×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
هشدار درباره تکرار تجربه تلخ ریزش بورس در بازار ارز/ قیمت دلار حباب دارد

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایبِنا، شیوا راوشی؛ مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی در واکنش به وضعیت بازار ارز و تامین نیاز‌های تجاری ارزی گفت: نرخ سازی‌هایی که در حال حاضر در بازار صورت می‌گیرد مبنای واقعی متناسب با مولفه‌های فرآیند تجارت کشور ندارد و فاکتور‌های غیرواقعی پشت این نرخ‌سازی‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: باوجود همه تحریم‌هایی که وجود داشته توانسته‌ایم تمام نیاز‌های وارداتی کشور را از طریق ظرفیت منابع ارزی صادرکنندگانی که ارز خود را در بازار ارائه می‌کنند، تامین کنیم.

راوشی با بیان اینکه نیاز وارداتی به طور کامل محقق شده است، تاکید کرد: عمکلرد امسال نشان دهنده رشد حدود ۳۰ درصدی تامین نیاز‌های ارزی واردات نسبت به سال گذشته بوده است.

مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی همچنین با اشاره به تجربه بازار سهام در سال‌های گذشته، گفت: نمونه مشابه بازار ارز کنونی را مردم عزیز در بازار سهام مرداد ۹۹ مشاهده کرده‌اند بنابراین باید از رفتار‌های هیجانی و واکنش به این وقایع پرهیز کنند که منجر به ضررشان نشود.

به گفته وی، باتوجه به فرآیند تجاری که کاملا شفاف است و مولفه‌های تعریف شده‌ای دارد؛ وضعیت تجارت کشور بهتر شده است و نرخ‌سازی‌های کنونی در بازار غیررسمی، به نظر کارشناسی ما کاملا حباب است و نباید نسبت به آن واکنشی نشان داده شود.

راوشی افزود: تامین نیاز‌های وارداتی واقعی کشور وضعیت کاملا ثابت و مشخصی دارد و حتی ارز هم بیشتر و با روند بهتر از قبل وجود دارد.

مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی همچنین از اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی خبر داد و گفت: بانک مرکزی به زودی سیاست‌ها و تغییراتی را در امور ارزی کشور اعلام می‌کند که قطعا منجر به بهبود در تمام تعاملات تامین نیاز‌های ارزی کشور خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.