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: به ۷ روستا در این پویش در استان‌های کرمان و خراسان رضوی با جمعیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر با همکاری خیران استانی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان آبرسانی شده است. این اتفاق خوبی بود که خیران به این سمت سوق پیدا کردند و برای شکل‌گیری این اقدام به طور گسترده در کشور تلاش می‌شود.

جانباز با بیان اینکه تعداد زیادی از این روستاها در چارچوب یکپارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی عمدتا در کنار تاسیسات مشترک بهره‌مند می‌شوند و با ادامه حرکت، سرعت کار بیشتر خواهد شد، افزود: حجم اجرایی عملیاتی که امروز به بهره‌برداری رسید، افزایش ظرفیت تامین به میزان بیش از ۷۰۰ لیتر در ثانیه است، حدود ۱۴۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای این روستاها انجام و بیش از ۳۵ هزار متر مکعب مخزن احداث شده است.

وی گفت: این اقدامات در حالی انجام شده که بیش از ۵۰ درصد اعتبارات مصوب محقق نشد و در زمان حاضر بیش از هزار میلیارد تومان به عوامل دست اندرکار، مهندسان مشاور،   پیمانکاران، سازندگان تجهیزات و پیمانکاران بدهکاریم؛ البته سازمان برنامه و بودجه قول‌هایی را در خصوص پرداخت‌ها داده است.

فتحنایی

Recent Posts

پیام تسلیت مدیرعامل فولاد سنگان به مناسبت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان

علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت…

15 ساعت ago

پنج روز عزای عمومی در ایران اسلامی اعلام شد

رهبر معظم انقلاب و دولت جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیر…

17 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

مدیرعامل پتروشیمی ایلام، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

19 ساعت ago

پیام تبریک دکتر کفایتمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی

دکتر کفایتمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی در پیامی این روز را به همه آتش نشانان…

20 ساعت ago

مدیر عامل‌ پتروشیمی ایلام، روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت

داود جعفری‌فر؛ مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام با صدور پیامی هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و…

20 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان، روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی پیام تبریکی به شرح…

20 ساعت ago