Categories: فناوری

هنگامی‌که طراحی، از محصول فراتر می‌رود

در ال‌جی مسئولیت طراحی برند و بسته‌بندی بر عهده تیم هویت بصری (VI)‌ مستقر در مرکز طراحی شرکتی ال‌جی (LG Corporate Design Center) است. هنگام طراحی لوگو و بسته‌بندی برای یک مدل یا سری محصول جدید، تیم VI مجموعه‌ای از عوامل گوناگون همچون نیازهای مصرف‌کننده، خوانایی و قابلیت استفاده را مدنظر قرار می‌دهند و البته در این میان هیچ‌گاه هدف اصلی را ازنظر دور ندارند که همانا ساخت یک هویت واضح و شفاف است که برداشت اولیه خوب و مؤثری ایجاد کند، و به‌طور هم‌زمان درک فوری از نام تجاری، به بیننده بدهد.

یک لوگوی متمایز قلب هویت بصری هر برندی است. تیم هویت بصری ال‌جی در هر پروژه نمادی را توسعه می‌دهد که محتوای اصلی هر محصول را مجسم سازد و به شکل مؤثری ارزش‌های متمایزکننده آن را بیان کند. LG SIGNATURE، LG PuriCare، LG CordZero، LG OLED TV و LG UltraGear تنها تعداد انگشت‌شماری از لوگوهای شناخته‌شده بین‌المللی هستند که این تیم تا به امروز خلق نموده است.

طراحی بسته‌بندی باقدرت افزایش جذابیت یک محصول و تقویت زیبایی کلی آن، راه دیگری برای بیان هویت هر برند ال‌جی را در اختیار تیم VI می‌گذارد و علاوه بر این امکان محافظت کافی از پیشنهادات متنوع شرکت را فراهم می‌آورد.

مانیتورهای گیمینگ LG UltraGear با ارائه کیفیت تصویر و عملکرد عالی، در میان گیمرهای جدی بین‌المللی برای خود نام و آوازه‌ای کسب کرده است. ال‌جی در تلاش برای مطابقت باشهرت فراگیر مانیتورها و نمادی به همان اندازه پویا، لوگوی جدید UltraGear را در سال ۲۰۲۰ رونمایی نمود. برای انتقال این مفهوم که LG UltraGear «سلاحی برای تحقق پیروزی و شکوه در بازی» است، تیم VI به تحقیق در خصوص سلاح‌های خدایان و قهرمانان افسانه‌ای همچون سپر ایزیس، شمشیر اکس‌کالیبور شاه آرتور و شمشیر پرسئوس پرداختند. درنهایت این تیم از یک مجسمه معروف یونانی بانام پیروزی بالدار ساموتراس (Winged Victory of Samothrace) الهام گرفتند که به نایکی ساموتراس (Nike of Samothrace) هم شهرت دارد و نمایانگر عمل و پیروزی است. 

به دلیل شیوع و اهمیت بال‌ها در تاریخ گیمینگ، به نظر می‌رسد طرح بالدار، گزینه مناسبی برای نشان و آرم UltraGear باشد. بال ها نماد بسیاری از موارد هستند: برتری هوایی نسبت به حریفان، سفر سریع به مقاصد جدید، برتری تاکتیکی با امکان مشاهده و بررسی از بالا. نسخه نهایی این لوگو، بال‌های الهه پیروزی (Nike’s Wing) را در نمود حروف U و G در دو نسخه مسطح و سه‌بعدی به تصویر می‌کشد. 

Seo Young-seok از تیم VI ال‌جی می‌گوید: «خلق و توسعه نماد LG UltraGear فرآیندی معنادار و باارزش بود. ما احساس می‌کنیم این نشان، بیانی موفق از هویت برند مانیتور گیمینگ رده‌بالایمان است و اینکه ال‌جی تا چه حد در تأمین نیازهای جامعه گیمینگ جدی است.»

باهدف افزایش آگاهی مصرف‌کننده و ترفیع جایگاه نماد جدید در ابتدای رونمایی، ال‌جی میزبان یک مسابقه هنری برای مشارکت طرفداران در فرآیندی خلاقانه بود، زیرا برای نشان دادن ارزش یک محصول از طریق طراحی عالی و جلب‌توجه مصرف‌کنندگان در یک بازار شلوغ، هیچ‌چیز قدرتمندتر از ارتباط بصری نیست.

فتحنایی

Recent Posts

پیام تسلیت مدیرعامل فولاد سنگان به مناسبت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان

علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت…

13 ساعت ago

پنج روز عزای عمومی در ایران اسلامی اعلام شد

رهبر معظم انقلاب و دولت جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیر…

15 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

مدیرعامل پتروشیمی ایلام، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

17 ساعت ago

پیام تبریک دکتر کفایتمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی

دکتر کفایتمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی در پیامی این روز را به همه آتش نشانان…

18 ساعت ago

مدیر عامل‌ پتروشیمی ایلام، روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت

داود جعفری‌فر؛ مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام با صدور پیامی هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و…

18 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان، روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی پیام تبریکی به شرح…

18 ساعت ago