ادامه برتری سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون را بیش از هر چیز میتوان به تعهد و تلاشهای این شرکت برای ارائه محصولاتی با تجربهای ممتاز و طراحی کاربر محور مرتبط دانست.
توجه ویژه سامسونگ به محصولات سری ممتازی مثل Neo QLED این فرصت را برای این شرکت فراهم کرده تا برای ۱۷ سال متوالی به پیشروی خود در بازار جهانی تلویزیون ادامه دهد. میزان فروش تلویزیونهای سری QLED و Neo QLED سامسونگ در سال ۲۰۲۲ به رقم قابل توجه ۹٫۶۵ میلیون دستگاه رسید که مجموع فروش این سری از تلویزیونها را از زمان عرضه آنها در سال ۲۰۱۷ به حدود ۳۵ میلیون دستگاه میرساند. در بخش تلویزیونهای بالای ۷۵ و ۸۰ اینچ که با نام فوق بزرگ (ultra-large) دسته بندی میشود، سامسونگ به ترتیب با ۳۶٫۱ و ۴۲٫۹ درصد، بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است. در دسته تلویزیونهای پرمیوم با ارزش بیش از ۲۵۰۰ دلار، سامسونگ رتبه نخست بازار را از نظر درآمدی با ۴۸٫۶ درصد در اختیار دارد.
چئولگی کیم، معاون اجرایی بخش نمایشگرهای بصری سامسونگ در مورد گزارش جدید موسسه اومدیا میگوید: «پیشروی ۱۷ ساله سامسونگ در این صنعت بیش از هر چیز مدیون وفاداری و اعتماد مصرفکنندگان به محصولات ماست. برای ادامه این پیشروی ما همچنان به ارائه محصولاتی که فراتر از کیفیت تصویر به خلق تجربهای رضایتبخش کمک کند، ادامه خواهیم داد».
رهبری سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون و ادامه آن برای ۱۷ سال متوالی، تاییدی بر تعهد و کوشش این شرکت برای ارائه پیشرفتهترین و نوآورانهترین محصولات با طراحی مورد نظر مصرفکنندگان و تجربه کاربری ارتقا یافته است.
شروع این پیشروی با عرضه تلویزیونهای سری Bordeaux در سال ۲۰۰۶ رخ داد، جایی که تلویزیونهای LCD با طراحی خاص و وزنی سبک ارائه شد. در پایان این سال برای اولین بار شرکت سامسونگ، رتبه نخست بازار جهانی تلویزیون را کسب کرد. ارائه اولین تلویزیون LED در سال ۲۰۰۹ و نخستین تلویزیون هوشمند در سال ۲۰۱۱ موجب شد تا ضمن حفظ جایگاه برتر سامسونگ در بازار جهانی، محصولاتی با پیشرفتهترین فناوریها به کاربران ارائه شود.
مسیر سامسونگ برای ارائه محصولاتی با جدیدترین فناوریها و نوآوری در کیفیت تصویر ادامه داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار از تلویزیونهای سری QLED رونمایی شد. این تلویزیونها با فناوری کوانتومدات ساخته شدند تا اولین دستگاههایی باشند که از حجم رنگ ۱۰۰ درصدی پشتیبانی میکنند. نوآوریهای گسترده سری QLED باعث شد تا سامسونگ اصطلاح «نمایشگر نسل بعدی» را برای این تلویزیونها به کار ببرد.
در سال ۲۰۱۸ سری پیشروی QLED 8K روانه بازار شد و پس از آن در سال ۲۰۲۱ دو سری جدید Neo QLED با فناوری Quantum Mini LED و تلویزیونهای MICRO LED عرضه شدند. مجموعه جدید تلویزیونهای سامسونگ با اتکا به فناوریهای پیشرفته خود، استانداردهای کیفیت تصویر تلویزیون را بازتعریف کرد.
سامسونگ در ارائه سریهای متنوع و جدید تلویزیون هم نقشی پیشرو در بازار ایفا کرده و سری Lifestyle را عرضه کرده است. شروع این سری با طراحی منحصربهفرد تلویزیونهای The Serif در سال ۲۰۱۶ همراه بود و پس از آن به منظور ارتقای تجربه کاربری، دستگاههای متنوعی در سریهای The Frame، The Sero، The Terrace، The Premiere و The Freestyle طراحی و عرضه شد.
تعهد سامسونگ به نوآوری در سال ۲۰۲۳ با توسعه فناوریهای طراحی شده براساس نیازهای کاربران ادامه یافت. از جمله این فناوریهای توسعهیافته راهکار SmartThings است که با یکپارچهسازی و امکان اتصال چندین دستگاه، این فرصت را برای کاربران فراهم میکند تا تجربیات شخصیسازی شده خود را خلق کرده و نیازهای منحصربهفرد خود را برطرف کنند.