×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳
وزیر راه و شهرسازی توافقنامه طرح توسعه فاز ۲ بندر شهید بهشتی را تایید کرد 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی و ادارات کل استانی در آیین افتتاح متمرکز ۲۷ پروژه دریایی و بندری و آغاز عملیات اجرایی ۲۳ پروژه مهم زیرساختی در بنادر کشور اظهار کرد: رئیس جمهوری شهید در خصوص سیاست‌های توسعه دریا محور تاکید داشت که این سیاست‌ها هر چه زودتر باید اجرایی شود و نیز تاکید بر استفاده و مشارکت بخش خصوصی داشت که برنامه امروز نشان داد؛ بخش خصوصی نقش به‌سزایی در اجرای این پروژه‌ها دارد.

وی افزود: همچنین در کنار توسعه بنادر، ایجاد ۲۷ شهرک ساحلی در دستور کار دولت قرار دارد و میزان جذب سرمایه و مشارکت را چند برابر افزایش می‌دهد.

بذرپاش تاکید کرد: بخش اعظم پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد بیشتر زیرساختی بود و ادارات کل بنادر و دریانوردی استان‌ها باید پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد را به اطلاع سرمایه‌گذاران برسانند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه ترانزیت ۵۸ درصد رشد داشتیم افزود: میزان رشد در بخش ترانزیت دریایی در دوماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته ایم که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

بذرپاش در ادامه با اشاره به عملکرد توسعه ناوگان و شناورهای تجاری گفت: با ۸۰ فروند شناور میزان تناژ حمل بار ایران و روسیه در دریای شمال برابر است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی در بنادر، جمع آوری آب‌های سطحی و آتش نشانی، توسعه اسکله‌ها در بنادر محلی و بنادر اصلی برای اشتغال زایی، توسعه سرمایه گذاری در پس کرانه‌ها و توسعه انبارهای مکانیزه و آماده سازی سوله‌ها و افزایش وسعت پس کرانه‌ها که امروز افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد اشاره کرد و گفت: تجهیزات تخلیه و بارگیری مکانیزه سرعت و دقت را افزایش می‌دهد و معطلی رانندگان را به حداقل می‌رساند.

وزیر راه و شهرسازی قرارداد بلندمدت تجهیز و بهره برداری از ترمینال‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار را موجب رونق این بندر و نیز توسعه استان عنوان کرد و گفت: موافقت‌نامه توسعه فاز دو بندر شهید بهشتی چابهار با مشارکت بنیاد مستضعفان و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار مورد تایید اینجانب قرار گرفت و چابهار به نگین ترانزیتی کشور تبدیل می‌شود.

بذرپاش تایید کرد: در حوزه اقتصاد دریا با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و با توجه به ظرفیت‌های ترانزیتی و لجستیکی در نقاط مختلف کشور باید زیرساخت‌ها را به وسیله منابع داخلی و جذب سرمایه توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی رقابت با کشورهای همسایه در حوزه حمل و نقل دریایی را نا برابر دانست و گفت: نظام سلطه کشور ما را تحریم کرده است.

وزیر راه و شهرسازی در خاتمه با بیان اینکه آیت الله رئیسی در مسیر خدمتگزاری ذره‌ای کم نگذاشتند، تصریح کرد: پاسداشت واقعی این شهید آن است که ما نیز در مسیر خدمت کم نگذاریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.