×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
ورود هواپیما به کشور همچنان ادامه دارد/ اعطای مجوز به شرکت‌های طراحی و ساخت قطعات/ شرکت پست باید مجوز بگیرد/قیمت‌های کنونی بلیت قابل قبول است

تجارت گردان | ورود هواپیما به کشور همچنان ادامه دارد/ اعطای مجوز به شرکت‌های طراحی و ساخت قطعات/ شرکت پست باید مجوز بگیرد/قیمت‌های کنونی بلیت قابل قبول است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به این‌که در سازمان هواپیمایی کشوری تلاش کرده‌ایم هم با تحریم‌ها مقابله کنیم و هم اهداف توسعه‌ای صنعتی را اعمال کنیم، به اصلاح ساختار سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: اصلاح ساختار سازمان از مواردی است که در دستور کار قرار دارد و ساختار سازمان باید منطبق با استانداردهای بین‌المللی باشد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و توضیح داد: در این حوزه ۱۶ شرکت داخلی مجوز طراحی ساخت قطعات هواپیما را از سازمان هواپیمایی دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: همکاری با این شرکت‌ها کمک می‌کند تا بسیاری از نیازهای سازمان که به دلیل تحریم‌ها محدود شده‌اند را بتوانیم برطرف کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی در مورد ارسال نامه به ایکائو توضیحاتی ارائه کرد و گفت:‌ با کمک وزارت امورخارجه فعالیت‌های خوبی در این حوزه انجام شده است. برخی شرکت‌های خارجی که کشورشان ما را تحریم کرده بود نیز عنوان کردند که عدم همکاری‌ آن‌ها به دلیل مسائل سیاسی است. ما صدای خود را به جهانیان رسانده‌ایم اما کشورهای تحریم‌کننده در این مراکز نیز نفوذ دارند و باعث می‌شوند مراکزی مانند ایکائو نتوانند به خوبی از ما دفاع کنند.

عابدزاده همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پهبادهای شرکت پست برای پرواز نیاز به مجوز دارند یا خیر؟ عنوان کرد: این تکنولوژی در دنیا ورود پیدا کرده و ما نیز اخیرا ساماندهی ریزپرنده‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این هفته از آن رونمایی خواهیم کرد. اکنون پرواز پهبادها در برخی مناطق انجام می‌شود و شرکت پست نیز برای پرواز باید مجوزهای لازم را اخذ کند.

عابدزاده همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص ادامه سوخت‌رسانی به سایر کشورها گفت:‌ سیاست هواپیمایی کشور این است که ارتباط خودش را با کشورهای دیگر حفظ کند و نمی‌خواهیم به رابطه با دیگر کشورها خدشه وارد کنیم.

او در مورد ورود بخش خصوصی به برنامه‌های سازمان هواپیمایی، گفت: ما راه را برای ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باز گذاشته‌ایم و هرکسی که مایل است، می‌تواند وارد کار شود. این موضوع توسط کشورهای توسعه یافته نیز دنبال می‌شود و باعث ایجاد و بالا رفتن کیفیت کار و بهره‌وری خواهد شد. قطعا در آینده شرکت‌هایی می‌توانند دوام بیاورند که مستقل بوده و می‌توانند روی پای خودشان بایستند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص گرانی قیمت بلیت هواپیماها، ضمن رد این موضوع عنوان کرد:‌ در شرایط کنونی تلاش بر این است تا فضای اقتصادی به سمتی برود که بیشترین توسعه را در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. با توجه به اینکه نرخ بلیت هواپیما وابستگی به نرخ ارز دارد، می‌توان گفت قیمت‌های کنونی قابل قبول است. در سال جاری متوسط نرخ بلیت تهران – مشهد ۲۷۰ تا ۷۵۰ هزار تومان بود و این قیمت با توجه به مشکلات موجود، قیمت مناسبی است.

عابدزاده ادامه داد: بعد از آزادسازی قیمت بلیت هواپیماها شرایط باثباتی به وجود آمد که باعث رونق صنعت حمل و نقل هوایی شد و شرکت‌های هواپیمایی مسیر روبه جلو توسعه را شروع کرده‌اند. توسعه‌ای که اکنون در تحولات تکنیکی داریم نیز به دلیل همین آزادسازی قیمت بلیت‌ها بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.