به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، اسدالله قره خانی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مبنی بر اینکه غلظت گوگرد در سوخت بنزین معمولی و سوپر در تهران سه برابر حد مجاز است، درباره دلیل این امر اظهار داشت: بخشی از بنزین مصرفی کشور در پالایشگاه تهران، شازند، تبریز و اصفهان تولید می شود که از پالایشگاه های قدیمی هستند، بنزین هایی که در این پالایشگاه ها تولید میشوند از نظر عدد اکتان و عناصر موجود در آن با استانداردهای یورو ۴ و یورو ۵ بعضا مطابق نیستند، اما زمانی که مصرف بنزین در فصل تابستان بالا می رود مجبور به استفاده از آن ها هستیم.
وی در ادامه تاکید کرد: بنزین هایی که در پالایشگاهای قدیمی تولید می شود از نظر عناصر سولفور و اکتان بعضا متناسب با استانداردهای روز نیستند و استفاده از آن ها بعضا باعث افزایش آلودگی می شود. از سوی دیگر به دلیل تحریم ها بعضا در وارد کردن برخی از قطعات کاتالیزور به مشکل خورده ایم که خود این موضوع نیز می تواند باعث افزایش غلظت آلاینده ها شود.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: عمده بنزین هایی که یورو ۴ و یورو ۵ هستند در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید میشوند و در زمانی که میزان مصرف افزایش می یابد این پالایشگاه به تنهایی پاسخگوی کل کشور نیست.
سیدمحمد ناصر مبرقعی سرپرست بیمه ایران با تعدادی از بازنشستگان این شرکت دیدار و گفتگو…
دکتر علی جباری با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به ریاست هیات مدیره و…
مرکز اطلاعرسانی و مسئولیتهای اجتماعی شرکت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی (شستا) درباره برکناری مدیرعامل هلدینگ صبا…
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: وضعیت بازار سکه و طلا به شدت…
دکتر سید محمدرضا میری لواسانی، ضمن تبریک هفدهمین سالروز تأسیس پتروشیمی پردیس، اعلام کرد :…
تور آموزشی و تفریحی پنج روزه شرکت بیمه سامان با حضور بیش از ۷۰۰ نفر…