×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳

تجارت گردان | هزینه ۱۰ و نیم میلیاردی احداث تونل در کشور تاجیکستان توسط وزارت نیرو

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از قاسم تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: سفر به تاجیکستان بر اساس تمایل هر ۲ کشور بر فعالیت های پیمانکاری صورت گرفته است.

او ادامه داد: در گذشته یک سری کارهای باقی مانده مانند “تونل انزا” در این کشور است که قرار است مجددا آغاز و به اتمام برسد.خامسی گفت: برای اجرای این تونل ۱۰.۵ نیم میلیون دلار هزینه برآورد شده است که از این رقم ۵۰ درصد کشور ایران و ۵۰ درصد از سوی تاجیکستان پرداخت می‌شود.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه حوزه فعالیت در تاجیکستان وسیع است، افزود: در دوره‌های گذشته ایران و تاجیکستان فعالیت بیشتری داشته‌اند، اما در مقطعی از زمان این فعالیت‌ها کاهش یافته است. امیدوارم تا قبل از برگزاری کمیسیون مشترک بتوانیم به نتیجه مثبتی دست پیدا کنیم. خامسی گفت: این تونل به مسافت ۶ کیلومتر است که در گذشته و در رور‌های قبل آن را ساخت، ولی بنا به دلایلی نیمه کاره رها شد که امروز در این جلسه به این نتیجه رسیده ایم که این تونل را در مدت زمان کوتاهی به اتمام برسانیم.

در پایان قائم مقام وزیر نقلیات تاجیکستان در وزارت نیرو برگزاری این جلسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اجرای این پروژه باعث می‌شود که دوستی بین ایران و تاجیکستان مستحکم‌تر شود و امیدواریم تا سال ۲۰۲۰ به اتمام برسند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.