×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳
پارک های شیمیایی و خوشه های صنعتی در مجاورت استان ها ایجاد می شود

 به گزارش تجارت گردان به نقل از نیپنا؛ مرتضی شاهمیرزایی سه شنبه (۹ مردادماه) در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پلاستیک و رنگ و رزین مشهد، با اعلام حمایت از برگزاری نمایشگاههای تخصصی در استان ها، گفت: برگزاری نمایشگاههای تخصصی برای شناسایی استعداد های مختلف در استان ها باید تداوم داشته باشد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاههای تخصصی در حوزه صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دست همچون نمایشگاه ایران پلاست، می تواند الگوی مناسبی از توسعه و پیشرفت صنعت باشد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر صنعت پلیمر و پلاستیک، بیش از ۱۰ درصد از کل صنعت پتروشیمی را به خود اختصاص داده است، بنابراین برگزاری نمایشگاههای تخصصی “پلاست” در کشور اهمیت حوزه صنایع پایین دست را دو چندان می کند.

وی با بیان اینکه مشهد پلاست، رویدادی برای نمایش توانمندی و پیشرفت صنایع پایین دست در شمال شرق کشور است، گفت: با توجه به وجود بازارهای هدف و راهبردی در همسایگی کشورمان، نظیر پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و دسترسی به کشور های آسیای میانه، تقویت خوشه شمال شرق کشور موجب افزایش صادرات، اشتغال و شکوفایی صنایع گوناگون در این منطقه می شود.

پتروشیمی، صنعت اقتصاد ساز و ارز آور

معاون وزیر نفت با اشاره به افزایش قابل توجه میزان تولید و تنوع سبد محصولات پتروشیمی در سال جاری، اظهار کرد: در سال جهش تولید بالغ بر ۲۰ طرح صنعت پتروشیمی آماده بهره برداری کامل است که از این تعداد تاکنون ۶ طرح افتتاح و در مدار تولید است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه تا پایان برنامه هشتم توسعه، بالغ بر ۱۲۰ طرح کوچک و بزرگ در صنعت پتروشیمی عملیاتی می شود، گفت: در حال حاضر ۸۰ مجتمع پتروشیمی در سراسر کشور فعال هستند که براساس مطالعات آمایش سرزمین این تعداد به ۲۰۰ مجتمع پتروشیمی در افق نزدیک افزایش می یابد.

وی با تاکید بر پیاده سازی هدف تنوع بخشی سبد محصولات پتروشیمی، خاطر نشان کرد: یکی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی، ایجاد و تقویت پارک های شیمیایی و خوشه های صنعتی در مجاورت استان ها در راستای ایجاد ارزش افروده در مسیر تکمیل زنجیره محصولات پتروشیمی است.

شاهمیرزایی با اشاره به بومی سازی کاتالیست ها در ۳ سال گذشته، گفت: جشن خودکفایی کاتالیست ها در همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) در ۱۴ و ۱۵ مرداد سال جاری با حضور تمامی فعالان و صنعت گران پتروشیمی برگزار می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.