×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲۵ شهریور , ۱۴۰۳
هلدینگ دارویی شستا به دنبال سهم بیش‌تر از بازار ۲ میلیارد دلاری داروی افغانستان

به گزارش تجارت گردان به نقل از شستا رسانه، نمایندگان شرکت‌های تابعه‌ی تیپیکو، وابسته به شستا، در قالب تیم صادرات و با هدف تسهیل صادرات داروهای تولیدی این هلدینگ، به کشور افغانستان سفر کردند.

 این هیئت در جلساتی جداگانه با الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، مولوی نور جلال، وزیر بهداشت، اعضای اتاق بازرگانی و هم‌چنین مسئولان سفارت ایران در افغانستان، شرکت‌های دارویی و نماینده‌های محلی حضور یافتند.

 جلوگیری از قاچاق دارو، تسهیل ثبت و ورود محصولات دارویی، بهبود همکاری با نمایندگان و بهره‌مندی از نمایندگان توانمند در تمام ولایت‌های افغانستان، ارتباط با بیمارستان‌های خصوصی به‌منظور تجویز داروهای ایرانی، گسترش بازاریابی محصولات دارویی و احیای برندهای دارویی شرکت‌های تابعه‌ی تیپیکو، تفاهم در خصوص همکاری در تولید محصولات مورد نیاز و آموزش نیروی متخصص، مهم‌ترین مباحث مطروحه در این نشست‌ها بود.

مقامات کشور افغانستان در دیدار با هیئت تیپیکو اعلام کردند، هم اکنون ۸۰ درصد از بازار دارویی افغانستان وارداتی است و با توجه به کیفیت داروی ایرانی مایل هستیم که شما سهم بیش‌تری از بازار دارویی افغانستان را داشته باشید.

 نمایندگان تیپیکو نیز در این جلسات از افغانستان به عنوان کشور دوست و برادر نام بردند که به عنوان یک کشور هم‌زبان قرابت‌ها و اشتراکات فرهنگی فراوانی با ایران دارند و در زمینه‌ی صادرات دارو نیز این کشور در اولویت برنامه‌ی صادراتی تیپیکو قرار دارد.

نمایندگان هیئت تیپیکو ضمن معرفی و بیان ظرفیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه‌ی این هلدینگ ابراز داشتند: ما در برخی از شرکت‌های گروه، مانند کارخانجات داروپخش بیش از ۳۰ سال است که به افغانستان صادرات داریم.

 افغانستان یکی از مقاصد اصلی صادرات داروهای شرکت پارس دارو نیز به شمار می‌رود. شایان ذکر است، برنامه‌ی سفر اخیر هیئت تیپیکو به کشور افغانستان، پیرو جلسه‌ی مهر ماه سال گذشته، عبدالباری عمر، رییس سازمان غذا و داروی افغانستان و هیئت همراه در هلدینگ تیپیکو و بازدید آن‌ها از خطوط تولید تعدادی از شرکت‌های تابعه‌ی تیپیکو انجام گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.