هزینه ۲.۷ میلیارد دلاری فاز ۱۴ پارس جنوبی کمتر از یکسال بازخواهد گشت

جواد اوجی روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح PDH/PP پلیمر کنگان در جمع خبرنگاران بااشاره به افتتاح پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهور افزود: با این افتتاح ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

وی اظهارکرد: همچنین روزانه ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، سالانه یک میلیون تن گازمایع و یک میلیون تن اتان و ۴۰۰ تن در روز نیز گوگرد از این پالایشگاه تولید خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه چهار پروژه دیگر هم امروز در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: مجتمع پتروشیمی پارس گلایکول، یک واحد نیروگاهی، واحد دوم ASU۲ پتروشیمی دماوند و ۹ مخزن مربوط به فاز دوم مخازن سبز پتروشیمی عسلویه امروز افتتاح شدند که ارزش این طرح‌ها نزدیک به ۳.۵ میلیارد دلار است که از قبل این پروژه‌ها سوددهی و تأمین امنیت انرژی کشور تامین می‌شود.

اوجی به عملیات اجرایی طرح PDH/PP پلیمر کنگان اشاره و تصریح کرد: با اجرای این طرح، پروپیلن از پروپان و پلی‌پروپیلن از پروپیلن تولید خواهد شد که یک محصول کلیدی صنعت پتروشیمی و خوراک بسیاری از واحدهای پایین دستی در کشور است که بخشی از این محصول هم‌اکنون وارد می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری در این طرح را یک میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: سالانه ۷۰۰ هزار تن پروپان به پروپیلن در این طرح تبدیل می‌شود و یکی از پروژه‌های کلیدی است و اشتغالزایی مطلوبی را برای استان خواهد داشت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در سومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر و استاندار از طریق فرودگاه بین‌المللی عسلویه وارد استان بوشهر شد.

افتتاح آب شیرین‌کن شماره ۲ بوشهر، دیدار با مردم این شهر و مردم شهرستان خورموج، دیدار با علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر، نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و فرهنگی استان بوشهر و شرکت در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان بخشی از برنامه‌های سفر دو روزه آیت‌الله رئیسی به بوشهر است.

رئیس جمهور کشورمان همچنین در پایان این سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دوم دولت مردمی به استان بوشهر را تشریح می‌کند.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، جواد اوجی وزیر نفت، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور ۱۶ مهرماه سال گذشته در قالب دور اول سفرهای استانی به همراه جمعی از وزرا و معاونین خود به استان بوشهر سفر کرده بود.

فتحنایی

Recent Posts

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی و صدا و سیما امضا شد

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی با سازمان صدا و سیما با حضور مدیرعامل شرکت بیمه…

9 ساعت ago

کامبک هلند در اولین گام/ لهستان بدون لوا باخت

تیم فوتبال هلند در اولین دیدار در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ برابر لهستان به پیروزی…

9 ساعت ago

توقف دانمارکی‌ها مقابل اسلوونی

تیم فوتبال دانمارک با تساوی مقابل اسلوونی شانس صدرنشینی گروه C را از دست داد.

9 ساعت ago

اعلام جزییات بسته‌های رومینگی همراه اول ویژه عرفه تا اربعین

بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه ایام عرفه تا اربعین، برای استفاده در کشور عراق اعلام…

9 ساعت ago

تجلی‌ افتخار و ارزش‌آفرینی فولاد اکسین در مجمع عمومی سالیانه این شرکت

روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد اکسین…

9 ساعت ago

تجلیل از بازنشستگان سال ۱۴۰۲ شرکت ملی صنایع مس ایران

در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از ۶ بازنشسته سال ۱۴۰۲…

10 ساعت ago