×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | واکنش رئیس پلیس پایتخت به کلیپ منتشر شده از درگیری با مأمور یگان امداد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه به فیلمی که روز گذشته در فضای مجازی مبنی بر درگیری یک نفر از شهروندان با مامور یگان امداد منتشر شد پرداخت و اظهار داشت: در درگیری  دیروز یک فرد که از افراد مسئله‌دار است اقدام به هنجار شکنی و متلک پرانی به یک خانم در محدوده چهارراه ولیعصر تهران می‌کند و مامور مذکور به آن فرد تذکر می‌دهد اما فرد متخلف با مامور درگیر می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت با بیان این مطلب که این فرد متعرض موتورش را هم در پیاده رو پارک کرده بود گفت: اصلی‌ترین مطلب برای تذکر پلیس به این فرد رفتار ناهنجار و متلک پرانی بود که البته باید گفت فیلم به صورت منقطع شده در فضای مجازی منتشر شد.

وی اعلام کرد: بعد از تعرض و درگیری آن فرد با مامور پلیس،  بلافاصله وی دستگیر شده و از شب گذشته تا امروز صبح در اختیار پلیس بود تا اینکه امروز به دادسرا معرفی و در نهایت به اتهام اخلال در نظم و امنیت عمومی با قرار ۴۰۰ میلیون تومانی روانه زندان شد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر چرایی افزایش تیراندازی‌ها در عملیات‌های پلیس اظهار داشت:خوشبختانه تیراندازی‌های خطا و اشتباه که منجر به مصدومیت افراد می‌شود به شدت کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در برخی مواقع پلیس مجبور به تیراندازی می‌شود چرا که برخی سارقان بسیار وقیح شده‌اند.

فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد: یک درصد افزایش تیراندازی‌های پلیس در عملیات‌ها را داشته‌ایم.

سردار رحیمی در خصوص شکایات و انتقاداتی که شهروندان نسبت به طرح ناظر دارند، گفت: اگر افرادی هستند که نسبت به پیامکی که برایشان ارسال می‌شود اعتراض دارند فقط کافیست با واحد بازرسی یا ۱۹۷ تماس بگیرند و این سامانه که تحت نظر فرماندهی تهران بزرگ است حتماً به اعتراضات رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: رضایتمندی، حل مشکل و رسیدگی به امور مردم اولویت پلیس پایتخت است.

سردار رحیمی ادامه داد: سامانه ۱۹۷ آماده انتقال تقدیر و تشکر و انتقاد مردم از عملکرد پلیس است. 

وی تصریح کرد: برخورد با سرعت غیرمجاز، پلاک مخدوش، باز کردن پلاک و پوشاندن پلاک در دستور کار پلیس است و هیچ خودرو و موتوری که فاقد پلاک است -متعلق به هر کسی باشد حق تردد در خیابان‌ها و معابر را ندارد.

سردار رحیمی درباره عملکرد پلیس پایتخت در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری گفت: سهم تهران از وقوع جرایم نسبت به کل کشور ۲۱ درصد است که موفقیتی بزرگ در مهار جرایم در پایتخت است؛ همچنین ۸ تن و ۶۷ کیلوگرم موادمخدر از قاچاقچیان کشف شد که ۱۳ درصد افزایش کشف موادمخدر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را داشته‌ایم.

سردار رحیمی گفت: یک قاچاقچی بین‌المللی به همراه ۷ باند وابسته به خود شناسایی و دستگیر شد؛  از وی ۴ تن موادمخدر  که بیشتر تریاک بود، کشف و ضبط شد.

وی گفت: در حوزه وقوع، ۱۶ درصد کاهش وقوع سرقت، ۷ درصد کاهش وقوع سرقت در حوزه اتومبیل، ۹ درصد کاهش وقوع سرقت در موتورسیکلت، ۳ درصد کاهش سرقت به عنف و خشن و همچنین کاهش ۲۴ درصد سرقت در پوشش‌ مامور را داشته‌ایم. 

سردار رحیمی درباره مبارزه با قاچاق سوخت گفت: ۴۹ درصد افزایش کشف سوخت قاچاق داشتیم که بیشتر گازوئیل بوده است و در حوزه تصادفات فوتی ۲۰ درصد کاهش مرگ و میر  و ۲۶ درصد نیز در تصادفات جرحی کاهش وقوع تصادفات داشتیم.

وی گفت: از همه شهروندانی که در اماکن عمومی تردد می‌کنند می‌خواهم که قوانین را رعایت کنند و این موضوع عجیبی نیست، هر کسی ممکن است در محیط‌های خصوصی پوشش‌های خاص خود را داشته باشد، این به ما ارتباطی ندارد اما در اماکن عمومی باید قوانین را رعایت کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: مرکز رصد پلیس امنیت اخلاقی و اماکن، مبارزه با موادمخدر و پلیس آگاهی فعال شده و در صورت مشاهده ناهنجاری در فضای مجازی با متخلفان برخورد خواهد شد.

سردار رحیمی در ادامه برنامه، خبرنگاران را افسران تلاشگر عرصه جنگ نرم دانست و گفت: خبرنگاران متعهد و زحمتکش اقدامات خوبی را در راستای  انعکاس عملکرد مردان امنیت انجام می دهند، خبرنگاران ستودنی است. گفتنی است در ادامه این برنامه از خانم سروان بوداغی از عوامل اجتماعی کلانتری پایانه‌جنوب که در یاری رساندن به پسر بچه ۹ ساله ای به نام علی اکبر که  از جنوب کشور برای پیدا کردن مادرش به تهران آمده بود تلاش فراوان کرده بود تقدیر و تشکر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.