هم افزایی و اهتمام جدی برای توسعه واحدهای صنعتی فناور و دانش بنیان

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دیدار با “حسین افشین” معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ضمن معرفی وظایف و ماموریت‌های سازمان و برنامه‌های توسعه واحدهای صنعتی فناور و دانش بنیان بر هماهنگی صنایع بزرگ و اتصال به صنایع کوچک تاکید کرد و مسیرهای مداخله سازمان متبوع خود در توسعه فناوری و نوآوری بنگاه‌ها را برشمرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: ایجاد و توسعه شهرک‌های فناوری، ایجاد و توسعه فن بازارها، مراکز نوآوری ذیل خوشه‌ها و رشته صنعت‌ها، ایجاد و توسعه مراکز خدمات فناوری کسب و کار و استقرار دانش بنیان‌ها از اهم موارد مداخله سازمان ما در حوزه توسعه فناوری و بنگاه‌ها است.

مقیمی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه ایجاد شهرک‌های صنفی با مشارکت بخش خصوصی در حریم شهرها به این سازمان واگذار شده است، برخی از فعالیت‌های فناورانه و دستاوردهای شهرک‌های فناوری طی سال‌های اخیر را تشریح کرد.

در ادامه این جلسه انتظارات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در زمینه هم افزایی و افزایش تعاملات فی مابین در جهت اجرای بهتر برنامه های توسعه فناوری مطرح شد. معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز در این دیدار آمادگی خود را برای کمک به تحقق اهداف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حوزه توسعه واحدهای صنعتی فناور و دانش بنیان اعلام کرد.

در این نشست مقرر گردید پیگیری انتظارات و اجرای برنامه‌های آتی در چارچوب کمیته ای مشترک با برگزاری جلسات تخصصی تا حصول نتیجه نهایی ادامه داشته باشد.

فتحنایی

Recent Posts

پیام تبریک مدیرعامل بیمه معلم به مناسبت «روز جهانی معلم»

امروز، معادل ۵ اکتبر، در تقویم جهانی به نام بلند معلمان به ثبت رسیده است؛…

5 ساعت ago

پیشتازی ۲٫۵ برابری بیمه زندگی ما از متوسط صنعت بیمه

در حالی که سهم بیمه های عمر و زندگی از کل پرتفوی صنعت بیمه حدود…

5 ساعت ago

اقدامات عام المنفعه چادرملو در مناطق همجوار

روابط عمومی و امور بین المللی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گزارشی از اقدامات عام…

6 ساعت ago

رکورد توانگری مالی صنعت بیمه برای پنجمین سال متوالی شکسته شد؛ تاریخ‌سازی بیمه ملت با ثبت نسبت توانگری ۴۸۸ درصد

بیمه ملت برای پنجمین سال پیاپی، در سال ۱۴۰۳ عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور را…

6 ساعت ago

اقدامات بیمارستان بانک ملی ایران از سال ۱۴۰۱؛ از راه اندازی کلینیک های مختلف تا تهیه دستگاه های جدید

بیمارستان بانک ملی ایران به‌عنوان مرکز درمانی وابسته به‌کل نظام بانکی کشور با بیش از…

6 ساعت ago

برگزاری دهمین جلسه کمیته ریسک

دهمین جلسه کمیته ریسک بانک ملی در سال جاری برگزار شد.

6 ساعت ago