×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وزیر اقتصاد: کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه به زیر چهاردرصد رسید

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۶ ماهه امسال نسبت مدت مشابه سال قبل بخشنامه های گمرکی به ۱۰۳ بخشنامه کاهش یافته و امید است باز هم روند کاهشی داشته باشد تا انگیزه فعالیت اقتصادی و پیش بینی پذیری اقتصاد افزایش یابد و رانت های اقتصادی برای سودجویان کم شود.

وی افزود: کاهش دوره زمانی اعطای تسهیلات فرزندآوری و ازدواج به دستور رییس جمهور تا پایان مهر به قوت خود باقی است و بعد از اتمام این مهلت، رییس کل بانک مرکزی گزارش آن را ارائه خواهد داد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: کارمزد وام های قرض الحسنه به زیر چهار درصد با مصوبه شورای پول و اعتبار کاهش می یابد و اولین بانک، بانک قرض الحسنه مهر است.

جزئیات اجرای مولدسازی همراه با اعداد و ارقام شفاف سازی می شود

خاندوزی عنوان کرد: مسإله مولدسازی شفاف ترین مصوبه ای است که تا پیش از این وجود داشته است و یک به یک املاکی که واگذار می شود با قیمت گذاری و مختصات دقیق و پروژه هایی که تامین مالی می شود با اعداد کاملا شفاف به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی اضافه کرد: تاکید سران سه قوه این بوده است که اجرای مولد سازی باید بازگشت اعتماد عمومی را به دنبال داشته باشد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: بیانات غیر کارشناسی و غیر دقیقی را طی روزهای گذشته در این رابطه شاهد بودیم که البته با اعداد و ارقام کاملا  قابل راستی آزمایی است و دولت آیت الله رئیسی مجالی را فراهم نمی کند که مسئولان دستگاه های اجرایی کشور بخواهند از اختیاری که به آنها داده ریالی سوء استفاده کنند. 

خاندوزی اضافه کرد: از دستگاه قضایی هم دعوت می کنیم که راستی آزمایی و گزارش ها را به طور دقیق به اطلاع مردم برسانند.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه ای انجام می شود، یادآورشد: در استان ها برای قیمت نان نرخ های متفاوت با وزن چانه متفاوت و کیفیت مختلف وجود دارد لذا مصوبه دولت این است که تنها با درخواست مقامات استانی درباره افزایش و تأیید وزارت کشور تصمیم گیری شود.

خاندوزی اضافه کرد: از طریق فروش درگاه های اینترنتی هم نیاز به تنظیم گری است که این کار نیز توسط ستاد تنظیم بازار اعمال می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.