×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳
هنگ‌کنگ ۲- ایران ۴؛ پیروزی پرگل در روز تزلزل خط دفاعی

 تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ و تیم ملی کشورمان در چارچوب دور برگشت بازی‌های گروه E مرحله اول انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ امروز (پنجشنبه) از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه ملی هنگ‌کنگ به مصاف هم رفتند.

در حالی قاسم مطر از عمان با کمک‌های ناصر سالم و حامد طالب قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت که تیم کشورمان در بازی رفت توانسته بود تیم هنگ‌کنگ را با نتیجه ۴ بر صفر شکست دهد و در بازی برگشت به دنبال تکرار برد بود.

امیر قلعه‌نویی در بازی عصر امروز تیم ملی را ترکیب جوان شده به میدان فرستاد و از خط دروازه و دفاع گرفته تا خط هافبک، تیم کشورمان را با چهره‌های جدیدی روانه میدان کرد. پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، آریا یوسفی، سید ابوالفضل جلالی و محمد قربانی، بازیکنان جدیدی هستند که نسبت به ترکیب تیم کشورمان در مسابقات قبلی، در بازی مقابل هنگ‌کنگ به میدان رفتند.

مسابقه با حملات تیم کشورمان آغاز شد و در دقیقه ۵ تیر دروازه مانع گل زودهنگام مهدی طارمی شد. در دقیقه ۱۲، برخورد سانتر کوتاه ارسالی مهدی قایدی به دست بازیکن هنگ‌کنگ در محوطه جریمه این تیم، تیم کشورمان را صاحب یک ضربه پنالتی کرد که طارمی این ضربه را تبدیل به گل اول ایران کرد تا تیم کشورمان یک بر صفر پیش بیافتد.

۲ دقیقه بعد، سلسله اشتباهات بازیکنان تیم کشورمان سبب شد تا هنگ‌کنگ روی یک ضد حمله، گل مساوی را توسط «هی وی‌ما» وارد دروازه نیازمند کند و نتیجه مسابقه یک – یک مساوی شود.

در ادامه حملات ایران برای زدن گل برتری ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۳۴ تیم کشورمان بار دیگر صاحب یک ضربه پنالتی شد و این بار هم طارمی توپ را وارد دروازه یاپ هونگ فای کرد تا تیم کشورمان دو بر یک از هنگ‌کنگ جلو بیافتد. در نهایت نیمه اول با برتری ۲ بر یک تیم ملی ایران برای هنگ‌کنگ به پایان رسید.

نیمه دوم هم با حملات تیم کشورمان آغاز شد و در دقیقه ۵۶، طارمی روی پاس قایدی، با یک ضربه بغل پای دقیق از پشت شش قدم، گل سوم ایران و خودش را وارد دروازه هنگ کنگ کرد تا اختلاف به ۲ گل برسد.

هنگ‌کنگ که در خانه نمی‌خواست بازنده باشد، روی ضعف خط دفاعی ایران، توانست در دقیقه ۶۰ گل دوم را وارد دروازه تیم کشورمان کند تا نتیجه بازی ۳ بر ۲ به نفع ایران شود و اختلاف به یک گل برسد.

با این حال همچنان برتری با تیم کشورمان بود و سردار آزمون در دقیقه ۶۵ توانست دروازه هنگ‌کنگ را باز کند تا تیم کشورمان ۴ بر ۲ از حریفش پیش افتد. در ادامه تلاش هنگ‌کنگی‌ها برای جبران گل‌های خورده و کم‌کردن اختلاف به نتیجه نرسید تا تیم ملی فوتبال در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ هنگ‌کنگ را شکست دهد.

تیم ملی ایران با این برد ۱۳ امتیازی شد و جایگاهش را در صدر جدول گروه E تثبیت کرد. هنگ‌کنگ هم با یک امتیاز در رده چهارم و انتهای جدول قرار گرفت.

در دیگر دیدار این گروه از ساعت ۱۸، تیم‌های ازبکستان و ترکمنستان به مصاف هم می‌روند.

ترکیب اولیه تیم ملی هنگ‌کنگ:

یاپ هونگ فای، لئون جونز، ژوزه د سوزا گونکالوس، زی‌نام یوئه، وان سیو جان، تان چون لوک، چان شینیچی، جونینیو، چان‌مینگ رابی وو، هی وی ما و مت او

سرمربی: ولفگانگ لویسر

ترکیب اولیه تیم ملی ایران:

پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، آریا یوسفی، سید ابوالفضل جلالی، محمد قربانی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.