×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲ دی , ۱۴۰۳
پرداخت ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در ۱۲ سال

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایبِنا، مرتضی اکبری در آیین رونمایی از بیمه بازسازی و تجهیز ۵۰۰ هزار خانه روستایی در مقابل با حوادث و بلایای طبیعی در بانک قرض الحسنه مهر ایران، درباره اقدامات انجام شده اظهار داشت: این بیمه در سال ۸۶ با همکاری و سرمایه گذاری ۱۰ بانک دولتی و خصوصی با سرمایه هزار و پانصد میلیون تومان تاسیس شد.

وی افزود: در ۱۲ سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. همچنین نسبت معوقات بانک نیز حدود ۰/۵ درصد است که از استاندارد بین المللی نیز پایین تر است که نشان از تاثیر سنت قرض الحسنه دارد.

به گفته مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، سال گذشته دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و امسال نیز برنامه ریزی شده تا ۳ میلیون نفر از تسهیلات بانک برخوردار شوند. همانطور که می دانید، جذب منابع قرض الحسنه بسیار دشوار است و ترغیب مردم برای سرمایه گذاری در این بانک بسیار سخت است و نگاه ها به این بانک نسبت به سایر بانک ها متفاوت است.

اکبری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ میلیون نفر از مردم در این بانک حساب دارند که ۷ میلیون نفر از تسهیلات بانک بهره مند شده اند، گفت: امسال نیز با رویکردی که داریم به ۳ میلیون نفر در حوزه های مختلف بین دو تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد. در دو سال گذشته نیز براساس سیاست هیات مدیره بانک تسهیلات به سمت اشتغال‌هایی خُرد، تولید حمایت از کسب و کارهای موجود و شرکت های دانش بنیان هدایت شده است.

وی با تاکید بر روند رو به رشد بهره وری نیروی انسانی در بانک، تصریح کرد: مجموعه بانک در تلاش هستند تا بانکداری الکترونیک در بانک اجرایی شود. زیرا رویکرد ما در سال گذشته و در سال جاری افتتاح حساب و احراز هویت الکترونیک است که اتفاق بسیار مثبتی بود و با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز سرعت بیشتری یافت. در سال ۹۹ نیز با رونق بازار سرمایه و احراز هویت سجام موجب افزایش مراجعه مردم شد که با اتصال سامانه بانک به شرکت سپرده گذاری و سازمان بورس، موجب شد تا احراز هویت آنلاین از سوی بانک برای متقاضیان انجام شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: در تلاش هستیم تا تسهیلات نیز به صورت الکترونیکی پرداخت شود که یکی از موضوعات مهم موضوع ضمانت بوده که در تلاش هستیم با فراهم کردن زیرساخت های لازم تا ۳ ماه آینده عملیاتی شود.

همچنین در تلاش هستیم تا سه خدمت بورس، بانک و بیمه را به صورت یک بستر الکترونیک به مشتریان بانک ارائه کنیم. وی ادامه داد: بانک از ابتدای فعالیت به عنوان یک بانک اجتماعی شناخته شده و رویکرد هیات مدیره بانک نیز حضور پررنگ در زمینه مسئولیت های اجتماعی است که از اشتغال های روستایی آغاز شد و خود ۶۰ هزار طرح در روستاها برعهده گرفتیم تا تسهیلات از سوی بانک پرداخت شود و خود ۳۵ تا ۴۰ هزار فقره پرداخت شده و حدود۲۸۰ هزار فقره تسهیلات با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده و موضوع بعدی به سازی خانه های روستایی بود که در حال انجام است.

به گفته اکبری، همچنین با توجه به بلایای طبیعی در سال گذشته و امسال، در جهت خدمت رسانی و برندسازی بانک با وجوه اداره شده دولتی از طریق کانال بانک از طریق کارمزد آن بیمه خانه های روستایی انجام خواهد شد اما این اقدام زمان بر بود و هیات مدیره بر این شد تا ۳ استان سیستان بلوچستان، ایلام و خراسان جنوبی برای اجرای این طرح و بیمه خانه های روستایی انتخاب شد. اقدام ارزشمندی است که برای اولین بار در کشور اجرا شده و موجب امنیت اقتصادی آسیب دیدگان خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از ایراداتی که به سیستم بانکی گرفته می شود، دریافت جریمه دیرکرد است که از سوی مراجع نیز مورد انتقاد و اعتراض بوده اس اما بر اساس بررسی که از سوی بانک انجام شد، در بانک های اسلامی جریمه دیرکرد دریافت می‌شود اما برای کارهای عام المنفعه هزینه می شود. دریافت وجه التزام اجرای عدالت است بین افرادی خوش قول و مشتریانی که تسهیلات خود را به موقع پرداخت نمی کنند که اگر در جهت اقدامات عام المنفعه هزینه شود بی شک نتایج خوبی در پی خواهد داشت و ما نیز در نظر داریم تا در هیات مدیره مطرح و در صورت موافقت در راستای مسئولیت اجتماعی و فعالیت های عام المنفعه هزینه شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.