×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
٢۴ میلیارد از ۵٠ میلیارد مترمکعب مخازن سدها خالی است

تجارت گردان | ٢۴ میلیارد از ۵٠ میلیارد مترمکعب مخازن سدها خالی است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، وزیر نیرو با بیان این‌که درحال حاضر ٢۴ میلیارد مترمکعب از ۵٠ میلیارد مترمکعب مخازن سدها خالی است، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، میزان بارش‌ها در پاییز معادل متوسط بلندمدت و در زمستان کم‌تر از این میزان است.

رضا اردکانیان امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از نیروگاه برق آبی سردشت که با حضور رئیس مجلس انجام شد، به سوال  ایسنا مبنی بر این‌که آمادگی وزارت نیرو برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی چقدر است؟ پاسخ داد: پیش‌بینی درمورد میزان بارش‌ها بر عهده سازمان هواشناسی است. این سازمان نیز برای پاییز امسال بارندگی معادل متوسط بلند مدت و برای زمستان کم تر از میزان نرمال پیش بینی کرده است.
وی گفت: هر نقطه از کشور که سیل رخ دهد، باید بررسی شود که در آن نقطه مسیل رودخانه باز است یا خیر، تجاوزی به حریم و بستر رودخانه شده است یا نه.

توجه به حریم کیفی دریاچه‌ها در توسعه صنعت گردشگری

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به طرح توسعه گردشگری در حاشیه سدها اظهار کرد: در این طرح باید به این موضوع توجه کرد که همه دریاچه‌ها حریم کیفی دارند و باید مراقب بود کیفیت مناسب آب شرب آسیب نبیند.

وعده های احیای دریاچه ارومیه اجرا می‌شود

اردکانیان با اشاره به طرح احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: این طرح یکی از طرح‌های پویش الف ب ایران است و هرچه تعهد کردیم انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که گفته میشود احیای این دریاچه به دلیل تحریم‌ها و عدم واردات تجهیزات به تاخیر افتاده است، عنوان کرد: ممکن است در برخی موارد تجهیزاتی باشد که وارد کردن آن‌ها به دلیل تحریم با اختلال مواجه شود. اما همیشه راه خود را باز می‌کند، به طور کلی مشکلی از لحاظ تامین تجهیزات نداریم.

صادرات انرژی مازاد

وزیر نیرو در پایان درمورد صادرات انرژی نیز توضیح داد: هیچ نیروگاهی را از شبکه سراسری برق برای هدف خاصی خارج نمی‌کنیم. ما به همسایه ها در این زمینه تعهد داریم و انرژی مازاد خود را صادر می‌کنیم.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.