واردات گوشت گوساله ۶ برابر بیش‌ از حد نیاز/ ممنوعیت صادرات موجب کاهش کیفیت گوشت ایرانی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سید احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت وگو با میزان در خصوص قیمت دام زنده سنگین در بازار‌ اظهار کرد: قیمت هر کیلو دام زنده سنگین برای دامداران حدود ۳۱ هزار تومان تمام می‌شود، اما با توجه به واردات بی رویه و مازاد در بازار با قیمت ۲۳ هزار تومان معامله می‌شود.
وی با اشاره به میزان مصرف داخل افزود: در کشور سالانه ۹۰۰ هزار تن گوشت گوساله مصرف داریم که میزان تولید سالانه حدود ۸۸۰ هزار تن است یعنی دولت در طول سال باید نسبت به واردات ۲۰ هزار تن گوشت گوساله به کشور اقدام کند.
رئیس انجمن صنفی گاوداران بیان کرد: با وجود نیاز ۲۰ هزار تنی به واردات گوشت گوساله، از ابتدای سال تاکنون ۶ برابر بیش‌تر از نیاز داخل، معادل ۱۱۷ هزار تن از این محصول به کشور وارد شده است و همین موضوع موجب شده تا تقاضا به نمونه‌های ایرانی کاهش یابد.
مقدسی ادامه داد: کاهش تقاضا به گوشت گوساله داخلی موجب شده تا وزن گوساله‌های زنده در دامداری‌ها از ۵۰۰ کیلو بیشتر شود و افزایش بیش از حد وزن گوساله‌ها موجب کاهش کیفیت گوشت آن‌ها می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به تامین نیاز‌های داخل، حجم زیادی از تولیدات داخلی روی دست دامداران تا آخر سال خواهند ماند که صادرات بهترین راه برای جلوگیری از ضرر دامداران است، اما وزارت صنعت طبق آخرین تصمیمات خود جلوی صادرات را گرفته است.
رئیس انجمن صنفی گاوداران در رابطه با تاثیر خرید تضمینی دام از دامداران افزود: در ستاد تنظیم بازار مصوب شد که شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلو دام زنده سنگین را به قیمت ۲۷ هزار تومان از دامداران خریداری کند.
مقدسی اظهار کرد: با وجود تصویب نرخ خرید تضمینی در ستاد تنظیم بازار، اما همچنان این ستاد به دلیل جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در بازار، هر کیلو دام زنده سنگین را حدود ۲۳ هزار تومان خریداری می‌کند که این موضوع موجب ضرر بیش از حد دامداران می‌شود.
وی با اشاره به تولید شیر خشک ادامه داد: امسال تولید شیر خشک نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته، اما دولت جلوی صادرات این محصول را نیز گرفته و موجب شده تا تعداد زیادی از کارخانه جات تولید شیر خشک با مازاد محصول در انبارهای خود مواجه شوند.

فتحنایی

Recent Posts

سامسونگ از تبلت‌های سریGalaxy Tab S10  با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از تبلت‌های جدید Galaxy Tab S10 Ultra و Galaxy Tab S10+…

12 ساعت ago

سامسونگ از Galaxy S24 FE مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس از تازه‌ترین گوشی مجهز به هوش مصنوعی خود تحت عنوان Galaxy S24…

12 ساعت ago

بازدید مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع از نمایشگاه دستاوردها و نقش اقشار مختلف در تحقق تمدن نوین اسلامی

همزمان با هفته دفاع مقدس، مهندس مجتبی مهری نژاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع،…

12 ساعت ago

پیام مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان به مناسبت هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه آفرینی‌های ملت بزرگ ایران و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند…

12 ساعت ago

اگر در مقام مسئولیت نگاه مومنانه داشته باشیم، برکات خداوند بر کار ما نازل می‌شود

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه بازدید میدانی از مراکز خدمت‌رسانی بیمه‌ای، درمانی و…

12 ساعت ago