×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
هپکو قبل از واگذاری، بازسازی ساختاری می‌شود/ عرضه دو شرکت دولتی در اسفندماه

تجارت گردان | هپکو قبل از واگذاری، بازسازی ساختاری می‌شود/ عرضه دو شرکت دولتی در اسفندماه

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، علیرضا صالح در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت واگذاری شرکت‌های دولتی اظهار داشت:  تا به امروز موفق به واگذاری دو شرکت دولتی شده‌ایم و میزان واگذاری‌ها بستگی به خریداران دارد و اینکه آیا سرمایه‌گذاران حاضر به خرید این شرکت‌ها شوند یا نه.

وی با تاکید بر اینکه دو شرکت دولتی دیگر در اسفند ماه عرضه خواهند شد، ادامه داد: بیمه البرز اوایل اسفند ماه عرضه خواهد شد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی افزود: همچنین پالایشگاه تبریز در اسفند ماه عرضه می‌شود.

صالح گفت: پالایشگاه شیراز و لاوان را به فروش رساندیم و بیمه البرز را هم آگهی کرده‌ایم. پالایشگاه تبریز هم در دو هفته آینده آگهی خواهد شد.

وی درباره عرضه دوباره هپکو اظهار داشت: هپکو قبل از واگذاری باید بازسازی ساختاری شود. بنابراین شرکت در اختیار وزارت صمت قرار می‌گیرد تا اصلاحات ساختاری بر روی آن انجام شود و پس از آن نسبت به واگذاری دوباره هپکو اقدام خواهیم کرد.

رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به زمان عرضه دوباره هپکو گفت:‌ هپکو فعلا به دولت برگشته است و در سال آینده پس از انجام بازسازی‌ها مقدمات واگذاری دوباره آن فراهم می‌شود تا به فرد یا مجموعه‌ای که اهلیت آن ثابت شده باشد واگذار کنیم.

صالح تاکید کرد: از میان تمام واگذاری‌ها تنها دو شرکت هپکو و ماشین‌سازی تبریز به دولت برگشته است و قرار نیست سایر شرکت‌ها مانند ایران ایرتور به دولت برگردند و این شرکت مراحل مربوط به خود را طی می‌کند.      

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.