×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳
هوش مصنوعی گلکسی به Galaxy Watch جدید سامسونگ می‌آید

براساس این تعهد، حالا سامسونگ از حضور هوش مصنوعی گلکسی در جدیدترین ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch خود خبر داده است. با ترکیب هوش مصنوعی قدرتمند روی دستگاه (On-Device) و اپلیکیشن جامع Samsung Health، سامسونگ در مسیر ساخت تجربیات سلامتی شخصی‌سازی ‌شده و ایمن‌تر قدم برمی‌دارد.

قدرت هوش مصنوعی در خدمت آگاهی و انگیزه بیشتر

سامسونگ همواره در تلاش بوده تا تجربه‌ای پیشرفته در زمینه سلامتی و تندرستی را برای کاربران خود فراهم کند. این مسیر با استفاده از اطلاعات ارزشمند و قابل اتکا آغاز شده تا درک بهتری از الگوهای سلامتی افراد ایجاد شود. اکنون، با ترکیب هوش مصنوعی گلکسی و پلتفرم Samsung Health، قابلیت‌های تازه‌ای ایجاد می‌شوند که داده‌های جامع‌تری از وضعیت سلامتی هر فرد ارائه می‌دهند. این قابلیت‌ها همچنین با تقویت انگیزه، کمک شایانی به ارتقای تندرستی روزانه افراد می‌کنند.

با قابلیت «امتیاز انرژی» (Energy Score)، از طریق تحلیل ترکیبی شاخص‌های سلامت شخصی می‌توان درک بهتری از وضعیت روزانه سلامتی خود به دست آورده و با آمادگی بیشتری به استقبال کارهای روزمره رفت. این شاخص‌ها شامل: میانگین مدت زمان خواب، ثبات مدت زمان خواب، ثبات مدت زمان به خواب رفتن یا بیداری، زمانبندی خواب، فعالیت روز قبل، ضربان قلب هنگام خواب و تغییرات ضربان قلب است.

به‌علاوه، قابلیت نکات تندرستی (Wellness Tips) با ارائه اطلاعات کاربردی، نکات انگیزشی و راهنمایی‌های شخصی بر اساس اهداف خاص سلامت فرد، کاربران را راحت‌تر از همیشه در مسیر سلامتی همراهی می‌کند.

دقتی فراتر از همیشه

معیارهای بهداشتی دقیق و جامع، زیربنای بهترین تجربیات سلامتی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. الگوریتم‌های سلامتی جدید و بهبودیافته و ابزارهای ردیابی پیشرفته، هنگامی که با هوش مصنوعی ترکیب شوند، اطلاعات جامع‌تر، شخصی‌شده و کاربردی‌تری را ارائه می‌دهند. از آنجایی که سلامتی و تندرستی با استراحت شبانه خوب شروع می‌شود، سامسونگ الگوریتم هوش مصنوعی خواب را تقویت کرده تا اطلاعات دقیق‌تری در زمینه کیفیت خواب کاربران ارائه دهد.

شاخص‌های خوابی که به تازگی به ویژگی امتیاز خواب (Sleep Score) اضافه شده‌اند، تجزیه و تحلیل دقیق‌تر و با جزییات بیشتری از کیفیت خواب افراد ارائه می‌دهند تا بتوان الگوهای خواب را بهتر درک کرده و عادت‌های سالم‌تری را در زندگی روزمره ایجاد کرد. این معیارهای اضافه شده، شامل مواردی از قبیل: حرکت کردن در طول خواب، تاخیر در به خواب رفتن، ضربان قلب و تنفس در طول خواب است. شاخص‌های قبلی که توسط سامسونگ پشتیبانی می‌شدند نیز شامل: ساعت‌های خروپف کردن، سطح اکسیژن خون و چرخه خواب است که به قوت خود باقی هستند.

قابلیت‌های تناسب اندام کاملا جدید، با ارائه اندازه‌گیری‌های هوشمند و آسان ظرفیت بدنی و فیزیکی، طراحی برنامه‌های تمرینی شخصی‌شده‌تری را ممکن می‌سازند که تا پیش از این، فقط توسط تجهیزات بسیار پیشرفته قابل ارائه بود.

در کنار پنج سطح شدت دویدن برای محدوده شخصی‌شده سلامتی، شاخص‌های دقیق آستانه هوازی (AT) و آستانه بی‌هوازی (AnT) در محدوده ضربان قلب، دویدن کارآمد و در عین حال تجزیه و تحلیل سریع عملکرد را ممکن می‌سازند. علاوه بر این، دوچرخه‌سواران می‌توانند به راحتی شاخص‌های آستانه توان عملکردی (FTP) خود را تنها در ۱۰ دقیقه محاسبه کنند و تمرینات خود را مانند یک ورزشکار حرفه‌ای پیش ببرند. بدین ترتیب آنها قادر خواهند بود با استفاده از یک شاخص قدرت بدنی شخصی‌شده بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های هوش مصنوعی، عملکرد خود را به حداکثر برسانند.

ابزارهای ردیابی تناسب اندام به کاربران کمک می‌کنند تا تمرینات ورزشی و میزان پیشرفت خود را با سهولت بیشتری دنبال کنند. با روتین تمرینی (Workout Routine) جدید، می‌توان یک برنامه ورزشی شخصی‌سازی‌ شده ایجاد کرد و با ترکیب حرکات مختلف، بدون توقف به سراغ تمرین بعدی رفت. با استفاده از قابلیت مسابقه (Race) که عملکرد فعلی و گذشته را در مسیرهای مشابه مقایسه می‌کند، می‌توان هنگام دویدن یا دوچرخه‌سواری، با حفظ انگیزه، میزان پیشرفت را دنبال نمود.

یون‌هو پارک، نایب رییس و مدیر تیم برنامه‎‌ریزی محصول اکوسیستم گلکسی، بخش تجربه موبایل شرکت سامسونگ در این باره گفت: «با گسترش قدرت هوش مصنوعی گلکسی در سراسر اکوسیستم خود، ما به دنبال ایجاد امکانات کاملا جدید با تجربیات بهینه و متصل هستیم که قابلیت شخصی‌سازی و همچنین هوشمندی بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. معرفی هوش مصنوعی گلکسی در ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ، تنها آغازی بر این فرآیند است و ما مشتاقیم که به زودی شاهد ادغام موارد بیشتری در سبد محصولات گلکسی خود باشیم».

این قابلیت‌های تازه، در سری بعدی ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch سامسونگ، از طریق رابط کاربری One UI 6 Watch که در اواخر سال جاری عرضه می‌شود، در دسترس قرار خواهد گرفت. تعداد محدودی از کاربران Galaxy Watch نیز از ماه ژوئن به نسخه بتای این رابط کاربری دسترسی زودهنگام خواهند داشت.

این ادغام خلاقانه، تنها بخش کوچکی از برنامه‌های سامسونگ برای کاربران خود بوده و ما مشتاقانه منتظریم تا شاهد قدرت کامل هوش مصنوعی گلکسی در ترکیب با به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری پیشرفته سری جدید ساعت‌های هوشمند گلکسی باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.