×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳ دی , ۱۴۰۳
ورود محصولات نوشت‌افزار ایرانی به بازارهای منطقه‌ای/ ایران؛ رقیب جدید چین و هند

محمد یقینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات ایرانی در سال آینده خبر داد و گفت: به‌طور مفصل داریم روی موضوع صادرات اقلام مختلف نوشت‌افزار به کشورهای مختلف کار می‌کنیم و در نظر داریم که سال آینده، سال آغاز کار در این زمینه باشد.

وی با بیان اینکه “برای انجام صادرات محصولات ما نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه دیپلماسی و اتاق‌های بازرگانی هستیم”، ادامه داد: در نظر داریم که این کار را با دو سه کشور آغاز کنیم و بعد از آن، ابعاد کار را گسترش دهیم.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با اشاره به تحقیق و پژوهش در بازارهای کشورهای مختلف منطقه اضافه کرد: در فاز نخست کشورهایی مانند عراق، افغانستان و ارمنستان مدنظر هستند و پس از آن، امارات متحده عربی، تاجیکستان، عمان، اردن، سوریه و لبنان از جمله کشورهایی هستند که در طرح‌های تحقیقاتی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

یقینی با اشاره به ظرفیت بازار روسیه برای توسعه صادرات محصولات نوشت‌افزار ایرانی گفت: در زمان حاضر روسیه به‌دلیل تحریم‌هایی که علیه این کشور وضع شده است، بازار خوبی برای محصولات ایرانی در نظر گرفته می‌شود. آن‌طور که شنیده‌ام به‌عنوان نمونه، اروپا صادرات برخی از اقلام نوشت‌افزار خود مانند خودکار به این کشور را ممنوع کرده است؛ از این منظر این بازارها نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از مقاصد صادراتی محصولات نوشت‌افزار ایرانی در نظر گرفته شود.

نوشت‌افزار ایرانی اسلامی که ۱۱ سال است کار خود را آغاز کرده، امروزه توانسته است جای خود را در سبد خانواده‌های ایرانی باز کند. ارتقای کیفیت محصولات، تنوع‌بخشی به آنها، ورود به تولید اقلام جدید و از همه مهمتر، قیمت به‌صرفه این محصولات در قیاس با تولیدات وارداتی سبب شده است خانواده‌های ایرانی در سال‌های گذشته روی خوشی به خرید از اقلام ایرانی نشان دهند.

جریان نوشت‌افزار ایرانی که در آغاز بسیاری به پا گرفتن آن در کشور امید نداشتند، در حالی کار خود را آغاز کرد که بیش از ۹۰ درصد بازار کشور در دست اقلام خارجی از جمله اقلامی از کشورهای چین و هند بود. امروزه سهم نوشت‌افزار ایرانی در بازار داخلی به بیش از ۵۰ درصد  رسیده است.

پس از تقدیر رهبر معظم انقلاب از این جریان و تأکید بر مداومت و استمرار فعالیت‌ها در این حوزه، فعالان نوشت‌افزار در نظر دارند ضمن ارتقای کمّی و کیفی محصولات خود در داخل، به بُعد صادراتی این محصولات نیز بیشتر بیندیشند. تاکنون صادرات محصولات نوشت‌افزار ایرانی به کشورهای منطقه‌ای عموماً به‌صورت فعالیت‌های فردی از سوی یک تولیدکننده صورت می‌گرفته است. پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی و تسهیل صادرات این دست از محصولات، ما در سال‌های آینده شاهد ارزآوری بیشتر در این حوزه باشیم؛ به‌ویژه آنکه قیمت تمام‌شده محصولات داخل کشور در قیاس با دیگر کشورها مقرون به صرفه‌تر ارزیابی می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.