×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | همسان سازی ۱۴ تا ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان

به گزارش تجارت گردان به نقل از خانه ملت، محمد شریعتمداری با بیان اینکه در قانون بودجه سال گذشته برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای تنها ۳۷ درصد مبلغ تخصیص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس اعتبار مصوب قانونی حدود ۱۴ تا ۱۸ درصد در زمینه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حرکت روبه جلو داشت که این درصد نیز بخش کوچکی از مسیر است، افزود: امیدوارم از محل تامین منابع از سایر حوزه‌ها به ویژه پیش بینی اعتبارات موردنیاز در بودجه سال ۹۹ همسان‌سازی حقوق که یکی از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه بازنشستگان کشور است، تامین شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حال حاضر نگرانی برای صندوق‌های بازنشستگی وجود ندارد، بخشی از آن‌ها مانند سازمان تامین اجتماعی از محل منابع درون سازمانی با پایداری به فعالیت خود ادامه می‌دهند، البته این سازمان طلب‌هایی را نیز از برخی بدهکاران بزرگ مانند مجموعه شهرداری‌ها و نظام پیمانکاری کشور دارد.

وزیر کابینه دوازدهم با بیان اینکه همسان‌سازی یکی از مطالبات به حق بازنشستگان است که باید اجرایی شود، اضافه کرد: از آنجایی که صندوق بازنشستگی کشوری ۱.۵ میلیون بازنشسته و صندوق تامین اجتماعی ۳.۲ میلیون بازنشسته دارد باید تمام تلاش و توان خود را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به کار بریم.

شریعتمداری گفت: صندوق‌هایی که با محدودیت منابع روبه رو شده و از پایداری خارج شدند تحت تکلف دولت قرار گرفته اند، در قانون بودجه سال قبل، ۸۱ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی برای تامین نیاز بازنشستگان پیش‌بینی و در اختیار قرار داده شد به همین دلیل بازنشستگان دغدغه‌ای برای تامین منابع نداشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.