×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳ دی , ۱۴۰۳
هزینه‌های ماهانه سازمان تأمین اجتماعی حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، عادل دهدشتی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل و مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: سال گذشته ۴۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی از دولت وصول شد. همچنین در قانون بودجه برای امسال پیش بینی شده‌ است که ۸۹ هزار میلیارد تومان مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت دریافت شود.

وی گفت: در ۲ سال اخیر خدمات شایانی در سازمان تامین اجتماعی انجام شده‌است و به واسطه اقدام‌‏های ریشه‌‏ای و اساسی که صورت گرفته به نظر می‏‌رسد با تغییر دولت‌‏ها و مدیریت‌‏ها نیز بتوانند به این مسیر ادامه دهد.

دهدشتی اظهار کرد: یکی از موضوع‎‌هایی که مطالبه جدی جامعه ذی نفعان سازمان تامین اجتماعی در برخورد با کارکنان بود تفاسیر متعدد از بخشنامه‏‌ها، دستور العمل‏‌ها و قانون بود که برای رفع این مشکلات تنقیح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این زمینه با اقدام‌های صورت گرفته تا به امروز ۲ هزار بخشنامه و دستورالعمل در سازمان تامین اجتماعی تنقیح، تخلیص و اصلاح شده که کاری بسیار بزرگ است.

دهدشتی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی سه و نیم میلیون نفر بازنشسته و مستمری بگیر دارد که مطالبه جدی در این بخش این بود که فارغ از اعمال ماده ۹۶ افزایش حقوق و مستمری آنها با نرخ تورم همخوانی داشته باشد که با متناسب‏‌سازی صورت گرفته در مرداد ۹۹ و اردیبهشت امسال بخش قابل توجهی از این مهم محقق شده‌ است.

وی گفت: به طور میانگین از اسفند سال ۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ افزایش حقوق در حداقلی بگیران، میانه بگیرها و حداکثر بگیرها به عنوان همه طیف‌های مستمری و حقوق بگیر ۱۳۰ درصد به طور میانگین افزایش یافته است.

دهدشتی اظهار داشت: این اقدام کار بسیاری بزرگ نسبت به منابع سازمان بود که رضایت‌مندی بیمه‌شدگان سازمان را به دنبال داشته است.

وی افزود: در حوزه تحول دیجیتال نیز در بخش بیمه‌ای و درمانی سازمان گام‌‏های بسیار بزرگ و موثری برداشته است.

دهدشتی اظهار کرد: در این ارتباط نسخه الکترونیک به عنوان تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه بود که در سال پایانی آن سازمان تامین اجتماعی خود را مکلف به پیاده سازی این قانون کرد.

وی گفت: در نتیجه این اقدام سازمان تامین اجتماعی اکنون پیشتاز نسخه الکترونیک در کشور است و در حوزه بیمه نیز در قالب طرح ۳۰۷۰، ۳۰ خدمت اصلی سازمان که بیشترین مراجعه بیمه شده‌های سازمان را داشتند تبدیل به خدمت غیرحضوری شده‌ است.

دهدشتی اظهار داشت: در این مسیر اشکال‌هایی نیز وجود دارد که با شناسایی آنها در حال برطرف شدن است که با تحقق کامل آن ۷۰ میلیون مراجعه به سازمان تامین اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری گفت: احداث ۶۱ مرکز درمانی جدید تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌‏بینی شده‌ است که از این میزان چهار درمانگاه آن سهم استان بوشهر است که با پیشرفت قابل توجه امسال به بهره‌برداری می‏‌رسند.

کارانه پزشکان سازمان تامین اجتماعی نهایی شد

دکتر هوشنگ فولادی، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی نیز در این آیین گفت: توجه به وضعیت معیشت کارکنان، پزشکان و پرستاران در دستور کار سازمان است که در این ارتباط پس از ماه‌ها آیین نامه نظام پرداخت کارانه به پزشکان این سازمان نهایی شده و هفته قبل نیز به تصویب هیات امنا رسید.

فولادی افزود: آیین نامه یاد شده امروز و فردا برای اجرا ابلاغ خواهد شد که دغدغه پزشکان مبنی بر فاصله گرفته درآمدهای آنها از پزشکان بخش دولتی است، پاسخ داده خواهد شد و انگیزه‌ای مضاعف برای خدمت آنها در مراکز ملکی سازمان از جمله بیمارستان‌هایی مانند نبی اکرم عسلویه (استان بوشهر) خواهد بود.

وی بیان کرد: در بحث کارکنان نیز افزایش احکام کارکنان حوزه درمان در وزات بهداشت و بیمارستان‌های دانشگاهی نشست‌های فشرده‌ای برگزار شده که از این هفته مصوبه‌های آن ابلاغ خواهد شد.

فولادی ادامه داد: بحث مزایای مشاغل سخت و زیان آور به عنوان مطالبه پرستاران از سوی واحد حقوقی سازمان در حال پیگیری  است تا به شکلی قانونمند به آن پاسخ داده شود.

وی گفت: در متناسب سازی میزان دریافتی کادر درمان در مقایسه با کادر درمان وزات بهداشت اتفاق خوبی افتاده که در نتیجه آن این تفاوت به حداقل خواهد رسید.

فولادی اظهار داشت: در بحث ۵۰ درصد فوق العاده ویژه‌ای که در وزارت بهداشت و درمان پرداخت شد این موضوع در دست پیگیری است که این افزایش در حوزه درمان تامین اجتماعی به شکلی انجام شود تا کارکنان حوزه بیمه‌ای را نیز شامل شود.

وی بیان کرد: موضوع‌‎های حق اشعه، فوق العاده مناطق جنگی، حق شیفت و نوبت کاری که مطالبه کارکنان حوزه درمان است نیز پیگیری آن در حال انجام است.

فولادی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در موج سوم بیماری کرونا در آبان ماه سال گذشته برخی از بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی با کمبود اکسیژن مواجه بودند که با تامین اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی نسبت به رفع این کمبود اقدام شد.

وی افزود: با این اقدام بیمارستان‌های تامین اجتماعی کشور در موج چهارم بیماری کرونا بسیار خوش درخشیدند و آمار مرگ و میر بیماران در بیمارستان‌های سازمان به میزان قابل توجهی در مقایسه با سایر بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرد.

فولادی اظهار داشت: همچنین با هدف تکمیل و به روز رسانی سیستم تهویه بیمارستان‌‎های تامین اجتماعی ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه سطح بندی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به حوزه درمان اختصاص داده شد.

فولادی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی با بیش از ۱۱ هزار تخت بیمارستانی نزدیک به ۱۵ درصد از بسته‌های خدمتی و تولید درمان کشور را عهده دار است.

وی گفت: این سازمان در حوزه درمان مستقیم با ۷۷ بیمارستان ملکی و ۳۰۸ مرکز درمانی سرپایی (از درمانگاه‏‌های سطح یک عمومی گرفته تا درمانگاه‏‌های تخصصی، پلی کلینیک و مراکز جراحی محدود) به بیمه شدگان ارائه خدمت مستقیم می‌دهند.

فولادی افزود: در طرح نظام سطح بندی و توسعه ۵۵۱ تخت بیمارستانی در سازمان تامین اجتماعی با پیگیری‌‏های خوبی که از سوی دکتر زهرا نویدی فر مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در سال گذشته انجام شد حدود یک پنجم این تخت‏‌ها به استان بوشهر اختصاص پیدا کرد.

وی یادآور شد: در استان بوشهر تا قبل اجرا طرح توسعه‏‌ای توسط سازمان اجتماعی ۲۶۰ تخت بیمارستانی ارائه خدمت داشت که با ۱۰۰ تختی که به مجموع تخت‌های درمانی تامین اجتماعی در این استان اضافه شد شمار آن به ۳۶۰ تخت افزایش پیدا کرد.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: بزودی نیز چند تخت ویژه نیز در بیمارستان مهر برازجان به بهره‌‏برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در ۲۹ بیمارستان کشور مصوب شد، درمانگاه‌‎های داخلی بیمارستان به محوطه بیمارستان منتقل شود که این طرح در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر اجرایی خواهد شد.

فولادی اظهار داشت: افزایش ساعت کاری و افزایش سطح برخی از مراکز  درمان سرپایی در دستور کار سازمان قرار گرفته است که در استان بوشهر نیز پنج مرکز متقاضی اجرای این طرح هستند.

وی گفت: از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان بوشهر ۸۳ درصد آن در پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند که این نسبت در هیچکدام از استان‌های کشور وجود ندارد.

معاون استاندار بوشهر: انتخابات ۲۸ خرداد ماه سرنوشت ساز است

محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز در این مراسم گفت: انتخابات ۲۸ خرداد ماه با همه فراز و فرودهایش یک انتخاب سرنوشت‎‌ساز برای کشور است.

ایرانی افزود: مطالبات امروز مردم در عرصه انتخابات از داوطلبان رئیس جمهوری این است تا  موارد مدنظر آنها جدی تر و در جایگاه قانونی خود مطرح و پرداخته شود.

وی بیان کرد: مطالبه‌های مردم در حوزه‌های تامین اجتماعی، درمان، تجهیزات پزشکی است و در ارتباط با واکسن کرونا نیز باید از کنترل کشورهای قدرتمند خارج و در اختیار کشورهای مستقل قرار بگیرد.

وی افزود: جامعه ایرانی پویا از لحاظ فکری، سیاسی، اجتماعی با سال‌ها تمدن و هویت ملی و  دینی به حق است که از بهترین امکانات توسعه و اجتماعی برخوردار باشد.

ایرانی تاکید کرد: رئیس جمهور آینده به طور حتم باید نسبت به تامین اجتماعی و عدالت اجتماعی پایدار، پایبند و پاسخگو باشد.

معاون استاندار بوشهر گفت: در بخش درمان جامعه ناامید به معنی بیماری است اما با این حال عده‌ای می‌خواهند جامعه بیمار باشد و با تلقین یاس وناامیدی، امید را از جامعه بگیرند.

رضایت هر چه بیشتر مردم اولویت کاری تأمین اجتماعی است

عباس دیری، مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهرگفت: همدلی، رضایت هر چه بیشتر مردم، تمرکز مطلق بر انجام وظیفه، اخلاق محوری، توسعه سازمان با افزایش جمعیت زیر پوشش، تعامل سازنده با همه دستگاه‌ها بویژه نمایندگان استان بوشهر در اولویت کاری مدیریت جدید تامین اجتماعی خواهد بود.

عباس دیری افزود: رعایت انصاف و عدالت با همکاران، مبارره با فساد اداری و ترویج اخلاق دینی و معنویت از دیگر رویکردهای مدیریت جدید تامین اجتماعی در استان بوشهر خواهد بود.

وی ادامه داد: معیشت و رفاه کارکنان، آموزش آنها، تعامل با اصحاب مطبوعات و رسانه با توجه به کارکرد موثر آنها، پیگیری مطالبات مسئولان ارشد سازمانی و استانی، برنامه‎‌محوری و نظم محوری در این مسیر با جدیت تمام دنبال خواهد شد.

تمام توان خود را برای ارائه بهترین خدمات به مردم استان بوشهر به کار می‌گیرم

دکتر سید جواد رکاب پور، مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در مسیر خدمت سعی بر تقویت نقاط قوت است و چنانچه نقطه ضعفی وجود دارد به تدریج با انتقاد سازنده برطرف شود تا اهداف سازمان به یک هدف مناسب دست پیدا کند.

رکاب پور افزود: اگربتوان حتی یک روز یک تخت بیمارستانی یا درمانگاه زودتر به مرحله بهره‌‏برداری برسد می‌توان جان یک یا چند بیمار را نجات داد.

وی بیان کرد: در این مسیر تمام توان خود را به کار می‌گیرم تا بهترین خدمات را به مردم استان بوشهر ارائه شود.

در این آیین عباس دیری به عنوان مدیرکل سازمان تامین اجتماعی و دکتر سید جواد رکاب‏پور به عنوان مدیر درمان تامین اجتماعی معرفی شدند و از تلاش‌‏های عبدالله شیرکوند به عنوان مدیرکل سابق و دکتر زهرا نویدی فرد به عنوان مدیر سابق درمان تامین اجتماعی در استان بوشهر تجلیل شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.