وزارت صمت باید صدای اصناف باشد/ فشار زیادی روی صنوف است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق اصناف ایران، رسول جهانگیری اظهار داشت: اصناف در همه عرصه ها بدون هیچ چشم داشتی همکاری کرده و همیشه در صحنه حاضر بوده اند و سیل مشارکت اصناف در مسائل مدنی، اجتماعی و انقلابی و کمک های مومنانه بر کسی پوشیده نیست و اصناف همیشه در خط مقدم مشکلات کشور قرار گرفته اند و حال انتظار دارند تا وزارت صمت به عنوان متولی بخش اصناف صدای حمایت از صنوف باشد.
وی تصریح کرد: اصناف شرایط دولت را درک می کنند، اما باید مشکلات و دغدغه های اصناف نیز شنیده شود و وزارت صمت مسئول است تا از بخش زیرمجموعه خود که در شرایط کرونا آسیب های زیاد دیده حمایت کند و دغدغه ها و مشکلات این بخش را به گوش به مسئولان برساند و در راستای حل مشکلات اصناف با سازمان امورمالیاتی و تامین اجتماعی و ستادملی کرونا صحبت کند.
جهانگیری تصریح کرد: بیش از ۱۰ ماه است که اصناف درگیر مشکلات و محدودیت های مقابله با بیماری کرونا هستند و آنقدری که دیگر مشاغل در انتقال کرونا سهیم هستند، اصناف نیستند اما تمامی فشارها و محدودیت ها برای اصناف درنظر گرفته می شود و شاید تنها به دلیل این باشد که اصناف در ویترین شهری قرار گرفته و بیشتر به چشم می آیند.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: اصناف از وزارت صمت به عنوان متولی این بخش انتظار دارند که اگر مجموعه ای در خصوص اصناف اظهار نظر می‌کند و یا حقوق این بخش را نادیده می‌گیرد به عنوان مسئول پاسخ گو باشد و دفاع کند و جایگاه و موقعیت اصناف را حفظ کند.
وی تاکید کرد: دولت چون هیچ سهمی برای اصناف در ماهیت وجودی ندارد و تمهیداتی چون زمین رایگان، سرمایه گردش و مواد اولیه که برای صنایع لحاظ کرده برای اصناف دیده نشده و سهمی در دایر کردن واحدهای صنفی نداشته است به همین جهت حمایتی نیز از این بخش ندارد و دولت باید بداند که اگر شرایط کسب وکار برای اصناف فراهم شود و بازار رونق بگیرد این آرامش به جامعه نیز منتقل می شود.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: با توجه به شرایط اقتصادی بازار و آسیب بخش کثیری از اصناف در شرایط کرونا و اعمال محدودیت ها لازم است تا وزارت صمت رایزنی های لازم را با دولت جهت حمایت از اصناف در خصوص ارائه بسته حمایتی، معافیت مالیاتی و بیمه ای و تسهیلات مناسب با یک سال تنفس داشته باشد.

فتحنایی

Recent Posts

بنیاد مسکن مکلف به خرید سیمان و فولاد مسکن‌های حمایتی از بورس کالا شد

وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای مسکن این وزارتخانه با اشاره به مصوبه هیأت…

4 ساعت ago

روابط عمومی یعنی ”مردم داری“

دکتر مجید مرادیان، روزنامه‌نگار و کارشناس روابط عمومی، ضمن گرامیداشت هفته روابط عمومی، به بررسی…

4 ساعت ago

توسعه سواد دیجیتال و هوش مصنوعی در سازمان‌های بیمه

ماندانا محمدزاده، مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت بیمه آسماری نگاه ویژه ای به فناوری…

4 ساعت ago

فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران با تاکید بر لزوم شتاب در حوزه بهره…

4 ساعت ago

فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «طرح عرضه خودروهای برقی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی وارداتی»

به اطلاع کلیه هم‌میهنان گرامی می‌رساند، امکان وکالتی نمودن کلیه حساب‌های «بانک پاسارگاد» به منظور…

4 ساعت ago

تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون

در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی بانک توسعه تعاون، واحدهای برتر ستادی، استانی و…

4 ساعت ago