×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
واحد تصفیه نفت‌گاز پتروپالایش اصفهان به بهره‌برداری رسید

به گزارش تجارت گردان به نقل از شانا ، آیین رسمی بهره‌برداری از واحد تصفیه گازوئیل (DHT) این پالایشگاه، امروز (جمعه، هفتم مهرماه) با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت به بهره‌برداری رسید.

هدف از اجرای این طرح، کاهش گوگرد گازوئیل تولیدی در پالایشگاه اصفهان به کمتر از ۱۰ ppm و تولید ۱۶ میلیون لیتر (معادل حدود ۱۰۰ هزار بشکه) در روز گازوئیل یورو ۵ برای عمل به تکالیف مندرج در قانون هوای پاک است.

با راه‌اندازی این واحد همچنین از انتشار روزانه ۳۰۰ تن گوگرد جلوگیری شده و افزون بر آن رقابت‌پذیری محصول نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه در بازارهای جهانی فراهم خواهد شد.

سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای اجرای این طرح مهم محیط زیستی ۶۷ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال و ۵۱۱ میلیون یورو بوده است.

با توجه به وجود تحریم‌ها و همکاری نکردن شرکت‌های خارجی، خدمات مهندسی تفصیلی این طرح که یکی از بخش‌های پیچیده و دشوار اجرای پروژه به‌شمار می‌رود، از سوی شرکت‌های داخلی نارگان، چگالش و مپنا اجرایی شده است.

حدود ۸۰ درصد کالاها و تجهیزات موردنیاز برای اجرای این پروژه نیز از سوی سازندگان داخلی تهیه و ساخته و توسط شرکت‌های نارگان، چگالش و مپنا تأمین شده است.

به گزارش شانا، محسن قدیری، مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان مردادماه امسال از پیشرفت ۹۷ درصدی این واحد و راه‌اندازی پیش از موعد آن (۱۶ ماه زودتر از برنامه) خبر داده بود.

با راه‌اندازی واحد تصفیه نفت‌گاز پالایشگاه اصفهان، روزانه ۲۶ میلیون لیتر گازوئیل با کیفیت یورو ۵ در این پالایشگاه تولید می‌شود. سودآوری این واحد برای پالایشگاه اصفهان حدود ۱۹.۵ همت (هزار میلیارد تومان) بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.