Categories: بانک و بیمه

پرتفوی بیمه دانا از مرز ۲۶ همت عبور کرد/ لزوم استفاده از ظرفیت بیمه‌های خُرد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی بیمه دانا، دکتر رضا جعفری مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بیمه دانا در نشست شورای مدیران و رؤسای شعب این شرکت که عصر روز دوشنبه نهم مهر‌ماه جاری در محل ساختمان سعدی برگزار شد، با اشاره به عملکرد بیمه دانا از ابتدای سال تاکنون، از اجرای استراتژی توسعه بازار و نقش مثبت آن در بهبود شاخص‌های عملکردی سخن گفت و به بررسی و تشریح راه‌های افزایش جذب نقدینگی و پرتفوی، استفاده از فرصت‌های بیمه‌های خُرد، اصلاح پرتفوی با اجتناب از انعقاد قراردادهای زیان‌ده و خروج از آن‌ها و همچنین جذب قراردادهای سودده و مبتنی بر مدیریت ریسک به منظور دستیابی به شرایط پایدار در شرکت پرداخت. 


مدیرعامل بیمه دانا در این نشست، حق بیمۀ تولیدیِ شرکت، طی شش ماهه ابتداییِ سال‌جاری را بالغ بر ۲۵ همت خواند و در ادامه با بیان اینکه بیمه دانا در بخش حق‌بیمه صادرۀ خالص از مرز ۲۶ همت عبور کرده است، اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال، این رقم از مرز ۴۵ همت عبور خواهد کرد.
وی افزود: دغدغه شرکت به لحاظ بحث پرتفوی و تولید حق‌بیمه تا حدود زیادی مرتفع شده است، به گونه‌ای که به پرتفوی مورد پیش‌بینی‌ و ابلاغ‌شده به شعب در سطح کلان خواهیم رسید.

استفاده از فرصت‌های ایجاد شده در خصوص بیمه‌های خُرد
مدیرعامل بیمه دانا ضمن تأکید بر عبور شرکت از قراردادهای زیان‌ده به سمت پرتفوی‌های سود‌دِه، از مدیران خواست از به کارگیری همۀ ابزارها و امکانات سازمانی برای ورود و جذب چنین قراردادهایی بهره گیرند و از فرصت‌های ایجادشده توسط بیمه‌های خُردی که در نتیجه پروژه‌های کلان برای شرکت به دست آمده به خوبی استفاده کنند.
وی تجدیدنظر در برنامه‌های ابلاغ شدۀ پنج ماهۀ شرکت تا پایان سال جاری را مورد تأکید قرار داد و افزود: ضروری است برنامه فروش شبکه نمایندگی‌های کشور با رویکردِ حرکت به سمت فروش بیمه‌نامه‌های خُرد و پرتفوهای خُرد به جای پرتفوهای کلان اصلاح و بازنگری شود، چراکه این بازنگری زمینۀ تعالی و دستیابی به سیاست پایدار شرکت را فراهم می‌سازد. 

برنامه افزایش سرمایه بیمه دانا طی دو ماه آینده 
دکتر جعفری در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه بیمه دانا بیشترین نقدینگیِ صنعت بیمه را در اختیار دارد، به موضوع اصلاح روش‌های تخصیص اعتبار و اهمیت آن در نهادهای مالی به ویژه صنعت بیمه اشاره و تشریح کرد: با هدف رفع هرگونه دغدغه در مسیر خدمات‌دهی یک نهادِ بیمه‌ای ضروری است همۀ شیوه‌های تآمین مالی از جمله اصلاح فرایند اعطایی اعتبار را در دستور کار قرار دهد.
مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بیمه دانا همچنین به بحث توانگریِ مالی شرکت اشاره کرد و افزود: بیمه دانا طی دو ماه آینده برنامه افزایش سرمایه را نیز در دستور کار هیئت‌مدیره جهت بررسی و اتخاذ تصمیم دارد که امید است تا پایان سال سرمایه شرکت افزایش و حداقل به سطح پنج هزار میلیارد تومان برسد.
دکتر جعفری ضمن اشاره به بحث وصول مطالبات معوق، در خصوص پرداخت خسارت‌های شرکت تصریح کرد: بیمه دانا طی شش ماهه اول امسال به میزان  13 هزار و ۷۰۰ میلیارد (حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان) خسارت پرداخت کرده که می‌توان گفت رقم مطلوبی است. ذخیره خسارت معوق شرکت نیز از ۷ هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان عبور کرده و سود خالص نیز طی شش ماهه اول سال‌جاری بالغ بر ۸۴۰ میلیارد تومان برآورد شده که حاکی از تلاش و زحمات همۀکارکنان و مدیران صف، ستاد و شبکه نمایندگی‌های کشور است. 

عبور سرمایه‌گذاری‌های شرکت از مرز هفت هزار میلیارد تومان
همچنین سیدداود حسینی قائم‌مقام بیمه دانا نیز در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارش مختصری از آمار و عملکرد این شرکت، با اشاره به اینکه برگزاریِ این جلسه در راستای هماهنگی و هم‌افزاییِ هرچه بیشتر مدیران شرکت است، اظهار داشت: بحث بیمه و بیمه‌گری در جهان دارای چارچوب مشخصی است که مدیریت ریسک بهینه، سرمایه‌گذاریِ مطلوب و تعدیل هزینه‌های عملیاتیِ را در یک شرکت موفق بیمه‌ای شامل می‌شود. 
وی با بیان اینکه، عملکرد شرکت بیمه دانا طی سه سال گذشته از رشد بسیار مطلوبی برخوردار بوده است، افزود: نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که شرکت بیمه دانا از زیان انباشته ۲۸۰۰ میلیاردی سال ۱۴۰۰ به سود انباشته ۴۲۰۰ میلیارد تومانی در شش ماهه سال‌جاری دست یافته‌ است. 
قائم‌مقام بیمه دانا با اشاره به تغییر و تحولات شکل گرفته در وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین بیمه مرکزی عنوان کرد: امیدواریم با این تغییرات، شاهد رشد صنعت بیمه به‌ویژه بیمه دانا به عنوان اولین شرکت خصوصی از لحاظ پرتفوی که دارای بالاترین آمار تعداد بیمه‌شدگان در صنعت بیمه کشور است، باشیم. 
وی ضمن تأکید بر اینکه آمار سرمایه‌گذاریِ شرکت از مرز هفت هزار میلیارد تومان عبور کرده است، ادامه داد: جای خوشحالی است که طی دو سال گذشته روند پرداخت خسارت‌ها و مدیریت ریسک‌های موجود به نحو مطلوبی انجام شده است. 
وی در این نشست با بیان اینکه از بین شعب بیمه دانا، شعبه خلیج فارس بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده است، افزود: تلاش و همت همه کارکنان و مدیران شرکت تا کنون همواره با هدف برون رفت از مشکلات و چالش‌ها بوده است به همین منظور امیدوارم این هم‌افزایی در همۀ سطوح شرکت، از سطح پشتیبانی، کارشناسی تا سطوح عالی و مدیریتی استمرار یابد.
عضو هیئت‌مدیره بیمه دانا در ادامه سخنانش، بررسی راه‌های افزایش نقدینگی، تلاش برای جذب پرتفوی مطلوب و مناسب برای شرکت، توسعه فروش مجازی سامانه هوشمند نمایندگان بیمه دانا، لزوم بازنگری در طرح مهر دانا و تأکید بر استمرار آن، جذب نیروی انسانی و ساماندهی آن، درنظر گرفتن ابزارهای تشویقی، انتخاب، معرفی و تقدیر از کارمندان و نمایندگان نمونه بیمه دانا را نیز مورد تأکید قرار داد.  


از سوی دیگر، سعید خسروی، مدیر پروژه وزارت نیرو نیز در این نشست ضمن قدردانی از دکتر رضا جعفری مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره، به ارائه گزارشی از آمار و عملکرد به‌ویژه تشریح برنامه‌های این مدیریت در سال جاری پرداخت.  

پنل تخصصی وصول مطالبات
فرشید جوان عضو هیئت‌مدیره و معاون مالی و اقتصادی بیمه دانا، محمود بهرامی مدیر امور مالی و همچنین جهانبخش حسینی مدیر وصول مطالبات نیز در این نشست با حضور در پنل تخصصی وصول مطالبات به چگونگی عملکرد و نیز فرآیندهای جاری شرکت در این حوزه پرداختند.
معاون مالی و اقتصادی بیمه دانا نیز در  ابتدای این پنل، ضمن قدردانی از کارکنان و مدیران بیمه دانا، همچنین با تأکید بر اهمیت بحث وصول مطالبات شرکت از بیمه‌‌گذاران و لزوم کنارگذاشتن قراردادهای زیان‌ده، گفت: شرکت بیمه دانا در دوره‌های مختلف تلاش کرد در حوزه‌ سرمایه‌گذاری‌ها به رشد مطلوبی دست یابد به گونه‌ای که طی دو سال گذشته با انعقاد قراردادهای بزرگ، رشد سرمایه‌گذاری‌های شرکت با عبور از رقم هفت هزار میلیارد تومان به وضعیت مطلوبی رسیده است.
وی از همه کارکنان، مدیران و روسای شعب خواست، تلاش حداکثری خود را برای افزایشِ جذب نقدینگی و پرتفوی، وصول هر چه سریع‌تر مطالبات معوق، تعامل بیشتر با بیمه‌‌گذاران و همچنین رشد و اعتلای شرکت بیمه دانا در صنعت بیمۀ کشور به کار گیرند. 


محمود بهرامی، مدیر مالی شرکت بیمه دانا نیز در این پنل به ارائه گزارش مختصری از آمار و عملکردِ مدیریت مالی در سال جاری پرداخت و ضمن تأکید بر همکاری و همراهی شعب در ارائه‌ آمار و اطلاعات عملکردی و گزارش‌های مالی برای رسیدن به اهداف سازمانی، افزود: بحث قوانین، موضوعی جاری است که به‌طور روزانه، ماهانه و سالانه دچار تغییر می‌شوند به‌گونه‌ای که قوانین مالیِ قدیمی جای خود را به قوانین مالیِ جدید می‌دهند که با وضع قوانین جدید، عملکرد شرکت را دستخوش تغییرات خواهد کرد. یکی از مهمترین قوانینی که طی سال‌های گذشته تصویب و در حال اجرایی شدن است قانون پایانه‌های سامانه فروشگاهی است که باید به نحو مطلوب و درستی اجرا شود. 
وی در این نشست، مجموع وصولی‌های شرکت در مدت شش ماهه ابتداییِ سال‌جاری را ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان وصولی، حدود ۱۴ هزار میلیارد تومانِ آن «در حدود ۸۱ درصد» به‌منظورِ پرداخت خسارت‌ها به شعب تخصیص یافته است.


جهانبخش حسینی، مدیر وصول مطالبات بیمه دانا نیز در این پنل با بیان اینکه وصول به موقع مطالبات یکی از موضوعات مهم در شرکت‌ها و دنیای کسب و کار امروز است، اظهار داشت: وصول مطالبات در موعد مقرر، ریسک نقدینگی را کنترل می‌کند و موجب ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به بیمه‌گذاران خواهد شد در حالی که بی‌تردید عدم وصول به موقع مطالبات و تأخیر در آن، پیامدهای منفی برای شرکت‌ها به دنبال دارد و نقدینگیِ شرکت‌ها را به‌تدریج تحت‌تأثیر و آسیب قرار می‌دهد، به همین‌منظور نیاز است بیش از پیش به این حوزه توجه شود.
وی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به توجه ارزشمندِ مدیران صف و ستاد به مقوله وصول مطالبات به ویژه‌ طی سه سال گذشته، افزایش نقدینگی شرکت، افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌گذاران، کاهش هزینه ذخایر مطالبات مطلوب به وصول و افزایش توانگری شرکت را از مزایای رشد نقدینگی و همچنین وصول به‌موقع مطالبات شرکت دانست و به ارائه راه‌حل‌ها و رفع‌ دغدغه‌ها در این حوزه پرداخت.

فتحنایی

Recent Posts

بانک کتاب دانش آموز ، مرجع تمام کتاب های درسی و کمک درسی

پرواز به سوی موفقیت با کتاب‌های مورد علاقه‌ات!

11 ساعت ago

پرداخت هزینه بلیت‌ پروازهای باطل شده تا ١٧ مهر ماه

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: هزینه بلیت‌ پروازهای باطل شده در پی اجرای وعده صادق…

12 ساعت ago

لیگ قهرمانان اروپا؛ شکست غیر منتظره باواریایی‌ها و کهکشانی‎‌ها

تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بایرن‌مونیخ در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا مقابل حریفان خود…

12 ساعت ago

افزایش نرخ دلار به دلیل تنش‌های سیاسی موقتی است/ هیجانات فروکش می‌کند

یک فعال اقتصادی گفت: افزایش نرخ دلار به دلیل تنش‌های سیاسی موقتی است و مثل…

12 ساعت ago

تاکید ایران و قطر بر لزوم نهایی سازی مطالعات اتصال برق

در دیدار وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور انرژی قطر دو طرف بر…

12 ساعت ago

۲۹۰ واحد مسکونی ایوانکی دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر به‌کارگیری تمامی امکانات برای تسریع در تکمیل…

12 ساعت ago