×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | وزیر دادگستری: تحریم‌ علیه یک ملت، هیچ مقطعی به این اندازه سخت نبوده است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سیدعلیرضا آوایی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه مسیری که در پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرده‌ایم را با شجاعت، تدبیر، عقلانیت و توکل تا آخر به پیش می‌بریم، افزود: تمام حرف ما با دنیا در طول ۴۰ سال گذشته این ۲ مورد است که می‌خواهیم با اسلام زندگی کرده و خودمان نیز برای کشورمان، تعیین تکلیف کنیم.

وی اظهار داشت: در برابر این خواسته‌ها هزینه‌های زیادی داده‌ایم اما برای رسیدن به آن‌ها نیز تلاش و مقاومت کرده‌ایم.

آوایی با بیان اینکه به لطف خداوند از این مرحله نیز با افتخار و موفقیت عبور خواهیم کرد، اظهار داشت: عبور با افتخار از این مرحله، شرایطی دارد که یکی از آن‌ها تقویت روحیه اخوت، برادری و هم‌افزایی است.

وی افزود: باید بدانیم که در موقعیت جنگ قرار داشته و فرصتی نداریم که پای یکدیگر را بگیریم و باید باور کنیم که خودمان توان اداره امور کشور را داریم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: برای اداره امور و تعیین تکلیف کشور، چیزی کم نداشته و در کنار دین اسلام، محبت اهل بیت(ع)، استعداد ایرانی، سرزمین باظرفیت و توان مدیریتی بالا، ولایت فقیه را داریم که در مواقع لازم به ایشان مراجعه می‌کنیم.

آوایی ادامه داد: از ملت فهیم و باشرفی برخورداریم که با وجود تمام سختی‌ها در کنار مسئولان قرار دارند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

وزیر دادگستری، شرط بعدی را اتخاذ تصمیم‌های عادلانه در تمام سطوح مدیریتی خواند و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی فرصتی برای بی‌تدبیری و انجام کارهای عجولانه و احساسی نداریم.

وی با بیان اینکه جلوگیری از گذاشتن هزینه‌های گزاف بر دوش نظام نیز شرط دیگری برای عبور از شرایط کنونی است، ابراز کرد: تک‌تک رفتارهای مسئولان، نیاز به جواب در محضر خداوند دارد، پس کارهایی که با کمی تفکر و با کم‌ترین هزینه ممکن، قابل حل است نباید با بی‌تدبیری منجر به بار آوردن هزینه برای حل آن شود.

آوایی افزود: ارتباط محبت‌آمیز مسئولان با مردم، نکته مهم دیگری است که در نوع خود، معجزه کرده و عواطف و اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام را بیشتر می‌کند.

مسئولیت‌ها نعمتی از جانب خداوند است

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پست‌ها و مسئولیت‌ها، نعمتی از جانب خداوند است، گفت: خدمت عالمانه، بی‌منت، متواضعانه و مخلصانه به مردم، راه شکرگزاری از این نعمت است و مسئولان باید قدر این نعمت و موقعیت‌ها را بدانند.

وی اظهار داشت: زمان تصدی این موقعیت و مسئولیت‌ها نیز به سرعت می‌گذرد و آثار رفتار مدیران در دنیا مشاهده خواهد شد لذا باید این لحظات را مغتنم شمرد.

آوایی تصریح کرد: پست‌ها و مسئولیت‌ها لطف و نعمت خداوند بوده و ما را در مقابل شهدا، خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و ملت ایران امتحان می‌کند.

وی تاکید کرد: باید به مسئولیت‌ها به عنوان رسالتی برای خدمت به مردم نگاه کنیم چرا که اگر به عنوان شغل، نگاه کنیم متضرر می‌شویم.

وزیر دادگستری با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جوانانی که بهترین سال‌های عمر خویش را صَرف دفاع از دین و کشور کردند و همچنین خانواده‌های شهدا و ایثارگران در بین ما حضور دارند و با توجه به اینکه در حکومت اسلامی کار می‌کنیم، وجود آن‌ها بار ما را در راه خدمت به مردم، سنگین کرده است.

وی با اشاره به اول مهر، روز بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: دولت، عزم خود را جزم کرده و با تمام وجود مصمم است تا با استفاده از ظرفیت‌ها علاوه بر مسائل مادی، تحول بزرگی در حوزه آموزش ایجاد کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.