×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
پایان به‌روزرسانی‌های گوگل پلی برای یک نسخه اندروید

 اندروید ۵.۰ در نوامبر سال ۲۰۱۴، به وضعیت باثبات رسید و لالی‌پاپ، کمتر از یک درصد از دستگاه‌های فعال را تشکیل می داد.

هنگامی که گوشیها و تبلتهای اندرویدی، دیگر به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی ماهانه این سیستم عامل را دریافت نمی‌کنند، همچنان نسخه‌های جدید سرویس‌های گوگل پلی را دریافت می‌کنند. این سرویس، شماری از ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی و احراز هویت دو مرحله ای و همچنین قابلیتهایی برای توسعه دهندگان اپلیکیشن را فراهم می‌کند.

گوگل، به‌روزرسانی‌ سرویس‌های گوگل پلی برای یک نسخه اندروید را زمانی متوقف می‌کند که تعداد اندکی از دستگاه‌های فعال آن وجود داشته باشد. نسخه لالی‌پاپ اکنون کمتر از یک درصد از دستگاه‌های فعال را تشکیل می‌دهد. پایان پشتیبانی از یک نسخه قدیمی، به گوگل اجازه می‌دهد به دستگاه‌هایی با سخت افزار قدرتمندتر و سیستمهای عامل جدیدتری که از ویژگی‌های مدرنتر پشتیبانی می‌کنند، متمرکز شود.

با پایان یافتن عرضه این به‌روزرسانی‌ها، دستگاه‌های اندروید لالی‌پاپ همچنان کار خواهند کرد اما ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم را دریافت نخواهند کرد و ممکن است با بعضی از اپلیکیشنهایی که به سرویس‌های گوگل متکی هستند، سازگار نباشند. سرویس‌های گوگل پلی، پشتیبانی از اندروید ۴.۴ کیت کت را در ژوئیه گذشته خاتمه داد.

به‌روزرسانی‌ها برای سرویس‌های گوگل پلی در حال حاضر برای اندروید ۶.۰ یا نسخه های بالاتر از آن موجود است.

بر اساس گزارش ۹to۵google، سخنگوی گوگل اظهار کرد: اندروید لالی‌پاپ اولین بار در نوامبر ۲۰۱۴، نزدیک به ۱۰ سال پیش منتشر شد و از آن زمان، ما پیشرفت‌ها و ویژگی‌های ابتکاری زیادی را برای اندروید معرفی کرده‌ایم که در لالی‌پاپ، در دسترس نیستند. اکنون، به‌روزرسانی‌های سرویس‌های گوگل پلی را برای دستگاه‌های اندروید لالی‌پاپ متوقف می‌کنیم، زیرا آنها کمتر از یک درصد از دستگاه‌های اندروید فعال را تشکیل می‌دهند. دستگاه‌های لالی‌پاپ، به کار خود ادامه می‌دهند، اما هیچ ویژگی جدید، به‌روزرسانی‌های امنیتی مهمی دریافت نمی‌کنند و ممکن است با برخی از برنامه‌ها سازگار نباشند. ما قویا کاربران را تشویق می‌کنیم تا برای آخرین ویژگی‌ها و پیشرفت‌های امنیتی، آنها را به نسخه‌های جدیدتر اندروید ارتقا دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.