×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
والیبال انتخابی المپیک| برتری نفس‌گیر ایران مقابل کره‌جنوبی/ تا صعود به المپیک فقط یک گام باقی مانده است

تجارت گردان | والیبال انتخابی المپیک| برتری نفس‌گیر ایران مقابل کره‌جنوبی/ تا صعود به المپیک فقط یک گام باقی مانده است

تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات انتخابی المپیک که در چین در حال برگزاری است به مصاف کره‌جنوبی رفت و ا نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.

سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، علی شفیعی، محمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازیکنان شروع کننده ایران در این بازی مهم و تعیین کنده بودند.

ست اول

اسپکرهای ایران در ست نخست، عملکردی دور از انتظار و ناامید کننده داشتند و بازیکنان کره در مقابل با حمایت‌های خوب و حملات موثر، تیم برتر میدان بودند. نتیجه ست نخست ۲۵ بر ۲۲ برای کره بود.

بازیکنان ایران تلاش خود را برای جبران امتیازات از دست رفته به کار گرفتند ولی کره تیمی نبود که به راحتی ببازد. توپگیری و استفاده از توپ‌های برگشتی، تقطه قوت آنها بود.تیم ملی ایران در ست نخست ۸ امتیاز از اسپک، یک امتیاز از دفاع روی تور و ۱۳ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و تیم کره نیز ۱۸ امتیاز از اسپک، یک امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، یک پوئن سرویس و ۵ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند.

ست دوم

از نوع بازی تیم ملی کره مشخص بود که بازیکنان این تیم، شناخت خوبی از بازیکنان ایران و نحوه بازی آنها دارند. علاوه بر این، دریافت و توپگیری کره‌ای‌ها به مراتب بهتر از ایران بود به طوری که هیچ توپ به سادگی زمین کره را لمس نمی‌کرد. با این حال غلبه بر مسائل روحی در تیم ایران، کلید باز شدن قفل مشکلات در سال‌های گذشته بوده است. باتقویت دفاع روی تور و چند حمله موفق به ویژه از سوی علی شفیعی، روحیه از دست رفته را به تیم برگرداند ولی در کل روند امتیازگیری تیم ایران در پوئن‌های بالا، کند بود و همین مسئله امیازات کره را به ایران نزدیک کرد. ست دوم یا نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سودایران تمام شد.

تیم ملی ایران در پایان ست دوم، ۲۲ امتیاز از اسپک، ۶ امتیاز از دفاع روی تور و ۱۹ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و تیم کره نیز ۳۰ امتیاز از اسپک، ۵ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، ۳ پوئن سرویس و ۸ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند.

ست سوم

تیم ایران از شروع ست سوم، تیم برتر میدان بود و حتی در مقاطعی ۶ امتیاز از حریف پیش افتاد ولی تعلل ملی پوشان در برخی لحظات، اجازه قدرت نمایی مجدد به کره‌جنوبی داد. تیم ایران در نهایت ست سوم را نیز ۲۵ بر ۱۸  به سود خود پایان داد.

تیم ملی والیبال ایران در پایان ست سوم ۳۱ امتیاز از اسپک، ۱۱ امتیاز از دفاع روی تور، ۴ پوئن سرویس و ۲۶ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و تیم کره نیز ۴۲ امتیاز از اسپک، ۶ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، ۳ پوئن سرویس و ۱۳ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند.

ست چهارم

تیم سخت کوش کره در ست چهارم باز هم قدرت دریافت و توپگیری داخل میدان خود را به رخ ایران کشیدند؛ ضمن اینکه اسپک‌های دو سر آنتن کره در بیشتر مواقع تبدیل به امتی از شد. بازیکنان ایران برنامه‌ای برای مهار «چول وو پارک» بازیکن چپ دست کره نداشتند و اقدام او برای زدن اسپک، یک امتیاز بالقوه به حساب کره بود. کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی ایران در این ست از مرتضی شریفی به جای پوریا فیاضی استفاده کرد. تیم ایران در دفاع روی تور به مراتب بهتر از حریف بود و کم اشتباه‌تر بازی می‌کرد اما بازیکنان کره این ضعف را با دریافت و توپگیری بهتر که منجر به حملات موثرتر می‌شد، جبران کردند.

حضور علی اصغر مجرد و مرتضی شریفی و پوریا یلی، خون تازه‌ای در رگ‌های تیم ایران بود و برتری ۲۰ بر ۱۸ ایران را به دنبال داشت. تلاش کره تساوی در پوئن ۲۲ را روی تابلو نتایج ثبت کرد ولی خطای سرویس موسوی، نتیجه را ۲۳ بر ۲۲ کرد. سرویس بدون بازگشت کره، امتیاز ۲۴ بر ۲۲ را به دنبال داشت و عدم توانایی بازیکنان ایران در کنترل بازی و به ویژه بازیکن شماره ۱۳ کره، نتیجه ست چهارم را ۲۵ بر ۲۲ به سود کره رقم زد.

تیم ملی ایران در پایان ست چهارم ۴۲ امتیاز از اسپک، ۱۵ امتیاز از دفاع روی تور، ۵ پوئن سرویس و ۳۲ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و تیم کره نیز ۵۷ امتیاز از اسپک، ۶ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، ۶ پوئن سرویس و ۲۰ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند.

ست پنجم

ست سرنوشت‌ساز پنجم با برتری تیم ایران آغاز شد. فیاضی و محمودی به جای خود برگشتند تا از تجربه و مهارت خود برای پیروزی در این ست مهم استفاده کنند. دو تیم زمین را در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران عوض کردند. سرویس بدون بازگشت میلاد عبادی‌پور، امتیاز ۱۱ را برای ایران به ارمغان آورد. ثبت امتیاز ۱۱ بر ۸ برای ایران، کولاکوویچ را مجبور به استفاده از وقت استراحت فنی کرد.

دفاع روی تور فیاضی نتیجه را ۱۲ بر ۸ کرد. تیم ایران در این دیدار سخت و نفس گیر و البته پر استرس با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ برنده شد.

تیم ملی والیبال ایران در پایان این دیدار ۵۱ امتیاز از اسپک، ۱۷ امتیاز از دفاع روی تور، ۶ پوئن سرویس و ۳۵ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و تیم کره نیز ۶۵ امتیاز از اسپک، ۷ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، ۶ پوئن سرویس و ۲۴ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند.

تیم ملی والیبال ایران فردا (یکشنبه) ۲۲ دی ماه  و از ساعت ۱۵:۳۰ در دیدار فینال مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ به مصاف برنده دیدار قطر و چین می‌رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.